Constructii & Imobiliare

Doar studiul de fezabilitate al autostrăzii Sibiu – Piteşti durează 17 luni. Câţi ani sunt necesari atunci pentru construcţia şoselei?

Doar studiul de fezabilitate al autostrăzii Sibiu –...

Autor: Ioan Dornescu

15.06.2015, 17:56 1482

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a semnat luni un contract de 29 milioane lei (6,5 milioane euro), fără TVA, pentru revizuirea şi actualizarea studiului de fezabilitate al autostrăzii Sibiu-Piteşti, “prioritatea zero” în materie de infrastructură rutieră, aşa cum a fost numită de Ministerul Transporturilor.

Compania de Drumuri a mai plătit în 2007-2008 circa 2,5 milioane de euro pentru un studiu similar, dar care între timp a expirat.

Noul acord a fost atribuit prin licitaţie deschisă asocierii Spea Ingegneria Europea (Italia) - Tecnic Consulting Engineering România, finanţarea proiectului fiind asigurată din fonduri europene (85%) şi bani de la buget.

Din perioada totală prevăzută în acord, de 17 luni, 5 luni vor fi alocate elaborării studiului de fezabilitate pentru secţiunile Sibiu-Boiţa şi Curtea de Argeş-Piteşti şi alte 12 luni pentru secţiunile Boiţa-Racoviţa, Racoviţa-Văleni, Văleni-Curtea de Argeş şi DN 73C Tigveni-Râmnicu Vâlcea. Totodată, acordul mai prevede 5 luni pentru asistenţă acordată beneficiarului la lansarea şi finalizarea licitaţiilor de lucrări pentru construcţia şoselei.

Am solicitat prestatorului să înceapă cu sectoarele mai puţin dificile, loturile 1 şi 5, astfel încât implementarea proiectului să se realizeze cât mai repede. În aceste condiţii, lucrările efective la Autostrada Sibiu – Piteşti ar putea începe în anul 2016. Acest proiect a fost identificat în Master Planul General de Transport ca fiind prioritate zero, astfel închizându-se Coridorul IV Pan European, Nădlac – Constanţa", a declarat directorul general al CNADNR, Narcis Neaga.

Construcţia autostrăzii va costa puţin peste 2 miliarde de euro, din care circa 520 de milioane de euro vor fi bani de la Uniunea Europeană, 374 de milioane de euro vor proveni din bugetul de stat şi aproape 1,2 miliarde de euro vor fi împrumuturi, potrivit strategiei de implementare a Master Planului General de Transport.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO