Constructii & Imobiliare

Spiritul de „meşter” al oamenilor dispare: Gigantul Ikea cumpără start-up-ul TaskRabbit, un ”Uber” care vine acasă şi asamblează mobila pentru tine

Spiritul de „meşter” al oamenilor dispare: Gigantul...

Autor: Alex Ciutacu

29.09.2017, 15:28 878

Ikea va achiziţiona start-up-ul TaskRabbit, care creează legături între „meseriaşi” şi oameni care au nevoie de serviciile unuia, cel mai căutat serviciu oferit prin intermediul platformei fiind asamblarea mobilei de la Ikea, potrivit Quartz.

TaskRabbit creează legături între clienţi care au nevoie de orice tip de servicii executate pentru ei şi oameni care, pentru preţul potrivit, pun la dispoziţie astfel de servicii.

Aducerea start-up-ului ca şi componentă a companiei va ajuta Ikea să ofere şi servicii de livrare şi de asamblare. Nu este clar cât a plătit gigantul pentru start-up-ul TaskRabbit care a strâns până acum finanţări în valoare de 50 de milioane de dolari şi care este considerat profitabil.

Surse familiarizate cu situaţia au povestit pentru Recode că există posibilitatea ca TaskRabbit să opereze independent sub tutela Ikea şi să aibă libertatea de a încheia şi alte parteneriate, precum colaborarea cu Amazon. Tranzacţia va fi încheiată până la sfârşitul săptămânii.

TaskRabbit este unul dintre jucătorii mari în piaţa platformelor de servicii de tip cerere-ofertă, şi a fost fondată în Boston în 2008.

În ultimii 10 ani investitorii au furnizat capital către start-up-ul care angajează forţă de muncă ieftină să execute sarcini de bază pentr alte persoane. Uber şi Lyft îţi oferă transport, Postmates şi Doordash îţi aduc mâncare, Instacart livrează alimente şi Luxe, achiziţionată recent de către Volvo, îţi parchează maşina.

Există start-up-uri care îţi spală hainele, îţi aduc băutură, îţi plimbă câinele sau îţi oferă masaje. Majoritatea muncitorilor implicaţi în astfel de locuri de muncă sunt angajaţi ca şi contractori, fără beneficii şi cu venituri destul de mici.

DIY(Do-it-yourself) este un termen care defineşte un curent comportamental bazat pe nevoia şi plăcerea oamenilor de a fi proprii lor meseriaşi.

În acelaşi timp, DIY este politica principală pe care se bazau magazinele Ikea. Aceştia vând produsele dezasamblate, fiecare venind la pachet cu un kit de asamblare încât clientul îşi poate monta singur piesele de mobilier. Aceasta a fost strategia magazinului încă din 1950 când gigantul a început să producă mobilier marcă proprie.

De-abia la începutul anului 2012 Ikea a început să observe schimbări majore în comportamentul clienţilor, sesizând că nu toţi au spiritul de „om bun la toate” care doreşte să îşi asambleze singur produsele.

Un val de influenţă a venit dinspre YouTube, foarte mulţi utilizatori postând videoclipuri în care demonstrau cât de complicate sunt anumite piese.

Prin urmare, achiziţia efectuată de Ikea reprezintă strategia companiei de a rezolva problema.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO