Eveniment

Business MAGAZIN. Există o criză care vine întotdeauna: Criza vârstei mijlocii. Cine a dat pentru prima dată acest nume şi ce semnifică el

Business MAGAZIN. Există o criză care vine...

Autor: Ioana Matei

01.04.2023, 19:35 908

A început să meargă la sală, cu regularitate, apoi a ajuns la concluzia că nu este suficient. Şi-a cumpărat suplimente alimentare şi şi-a instalat şi câteva aparate de sport în casă, ca să reuşească să obţină rezultatele visate.  Micile injecţii cu acid hialuronic o dată la 6 luni au devenit deja o rutină.

Este preocupat însă nu doar de aspectul fizic şi, pe prinicipiul mens sana in corpore sano, citeşte cu regularitate (cartea preferată este Serotonina lui Houellebecq, despre viaţa unui tânăr destul de depresiv), inclusiv cărţi de dezvoltare personală. Învaţă o dată pe săptămână limba rusă, prin Zoom, cu un profesor care vorbeşte limba nativ, găsit pe Instagram, iar în fiecare vineri merge la un eveniment de socializare ca să exerseze limba. Câştigă relativ bine şi economiseşte ca să se retragă la pensie cât mai curând, până la 50 de ani. Din cauza asta, nu cumpără haine dacă nu este necesar şi nu are nici televizor. Pe de altă parte, călătoreşte cât de des poate, cât mai departe, şi încearcă să stea acolo cât mai mult, alternând perioadele lungi de vacanţă cu perioade de muncă foarte intensă.

Eu le-am zis acestor „simptome” că ar ţine de „criza vârstei mijlocii”, iar cel al cărui portret l-am făcut mi-a răspuns: „Nu este o criză dacă te ajută să devii o persoană mai bună”.

Nu cred că am intuit rău - presa americană e plină în ultimul timp de articole despre „criza vârstei mijlocii” în rândul milenialilor.

Se pare că personajul menţionat, în vârstă de 40 de ani, se încadrează într-un tipar al tinerilor tot mai mulţi care au atins sau urmează să atingă acest prag psihologic  (oameni cu vârste cuprinse între 27 şi 42 de ani) de acum încolo. Biroul Naţional American de Cercetare Economică a publicat în toamna anului trecut un document din care reiese că va exista un „fenomen al crizei vârstei mijlocii” în ţări bogate precum Statele Unite ale Americii, caracterizat de deteriorarea unor indicatori cheie când vine vorba de satisfacţia în viaţă, alături de probleme legate de anxietate, lipsa somnului, dependenţa de alcool şi depresia extremă. Spre deosebire de generaţiile anterioare însă, care s-au confruntat cu această criză în trecut, milenialii vor avea un răspuns total diferit. „Să cumpere o maşină sport şi să treacă printr-un divorţ, două răspunsuri stereotipe pentru criza vârstei mijlocii, ar putea să nu fie preferate sau chiar posibile pentru cei mai mulţi dintre mileniali”, scrie Business Insider.

Citiţi articolul integral pe Business MAGAZIN 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO