Eveniment

Coborâm în topul atractivităţii pentru retail

21.06.2010, 23:05 33

România a coborât în acest an cinci poziţii într-un clasament alcelor mai atractive 30 de pieţe emergente pentru retaileriiinternaţionali în expansiune, fiind situată în acest moment pelocul 28, arată studiul A.T. Kearney Global Retail DevelopmentIndex 2010.

În fruntea topului se află China, Kuweit şi India, în timp cepieţele din Bosnia şi Herţegovina şi Guatemala se situează la coadaclasamentului.

Gradul de atractivitate al pieţelor pentru retaileri a fostcalculat în funcţie de stabilitatea politică şi economică, gradulde saturaţie al comerţului şi ritmul de expansiune al formatelor deretail modern raportat la dinamica PIB-ului din ţările analizate.Analiştii companiei de consultanţă AT Kearney pun declinulatractivităţii României pe baza saturării pieţei locale de retail.În ciuda prezenţei pe piaţă a unor retaileri-gigant, precum Metro,Schwarz, Carrefour sau Delhaize, gradul de concentrare asegmentului comerţului alimentar a rămas scăzut, în special înoraşele mici, mai arată în studiul citat.

În criză, retailul modern a continuat să performeze mai binedecât comerţul tradiţional în România şi a pariat tot peexpansiune, însă într-un ritm mai mic decât în 2005-2007.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO