Eveniment

Cum arată scutul ce va săpa tunelurile de metrou pe tronsonul Râul Doamnei-Eroilor, magistrala cinci. Galerie Foto de pe şantierul viitoarei staţii Academia Militară

Şantierul viitoarei staţii Academia Militară

Şantierul viitoarei staţii Academia Militară

Autor: Mirabela Tiron

25.09.2013, 15:50 1869

Unul dintre cele două scuturi aduse anul trecut pe şantierul viitoarei staţii de metrou Academia Militară a fost pus astăzi în funcţiune de Metrorex. Echipamentul, supranumit “Sfânta Varvara”, va lucra la execuţia tunelului de metrou de la Linia 5 Drumul Taberei –Pantelimon, tronsonul Râul Doamnei-Eroilor. Scutul are o lungime de 100 de metri şi este format dintr-o freză şi mai mulţi cilindri hidraulici ce permit avansul scutului. Acesta  poate excava tunelul cu o viteză maximă de 30 de metri pe zi, însă Metrorex spune că va fi folosit la o viteză de 15-20 de metri pe zi.

În prima jumătate a anului 2015 va fi gata structura staţiilor şi a tunelelor. Vor urma lucrările de montare a căii de rulare, cele de automatizări şi finisajele, potrivit Metrorex. În al doilea semestru al anului 2016 va fi dat în folosinţă tronsonul Râul Doamnei-Eroilor.

Pentru acest tronson, Metrorex a semnat un contract cu firmele constructoare Astaldi (Italia), FCC Construccion (Spania), Delta ACM 93 (România) şi AB Construct (România), valoarea lucrărilor ridicându-se la 215 milioane de euro fără TVA, adică un cost de cira 34,6 milioane de euro pe kilometru.

Tronsonul de metrou, care  urmează să aibă o lungime totală de  şase kilometri, va avea zece staţii, Eroilor, Academia Militară, Orizont, Favorit, Tudor Vladimirescu, Parcul Drumul Taberei, Romancierilor, Valea Ialomiţei, Valea Argeşului, Râul Doamn

Magistrala cinci de metrou este una din cele mai importante investiţii din ultimii 20 de ani, construcţia va costa 1,5 miliarde de euro.

Finanţarea investiţiei se face din fonduri de la stat, prin Ministerul Transporturilor, credite de la Banca Europeană de Investiţii garantate de stat şi fonduri europene în cadrul Programului Operaţional Sectorial-Transport. ei.

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO