Eveniment

Doar 15 primării s-au implicat în dezvoltarea bazei de date comune cu Fiscul la un an şi jumătate de la lansare

Doar 15 primării s-au implicat în dezvoltarea bazei de date comune cu Fiscul la un an şi jumătate de la lansare

Autor: Andra Oprescu

16.01.2015, 00:04 656

Aproape 1.700 de primării au semnat protocolul de cooperare cu Fiscul pentru dezvoltarea unei aplicaţii care oferă informaţii despre patrimoniul şi veniturile persoanelor fizice şi juridice, însă doar 15 dintre acestea au trimis până acum date despre persoanele arondate, potrivit Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF).

Sistemul informatic PATRIMVEN (patrimoniu şi venituri) a fost realizat cu resurse proprii de către direcţiile de Tehnologia Informaţiei din cadrul Ministerului Finanţelor şi ANAF şi a fost finalizat în urmă cu aproximativ un an şi jumătate.

Fiscul urmăreşte astfel crearea unei baze de date comune cu primăriile pentru a creşte nivelul de colectare a taxelor şi impozitelor şi pentru combaterea evaziunii fiscale. „Acest serviciu va permite, pe de o parte, o monitorizare mai bună a activităţii contribuabililor, iar pe de altă parte va furniza instituţiilor interesate certificate sau adeverinţe ale contribuabililor, fără a mai fi necesară deplasarea acestora la ghişee“, spun reprezentanţii ANAF.

În pofida aşteptărilor pozitive cu privire la reducerea evaziunii fiscale, serviciul nu a fost încă extins, având în vedere că foarte puţine primării au trimis informaţiile necesare. Sistemul informatic PATRIMVEN a fost definitivat în iunie 2013, iar la începutul anului trecut sistemul trebuia să fie extins la nivelul întregii ţări, după ce în iulie 2013 a fost demarată faza pilot, cu primăriile din Bucureşti.

Implementarea unui ase­menea serviciu este utilă în vederea realizarii unui schimb de informaţii rapid între instituţiile publice, mai ales pentru pre­venirea şi combaterea evaziunii fiscale.

Astfel, odată cu extinderea acestei baze de date, Fiscul anticipează o creş­tere a nivelului de colectare a taxelor şi impozitelor la bugetul general conso­lidat, o activitate mai eficace în dome-niul prevenirii şi combaterii evaziunii fiscale, precum şi facilitarea accesului persoanelor fizice şi juridice la infor­maţii deţinute de instituţiile publice.

AFACERI DE LA ZERO