Eveniment

Comisia Europeană: „Portul Constanţa trebuie să fie motorul dezvoltării economiei româneşti“

Comisia Europeană: „Portul Constanţa trebuie să fie motorul dezvoltării economiei româneşti“

Autor: Mădălina Panaete

24.03.2017, 00:07 1115

Karla Peijs, coordonatorul european al Coridorului Rin-Dunăre din partea Comisiei Europene, spune că Ro­mâ­nia trebuie să facă eforturi pentru ca navigaţia pe Dunăre să fie posibilă tot timpul anului, arătând într-un in­ter­viu acordat ZF că „este mai ieftin să faci Dunărea navi­ga­bilă pe tot timpul anului decât să construieşti drumuri şi căi ferate“.

În prezent, Dunărea este singura „autostradă“ ne­în­treruptă a României de la Constanţa spre vestul Europei, însă vara, atunci când debitul Dunării scade, traficul navelor este îngreunat.

În 2015 pe căile navigabile in­terioare s-au trans­portat circa 30 de milioane de tone de mărfuri, în timp ce prin inter­mediul celor rutiere s-au transportat de şase ori mai mult, arată datele INS.

„Dezvoltarea Dunării poa­te aduce creştere econo­mi­că României. Dacă se poa­te naviga pe Dunăre pe toată pe­rioada anului, porturile vor în­flori, se vor dezvolta co­ne­xiuni mai bune între tipurile de transport şi astfel se vor crea locuri de muncă. Con­stan­ţa ar trebui să fie motorul dezvoltării economiei Ro­mâ­niei“, a de­clarat Karla Peijs. Discuţia a avut loc în cadrul Con­­ferinţei Regionale de Investiţii în Transporturi, orga­nizată de Comisia Europeană la Sofia.

O analiză recentă a ZF relevă faptul că PIB-ul judeţului Constanţa a avut un ritm de creştere de două ori mai mare de­cât restul economiei de la deschiderea autostrăzii Bu­cureşti-Constanţa, în noiembrie 2012, şi până în prezent.

AFACERI DE LA ZERO