Anual, 10% dintre angajaţii din multinaţionalele prezente pe plan local sunt promovaţi, iar ca urmare a acestei evoluţii în carieră aceştia primesc o majorare salarială de 11% din salariul de bază, arată rezultatele studiului salarial realizat de compania Mercer.
Creşterile salariale pe care le primesc angajaţii din companiile locale în cazul promovărilor sunt mult mai scăzute faţă de perioada de boom economic din 2007- 2008, când majorările făcute în multinaţionale ajungeau şi până la 20- 30% în cazul în care un angajat era promovat.
„Ca să mai obţii 15%, 20%, 30% în plus la salariu, trebuie să te muţi într-o altă organizaţie. Astfel de creşteri salariale se pot obţine la o schimbare a locului de muncă, în funcţie de expertiză şi de organizaţie“, a spus Alina Popescu, talent information solution leader pentru România şi regiunea Balcani, în cadrul companiei de HR Mercer, parte a grupului Marsh & McLennan Companies.
Ea a mai precizat că, în general, un angajat care îşi schimbă locul de muncă se aşteaptă să primească o majorare salarială de cel puţin 15% de la noul angajator.
Potrivit studiului Mercer, la nivel european creşterea salarială medie în cazul unei promovări este de 9% (România fiind peste media europeană, cu un procent de 11%), cu cele mai mici niveluri înregistrate în Elveţia şi în Portugalia (de 7%), iar cele mai mari în Croaţia (14%).