Companii

#trebuiesărepornimbusinessul Felix Pătrăşcanu, founder FAN Courier: După o scădere de 15% în prima săptămână a crizei, acum avem o creştere de peste 13%

Videoconferinţa Branduri româneşti pentru revenirea economiei

#trebuiesărepornimbusinessul Felix Pătrăşcanu,...

Autor: Alexandra Cepăreanu

28.04.2020, 13:38 504

FAN Courier, liderul pieţei de curierat din România, a înregistrat o scădere a vânzărilor de 15% în prima săptămână de început a crizei, provocată de pandemia de Covid-19, însă, în cele aproximativ două luni de carantină compania a înregistra o creştere de 13% a vânăzilor, a spus Felix Pătrăşcanu, founder FAN Courier, în cadrul videoconferinţei Branduri româneşti pentru revenirea economiei organizată de Ziarul Financiar în parteneriat cu Raiffeisen Bank.

„După o scădere de 15% în prima săptămână a crizei, acum avem o creştere de peste 13%. Şi valoarea brandului a făcut diferenţa şi ne-a ajutat. Domeniul nostru a fost activ şi în această perioadă, dar trebuie să ne reinventăm şi noi. Vom avea alte obiceiuri, dar vom continua să existăm. Vom creea un cadru propice pentru obiceiurile care vor urma”, a spus Felix Pătrăşcanu.

 

Alte declaraţii:

E foarte periculos şi trebuie să fim atenţi la lanţurile de aprovizionare, de cash flow. Pentru că degeaba am clienţi cărora le pot presta servicii şi le pot face livrări dacă nu îmi pot primii banii. Şi nu din cauze dorite.  Mizez pe solidaritatea atreprenorială. Ne putem gândi să vedem cum ne putem ajuta să păstrăm întregi aceste lanţuri comerciale.

Trebuie să păstrăm obiceiurile nou creeate. Am observat să şi obiceiul cumpărăturilor s-a schimbat. Bunurile de vânzare îndelungată precum maşini de spălat au fost înlocuite de cele pentru telemuncă şi teleşcoală.

A trebuit să avem mare grijă de angajaţii noştri. Astfel, am pus la dispoziţie echipamente de protecţie, apoi ne-am uitat la cash flow şi am încercat să ne păstrăm reputaţia câştigată până la acest moment. Şi ne-am uitat la oportunităţi pentru că orice schimbare mare creează oprotuităţi. În urma acestei crize se vor schimba ierarhiiile pe pieţe.

Marea provocare a fost să ne ţinem curierii activi penrtru a livra. Clienţii au avut un comprotament diferit şi am început să comande, dar nu primeau curierul în scara blocului. A trebuit să gestionăm această situaţie.

Am reuşit să ne adpatăm şi să aducem şi să ţinem oamenii la muncă şi le-am spus că urmează o perioadă de criză economică destul de adâncă şi trebuie să ne concentrăm la a ne face treaba cât mai bine şi să ne păstrăm pe piaţă pentru că în urma acestei perioade vom avea şi problema şomajului.

Vom avea alte obiceiuri, dar vom continua să existăm. Vom creea un cadru propice pentru obiceiurile care vor urma. Este important pentru businessurile care sunt active să transmită faptul că lucrurile se mişcă, să ofere încredere consumatorilor că pot continua activitatea şi merită susţinuţi.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO