Eveniment

Business MAGAZIN. Cum a reuşit compania românească TPS Engage să facă o platformă prin care poţi să îţi faci reclamă pe 250.000 de ecrane în 35 de pieţe din întreaga lume, şi să valoreze 12 mil. euro

Autor: Ioana Niţă

07.03.2021, 16:37 541

Pentru multe businessuri, să îşi facă reclamă pe unul dintre panourile stradale din Times Square, New York, era un vis pentru când vor ajunge la venituri de milioane şi milioane, mai ales dacă nu erau afaceri americane. O echipă de români a gândit o soluţie care să îi permită oricărui business, indiferent de dimensiune şi de resursele financiare, să îşi afişeze reclama pe orice panou stradal din lume, la costuri foarte accesibile. Acum, soluţia, numită TPS Engage, valorează peste 12 milioane de euro şi este prezentă în peste 35 de ţări din întreaga lume. Ba chiar a făcut valuri în toată povestea cu GameStop din SUA.

„Ce ne dorim să facem prin marketplace-ul TPS Engage este să democratizăm accesul oricărui tip de business, mic sau mare, la canalul out-of-home digital, fie că vorbim despre ecrane outdoor sau indoor. Una dintre noutăţile pe care le aduce platforma noastră este că le oferim posibilitatea publicitarilor să cumpere acest spaţiu media standardizat la nivel de oră pe oricare dintre ecranele care sunt conectate în platforma noastră în momentul respectiv. În cadrul unei ore, fiecare îşi poate alege un număr fix de spoturi care să ruleze în acea periodă şi practic modelul contribuie la eliminarea bufetelor minime care erau cerute în trecut de oricare reţea pentru a facilita accesul publicitarilor în acest spaţiu de comunicare”, a explicat Sergiu Gruiţă, director comercial TPS Engage, în cadrul emisiunii ZF IT Generation. Mai exact, înainte un brand avea nevoie de câteva mii sau zeci de mii de dolari pentru a-şi afişa reclama pe un ecran din Times Square într-o campanie de digital out-of-home, iar acum, prin intermediul TPS Engage, acestea îşi pot cumpăra expunere la nivel de oră la preţuri de 280 de dolari pentru spaţiu pe unul dintre cele mai mari ecrane din Times Square. „Acesta este un buget pe care şi-l poate permite orice tip de advertiser şi de aici vine şi noutatea – democratizarea acestui serviciu către orice business care acum îşi face reclamă online pe Facebook sau Google şi care era limitat din punctul de vedere al bugetelor să intre în acest spaţiu de comunicare”, a completat el.

Povestea start-up-ului TPS Engage a început în 2012, însă de la idee până la o soluţie comercială lansată oficial pe piaţă au mai trecut circa 5-6 ani. Investiţia iniţială pentru demarea proiectului s-a situat la circa 200.000 dolari – fonduri proprii ale fondatorilor.

„Proiectul a început ca şi idee prin 2012 şi a plecat de la o necesitate - aveam nevoie să promovăm o companie şi era extrem de dificil să ajungem pe panouri publicitare stradale. Ne-am uitat un pic mai mult la piaţă şi am zis să încercăm să democratizăm cumva accesul la panourile acestea pentru că este una dintre ultimele industrii de publicitate în care contează cât de mare eşti şi cât de mulţi bani ai ca să poţi să ajungi acolo”, a punctat Bogdan Savonea, cofondator şi CEO TPS Engage.

După o perioadă de proiecte pilot şi teste, TPS Engage a lansat în 2017 prima iteraţie a softului, iar în 2018 platforma a fost lansată commercial, start-up-ul atrăgând atunci şi o finanţare pre-seed de la Techstars în valoare de 120.000 dolari.

„Platforma este pe piaţă la nivel comercial de circa trei ani – timp de un an înainte a fost o versiune în care aveau acces doar anumiţi clienţi, nu era publică. Industria de publicitate stradală încă este o industrie depăşită la nivel tehnologic la nivel global, nu doar în România. Noi stăm totuşi destul de bine. Pentru a dezvolta o platformă deschisă pentru toată lumea, care să poată fi folosită de oricine şi de oriunde de pe planetă, este nevoie de mai multă muncă decât pentru a face o platformă de cumpărat reclamă online”, a precizat el.

Business MAGAZIN. Cum a reuşit compania românească TPS Engage să facă o platformă prin care poţi să îţi faci reclamă chiar şi în Times Square, la New York, şi să valoreze 12 mil. euro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO