Companii

Turcii de la Praktiker o numesc la conducere pe fosta şefă a Bricostore

Isabelle Pleska are experienţă în domeniul do-it-yourself (DIY) fiindcă a condus pentru mai bine de zece ani operaţiunile din România ale Bricostore. Până în 2014 a condus direct Bricostore România din funcţia de director general, iar când grupul britanic Kingfisher a preluat reţeaua şi a transformat-o în Brico Depot, la conducerea magazinelor de bricolaj a venit francezul Patrick Papot, iar Pleska a fost numită director operaţional.

Isabelle Pleska are experienţă în domeniul do-it-yourself (DIY) fiindcă a condus pentru mai bine de zece ani operaţiunile din România ale Bricostore. Până în 2014 a condus direct Bricostore România din funcţia de director general, iar când grupul britanic Kingfisher a preluat reţeaua şi a transformat-o în Brico Depot, la conducerea magazinelor de bricolaj a venit francezul Patrick Papot, iar Pleska a fost numită director operaţional.

Autor: Bogdan Alecu

25.01.2016, 00:04 951

Isabelle Pleska a fost numită la sfârşitul săptămânii trecute în funcţia de director general al Praktiker România, înlocuindu-l astfel pe fostul executiv Michael Krahn. Pleska a deţinut până în prezent  funcţia de director de strategie în cadrul companiei, contribuind în ultimele luni la dezvoltarea strategică a brandului companiei.

 

Ea are experienţă în domeniul do-it-yourself (DIY) fiindcă a condus pentru mai bine de zece ani operaţiunile din România ale Bricostore. Până în 2014 a condus direct Bricostore România din funcţia de director general, iar când grupul britanic Kingfisher a preluat reţeaua şi a transformat-o în Brico Depot, la conducerea magazinelor de bricolaj a venit francezul Patrick Papot, iar Pleska a fost numită director operaţional. Fluentă în română, engleză, franceză şi maghiară, Pleska a dezvoltat proiecte atât pe piaţa locală de DIY, cât şi pe cea externă.

Omul de afaceri de origine turcă Omer Susli, care a preluat în prima parte a anului trecut de la nemţi reţeaua de bricolaj Praktiker, declara în cadrul unui interviu acordat ZF în noiembrie anul trecut că se aşteaptă că evoluţia pozitivă a României din ultimii ani să continue, iar 2016 să fie din punct de ve­dere economic mai bun decât 2015. El spunea că vânzările Prak­tiker au înregis­trat în 2015 un avans de 4-5%. În 2014 reţeaua a avut o cifră de afaceri de aproape 589 de milioane de lei (133 de milioane de euro), iar în acelaşi timp Praktiker a trecut pe profit, înregistrând un câştig net de 90 de milioane de lei (20,5 mil. euro).

Compania are în pre­zent 28 de ma­gazine în România, dar are în plan să ajungă la o reţea de 45 de unităţi. Susli afirmă însă că extinderea se va face pe parcurs, în funcţie de nevoile pieţei.

Praktiker concu­rează pe piaţa locală cu retaileri precum Dedeman, Brico Depot, Leroy Merlin şi Hornbach. Sectorul local de bricolaj se ridică la 2-3 mld. euro anual. Oferta Praktiker cuprinde peste 40.000 de produse, incluzând decoraţiuni pentru interior şi exterior, produse sanitare, mobilă, electronice şi electrocasnice, produse pentru grădinărit şi materiale de construcţii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO