Companii

Volumul de mărfuri venite din Ucraina şi care tranzitează portul Constanţa a crescut cu 144% în ultimii trei ani. Fără investiţiile în infrastructura feroviară portul s-ar putea bloca, dar statul nu a investit niciun ban din ianuarie 2019

Din Ucraina, iese marfă prin 21 de puncte de frontieră. În România, marfa vine prin Vadul - Siret - Dorneşti pe cale feroviară, Porubne - Siret, pe cale auto, Dyakovo - Halmeu, pe cale rutieră şi auto, şi din porturile Reni şi Izmail.

Din Ucraina, iese marfă prin 21 de puncte de frontieră. În România, marfa vine prin Vadul - Siret - Dorneşti pe cale feroviară, Porubne - Siret, pe cale auto, Dyakovo - Halmeu, pe cale rutieră şi auto, şi din porturile Reni şi Izmail.

Autor: Florentina Niţu

19.07.2022, 16:15 145

Ca urmare a războiului ruso-ucrainean şi ca urmare a închiderii porturilor vecinilor din nord, România a devenit una dintre principalele căi de transport pentru marfa din Ucraina, fiind folosită ca ţară de tranzit. Astfel, deşi infrastructura românească nu a fost pregătită pentru un trafic intens, volumul de mărfuri ce a ajuns în portul Constanţa cu provenienţă din Ucraina a crescut cu 144% în ultimii trei ani. Astfel, acum investiţiile în infrastructura feroviară nu mai suferă amânare, potrivit unui studiu realizat de Consiliul Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar (CNSDF) şi Consiliul de Supraveghere din Domeniul Naval (CSDN), din cadrul Consiliului Concurenţei.

„Volumul de mărfuri din portul Constanţa a crescut semnificativ în ultimii trei ani, dar aprovizionarea, importul şi exportul de produse şi materii prime sunt afectate de infrastructura feroviară puternic degradată şi de lipsa investiţiilor. (...)“

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO