Eveniment

Ce poate învăţa Otopeni de la aeroportul din Cluj: accesul taximetriştilor se face pe bază de abonament, toate taxiurile au tarif unic, la fel ca în oraş

Ce poate învăţa Otopeni de la aeroportul din Cluj: accesul taximetriştilor se face pe bază de abonament, toate taxiurile au tarif unic, la fel ca în oraş

Aeroportul internaţional din Cluj-Napoca permite accesul firmelor de taxi în aeroport doar pe bază de abonament, pe o perioadă determinată

Autor: Mirabela Tiron

10.09.2012, 00:07 2172

Cu un milion de pasageri anul trecut, aeroportul internaţional din Cluj-Napoca, al treilea cel mai mare din ţară, după Henri Coandă (Otopeni)- cu 5 mil. pasageri şi cel din Timişoara, permite accesul firmelor de taxi în aeroport doar pe bază de abonament, care este pe o perioadă determinată, ce poate fi aleasă de taximetrist.

"Accesul firmelor de taxi în perimetrul Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca se face nediscriminatoriu, pe bază de abonament, iar abonamentele se pot încheia pentru o perioadă de 3 luni, 6 luni sau un an", a transmis Magda Diaconu, de la biroul de marketing din cadrul aeroportului din Cluj-Napoca. Accesul firmelor de taxi în aeroport este condiţionat însă de respectarea de către taximetrişti a prevederilor legii privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere, prin care se interzice practica de abordare a clienţilor în interiorul aeroportului de către taximetrişti sau interpuşi. Şi pe Otopeni este interzisă această practică, dar până acum autorităţile nu au reuşit să o eradicheze.

"Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca colaborează cu Poliţia Transporturi, care are deschis un punct de lucru în aeroport, pentru a preîntâmpina orice eventual incident legat de călătoria pasagerilor care aleg să apeleze la serviciile oferite de firmele de taxi prezente în incinta aeroportului", potrivit informaţiei transmise de reprezenta biroului de marketing. De pe aeroportul din Cluj-Napoca efectuează curse companiile aeriene Tarom, Wizz Air şi Lufthansa. Aeroportul este situat la circa 10 kilometri faţă de centrul oraşului şi la 12 kilometri faţă de gară. Durata călătoriei cu maşina de la aeroport în centru este de 20 de minute.

Taxiurile au un tarif unic de 1,79 lei pe kilometru, potrivit reprezentanţilor aeroportului şi firmelor de taxi. "Sunaţi şi vă trimitem maşină, toate au acelaşi tarif pe ceas şi vă iau direct din faţa aeroportului", spune un reprezentant al firmei de taxi Diesel Rapid.

Mai mult, din zece în zece minute, de luni până vineri, circulă un autobuz public. Pe site-ul aeroportului, care are o variantă în română, dar şi una în engleză pentru străini, se prezintă toate posibilităţile de transfer, fiind inclusă chiar o hartă cu ruta autobuzului public şi timpul estimat până la destinaţie. Pentru transferul cu maşina este prezentată ruta chiar pe google maps, al cărui link este inserat la rubrica aceasta. Mai mult, există o rubrică numită "Descoperă Clujul", unde se prezintă atracţiile turistice ale oraşului.

"Sunt bune serviciile aeroportului din Cluj. Aici niciodată nu au fost probleme de securitate, nu am avut nicio reclamaţie de la turişti cu privire la acest aeroport. Totul corespunde nivelului de trafic al aeroportului. Securitatea este alta aici faţă de Otopeni, pentru că sunt oamenii altfel", a spus Lucia Morariu, proprietara agenţiei de turism Eximtur din Cluj-Napoca, agenţie care vinde sejururi în ţară.

Pe aeroportul din Otopeni mai mulţi turişti au reclamat că sunt înşelaţi de taximetrişti sau acostaţi, până să aibă loc incidentul nefericit cu studenta japoneză, potrivit declaraţiei anterioare a Corinei Martin, reprezenta Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism, şi reprezentanţilor unor hoteluri de cinci stele din Capitală.

De la sfârşitul anului 2010, activitatea de transport persoane în regim de taxi de la Aeroportul Internaţional Henri Coandă (Otopeni) poate fi desfăşurată de către orice transportator care deţine autorizaţie emisă de autorităţile din municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov, pe baza unor permise de identificare şi acces eliberate de administraţia aeroportului, potrivit datelor de pe site-ul aeroportului. Cornel Poteraşu (35 de ani), directorul general al Companiei Naţionale de Aeroporturi Bucureşti (CNAB), care preluase atribuţiile de conducere pe 12 iunie anul acesta, a fost demis săptămâna trecută din funcţie de către Ovidiu Silaghi, ministrul transporturilor şi infrastructurii. Oficialii Ministerului Transporturilor spuneau că această schimbare survine ca o primă măsură pentru siguranţa pasagerilor din aeroport.

Abia la două săptămâni după incidentul nefericit cu studenta japoneză, ucisă de un tânăr după ce a fost acostată chiar în incinta aeroportului, autorităţile s-au reunit pentru a decide măsurile în vederea creşterii securităţii din aeroport şi a protecţiei pasagerilor. Până acum s-au creat doar patrule mixte de jandarmi şi poliţişti care asigură ordinea şi siguranţa publică. Deşi asociaţiile de taximetrişti au cerut amenajarea în perimetrul aeroportului a unui spaţiu special pentru taxiurile chemate la comandă de pasageri (în prezent pasagerii aşteaptă taxiul la comandă în stradă, la câţiva zeci de metri depărtare de aeroport), oficialii aeroportului spuneau doar că analizează această posibilitate.

AFACERI DE LA ZERO