Eveniment

Aparitia supermarketurilor i-a determinat pe romani sa spele mai mult

Aparitia supermarketurilor i-a determinat pe romani sa spele mai mult
04.08.2006, 19:42 34

Romania a inregistrat un ritm de crestere de peste 25%, la fel ca si Rusia, in conditiile in care media ritmului de crestere la nivel mondial a fost de 4%. Un ritm de crestere peste medie, 13%, a fost inregistrat de pietele emergente, cum este cazul Romaniei.
Desi reprezinta doar 8% din totalul vanzarilor la nivel global, pietele emergente reprezinta o oportunitate pentru companiile de profil de a-si stabili brandurile pe o piata care este departe de saturatie, subliniaza studiul AC Nielsen.
"Consumul acestor produse in tara noastra este inca sub media europeana, iar cresterea constanta a penetrarii categoriei pe piata determina dinamica acestei categorii. De asemenea, cresterea comertului modern ca importanta pe piata locala este un factor care contribuie la impulsionarea consumului", a declarat Alexandra Gatej, presedintele Unilever South Central Europe.
Compania detine, conform unui alt studiu al AC Nielsen, o cota de piata de 29,6% pentru detergenti de rufe si de 18% pentru produse de curatare a locuintei.
"Cresterile pe categoriile mentionate (bunurile de uz casnic - n. red.) se datoreaza dezvoltarii comertului modern, orientarii clientilor catre produse la pachete economice - discount-uri pentru cantitati mai mari, de exemplu la detergent, orientare inspre pachetele de 6-9 kilograme - sau introducerii marcilor proprii care ofera calitate la preturi foarte bune", spune Andreea Mihai, marketing manager al lanturilor de hipermarketuri Carrefour.
Carrefour, cel mai mare lant de hipermarketuri din Romania, reprezinta unul dintre principalele medii de distributie a produselor de uz casnic.
"In acelasi timp, s-au schimbat si obiceiurile de consum pentru aceste produse, trecandu-se de la sapun la produse usor de folosit, cu actiune rapida si rezultate superioare", a mai precizat Mihai.
Parerea este sustinuta si de oficialii Henkel Romania.
"Comparativ cu tarile vest-europene, si chiar cu cele din Europa de Est, Romania este inca departe de structura si consumul de produse pentru ingrijirea locuintei. Piata romaneasca prezinta astfel un mare potential de crestere", considera Lavinia Toma, director de relatii publice la Henkel Romania. Potrivit acesteia, dezvoltarea pietei produselor pentru ingrijirea locuintei este conditionata de evolutia de ansamblu a economiei, respectiv a puterii de cumparare.
"In anii care vor urma, consumul casnic va reprezenta principalul factor de crestere a pietei. In masura in care tendinta actuala de crestere economica se pastreaza, si piata produselor de curatenie casnica va continua sa creasca", a mai adaugat Toma.
Piata autohtona de bunuri de uz casnic este impartita intre giganti precum Procter&Gamble, Unilever sau Henkel. Cei trei au avut afaceri care, in total, se apropie de 500 mil. euro la nivel local. Iar estimarile spun ca piata va continua sa creasca in procentaje de doua cifre ("double digit") si in urmatorii ani. Cei trei giganti activeaza si pe alte segmente din domeniul bunurilor de larg consum in Romania, precum cele ale produselor de ingrijire personala, cosmetice sau alimentare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO