Eveniment

Business MAGAZIN. Cine se află în spatele marilor festivaluri SAGA, UNTOLD sau Electric Castle. Vara aceasta a adus mai mulţi participanţi ca niciodată şi a zguduit doi ani de linişte după pandemie

Autor: Roxana Petrescu

18.09.2022, 12:57 1531

Anul trecut, afacerile cumulate ale firmelor din domeniul spectacolelor şi concertelor au ajuns la peste 50 de milioane de euro, cu 66% mai mari faţă de nivelul din 2020, an când muzica s-a oprit din cauza pandemiei. Vara aceasta însă a adus pentru organizatorii marilor festivaluri mai mulţi participanţi ca niciodată, iar pentru festivalieri, line-up-urile cu decibelii necesari pentru a zgudui doi ani de linişte. Calculele abia acum se fac, dar toate cifrele arată un nou record. Se poate şi mai mult?

„SAGA a fost primul festival al verii şi a dat startul normalităţii pe care o aşteptam cu toţii”, spun reprezentanţii SAGA, festival care a avut loc în perioada 3-5 iunie pe Arena Naţională din Bucureşti. SAGA face parte din ALDA Live, producător global şi dezvoltator de proiecte integrate de muzică electronică, preluat în 2018 de către Insomniac, unul dintre cei mai mari producători de festivaluri din lume, majoritatea caracterizate prin instalaţii artistice de mari dimensiuni, cu sediul central în Los Angeles. „Anul acesta, în iunie 2022, au participat la SAGA 150.000 de oameni, din peste 30 de ţări. A fost o creştere organică şi firească, de la 135.000 de participanţi la prima ediţie. Cu siguranţă şi schimbarea locaţiei pe Arena Naţională a avut un impact asupra acestei creşteri”, explică oficialii SAGA.

Un număr record de participanţi a avut anul acesta şi Electric Castle, festivalul din Cluj-Napoca, ţinut an de an pe domeniul castelului Banffy din Bonţida. „Industria de evenimente şi-a dorit să recupereze intens pauza de doi ani impusă de pandemie, astfel că, anul acesta, provocările pentru orice organizator au venit din supraaglomerarea pieţei europene, având limitări impuse în continuare de numărul mare de cazuri COVID şi de războiul din Ucraina. Toate astea au adus la schimbări sau anulări în programul artiştilor, multe de ultim moment, suprasolicitarea resurselor logistice şi umane şi o nouă abordare foarte pragmatică în tot ce înseamnă bugete implicate, pentru a ţine pasul cu creşterea constantă a preţurilor”, spune Renate Rozenberg, PR managerul Electric Castle, festival ajuns anul acesta la cea de-a opta ediţie. În cele 5 zile ale ediţiei a 8-a, Electric Castle a înregistrat 272.000 de spectatori (80.000, unici), în creştere faţă de cei 231.000 de spectatori din cea de-a şaptea ediţie, din 2019. În 2020, Electric Castle nu s-a organizat, iar anul trecut festivalul a avut un concept complet adaptat condiţiilor pandemice. Anul acesta însă, festivalul, care a avut loc în perioada 13-17 iulie, a crescut semnificativ, tocmai pentru a răspunde nevoii de muzică a unui public ţinut în tăcere atâta timp.

 

Citiţi articolul integral pe Business MAGAZIN. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO