Companii

Transporturile rutiere de mărfuri, un sector de 67,6 mld. lei şi 41.000 firme. Principalele nemulţumiri şi revendicări ale transportatorilor rutieri. De unde vine nemulţumirea?

Autor: Mirabela Tiron, Bogdan Alecu

16.01.2024, 09:01 243

Lipsa şoferilor, scumpirea camioanelor, a motorinei, a asigurărilor dar mai ales lipsa dialogului cu autorităţile şi a identificării unor soluţii au scos transportatorii în stradă.

Spre deosebire de alte industrii, sectorul transporturilor rutiere este unul foarte fragmentat şi dominat de mici jucători. Astfel, în sectorul transporturilor rutiere, 80% din flota de transport este deţinută de firme mici, de transportatori care deţin între 1 şi 3 camioane. Tocmai pentru că cei mai mulţi au puţine camioane, aceştia nu lucrează direct cu firmele logistice, ci cu case de expediţii, care de asemenea pun presiune pe costul transportului. În cazul micilor antreprenori, orice cost suplimentar poate duce pe pierdere businessul. Un camion necesită operaţiuni complexe de service şi extrem de costisitoare, chiar şi în cazul celor în garanţie, iar orice zi în care camionul nu transportă aduce pierderi, motiv pentru care afacerea în acest domeniu este sensibilă la orice cost suplimentar. Din acest motiv, mai bine de jumătate dintre companiile din acest sector au un risc de insolvenţă peste medie. Lista problemelor este completată de parcul învechit, infrastructura rutieră deficitară din România, lipsa şoferilor şi riscul foarte mare de accident pe drumurile româneşti, alături de costuri tot mai mari cu combustibilul şi asigurările.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO