Modelele de business tradiţionale s-au transformat radical după apariţia smartphone-urilor, făcând loc pe piaţă noilor tipuri de servicii, pentru care cererea a crescut în mod accelerat. Aşa a ajuns, în doar şapte ani, compania americană Uber, care oferă servicii de transport prin intermediul unei aplicaţii mobile, să aibă 2 milioane de şoferi parteneri şi 10 milioane de curse pe zi.
„Când vorbim despre viitor în domeniul mobilităţii urbane, credem că acesta va fi definit de folosirea în comun a aceluiaşi autovehicul, de transportul cu maşini electrice, dar şi cu maşini autonome. Când vom merge la aeroport, vom împărţi aceeaşi cursă cu alte persoane, iar 2-3 curse se vor transforma într-una singură. Sigur, sunt 4-5 minute în plus care se adaugă cursei, dar costul este mult mai mic pentru pasager, iar pentru şofer este benefic pentru că are mereu maşina plină“, a spus Roland Werner, head of government affairs & public policy în cadrul Uber, care se ocupă de politicile publice ale Uber în Germania, Austria, Elveţia şi în statele din Europa Centrală şi de Est.