Companii

Vânzările Carrefour în România au crescut cu 9% anul trecut, al doilea cel mai bun ritm din Europa, dar mult sub inflaţia de 16%. Grupul francez a obţinut în România în 2022 vânzări cu TVA de 2,6 mld. euro

Autor: Cristina Roşca

25.02.2023, 16:01 1902

Compania are local circa 400 de magazine sub mai multe formate, precum hipermarketuri, supermarketuri, proximitate şi discount Acestora li se adaugă operaţiunile online.

Vânzările grupului francez Carrefour au crescut like for like (fără a ţine cont de expansiune) cu 9% în România anul trecut, acesta fiind al doilea cel mai bun ritm din Europa, după cel din Polonia. Totuşi, avansul trebuie raportat la inflaţia record care a depăşit 16% în România în 2022, ceea ce înseamnă că, de fapt, creşterea afacerilor Carrefour a fost susţinută de scumpiri, în volum - un indicator mai fidel al consumului privat - înregistrându-se scăderi.

România a fost una dintre ţările care au raportat cele mai mari niveluri ale inflaţiei anul trecut. Deşi aceasta a fost o problemă generală a Europei în 2022, statele din centrul şi estul continentului au fost mai afectate decât cele din vest. Asta se vede şi în ritmul de creştere al vânzărilor Carrefour, Polonia şi România fiind pe primele locuri în Europa, departe de Franţa, Spania sau Italia.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO