Eveniment

Emisiunea ZF Live de pe zf.ro - cine şi ce a spus săptămâna trecută şi ce urmează în săptămâna 15-19 aprilie

Foto Andreea Alexandru

Foto Andreea Alexandru

Autor: Mădălina Dediu Panaete

15.04.2013, 00:07 454

Printre cei mai importanţi invitaţi la emisiunea ZF Live de săptămâna trecută au fost Mişu Negriţoiu, chairman al ING Bank România, una dintre cele mai mari bănci de pe piaţa locală, Andrei Hrebenciuc, cel care în urmă cu câteva zile a fost ales membru în consiliul de administraţie al SIF Moldova, de­venind astfel cel mai tânăr mem­bru al unei SIF, şi Cons­tantin Degeratu, proprietarul a două restaurante Subway din Capitală. Ei au discutat despre situaţia băncilor cipriote, viitorul SIF-urilor şi cât costă să deschizi un restaurant Subway în România.

ZF Live este o emisiune difuzată zilnic de luni până vineri între orele 10-11 pe site-ul zf.ro, în care sunt invitaţi manageri, oameni de afaceri, bancheri sau politicieni, care discută despre principalele eve­nimente şi probleme care afectează fiecare domeniu în parte. 

Primele estimări pentru creş­terea economică din primul trimestru au fost făcute de Ionuţ Dumitru, economistul-şef al Raiffeisen Bank, care a explicat săptămâna trecută de ce avansul economic nu va depăşi 1% în primele trei luni ale lui 2013.

Un alt invitat al emisiunii, Cătălin Chiriac, vicepreşedintele Astra Asigurări, vede un potenţial mare al asi­gurărilor de sănătate şi a declarat că sunt clienţi care plătesc şi 7.000 de euro/an pentru o asigurare de sănătate.

 

Ce au spus invitaţii ZF Live de săptămâna trecută

Mişu Negriţoiu, chairman al ING Bank România:  Cine are peste 100.000 euro la Bank of Cyprus este investitor, nu deponent

  • În România, dacă ne uităm la Bank of Cyprus, nu are nicio valoare adaugată pentru businessul nostru... este altceva... nu ne aduce absolut nimic. Noi am avut trei ani un plan de restructurare. Banii împrumutaţi de la statul olandez au fost plătiţi. Din pachetul de restructurare nu fac parte achiziţiile. În ultimii ani ING Bank nu a cumpărat nimic. Ba dimpotrivă, a vândut şi a adăugat lichiditate. Şi nici nu are de gând să vândă.

  • Eu văd mai mult lucrurile aşa: că este o dorinţă, mai degrabă, ca Bank of Cyprus să fie cumpărată. Nu ştiu, nu pot să mă pronunţ. Nu există o logică clară în spatele unei asemenea achiziţii. Până la urmă, ce cumperi?

Dana Toma, consilier financiar într-o bancă şi care şi-a deschis cofetăria Dulce by Dana Toma la care lucrează după serviciu: Profitul meu este foarte mic. Pentru mine este un hobby

  • Încasările depind de perioade. În acest tip de business în perioada Paştelui şi a Crăciunului vânzările sunt cele mai mari. În cazul meu au ajuns la aproximativ la 2.000 de euro în perioada Crăciunului (o lună);

  • În acest moment profitul meu este foarte mic. Pentru mine este un hobby;

  • Preţul de producţie al unui macaron este de 4 lei, iar  preţul de vânzare ajunge la 5,5 lei ;

  • Publicul a început să fie foarte educat în ceea ce priveşte produsele pe care le consumă şi este foarte important să ştie în momentul în care cumpără o prăjitură ce anume mănâncă.

Cătălin Chiriac, vicepreşedintele Astra Asigurări: Avem clienţi care plătesc şi 7.000 euro/an pentru o asigurare de sănătate

  • Potenţialul de creştere al asigurărilor de sănătate este mare, însă realizarea acestuia depinde de cât de profund se va implementa reforma sistemului public. Dacă vorbim de un pachet limitat, probabil piaţa doar se va dubla, însă în cadrul unei preluări integrale a pacienţilor cu o asigurare nelimitată, creşterile vor fi uimitoare;

  • Cred că ar trebui să urmăm drumul pieţelor dezvoltate în ceea ce priveşte aceste facilităţi fiscale. În Ungaria, de exemplu, deductibiltăţile au fost destul de mari la început, iar ulterior după ce gradul şi frecvenţa subscrierilor s-au accelerat, deductibilităţile au fost reduse.

Andrei Hrebenciuc, membru în Consiliul de Administraţie al SIF Moldova, fiul politicianului Viorel Hrebenciuc: Am luat voturi şi dintr-o parte şi din cealaltă. Nu am intrat pe influenţă politică

  • Ca miză personală şi din ce am discutat cu ceilalţi membri ai CA, am vrea să ne apropiem ca active de SIF Oltenia. Vrem să facem din SIF Moldova cea mai mare SIF din România;

  • SIF Moldova are în prezent o expunere ridicată pe sectorul financiar, care după părerea mea nu are un viitor foarte bun în următorii 2-3 ani. Ca alternativă, unii susţin investiţiile în sectorul energetic, în care eu nu am prea mare încredere. Eu aş merge mai curând pe sectorul medical.

Ionuţ Dumitru, economistul-şef al Raiffeisen Bank: Vedem o evoluţie economică de 0,2-0,3% în primul trimestru

  • Creşterea economică din primul trimestru al acestui an va fi destul de modestă, de 0,2-0,3% comparativ cu trimestrul anterior şi de maximum 1% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut;

  • Creditarea este pe o tendinţă descendentă dacă ne uităm pe datele din primele două luni ale anului, într-un context în care economia nu merge prea bine şi în acest context este foarte greu să găseşti clienţi;

  • În timpul crizei s-au ajustat cheltuielile de salarii, dar cheltuielile cu bunurile şi serviciile au rămas aceleaşi. Aici avem nevoie de o reformă profundă.

Florin Godeanu, country manager Adecco România, una dintre cele mai mari firme de recrutare şi muncă temporară: Angajaţii care se mută cu serviciul din Bucureşti în Sibiu sau Timişoara nu rezistă mai mult de şase luni

  • Am avut situaţii în care am plasat candidaţi din Bucureşti în oraşe din provincie precum Sibiu, Timişoara sau Cluj. Partea interesantă este că locuitorii Bucureştiului sau cei care lucrează în Bucureşti au o imagine foarte bună despre aceste oraşe şi mulţi îşi doresc să meargă acolo pentru linişte, dar nu e chiar aşa. După şase luni de zile, încep să îşi piardă răbdarea şi să renunţe la acel loc de muncă;

  • În general, firmele care apelează la muncă temporară ştiu pentru ce perioadă au nevoie de personal, pentru că au o comandă fermă de la un client pentru următoarele 3 – 4 luni.

Andrei Cionca, partener fondator al Casei de Insolvenţă Transilvania: Antreprenorii români intră în insolvenţă pentru că, în lipsa unei moşteniri, s-au dezvoltat pe credit

  • Principala cauză pentru numărul mare de insolvenţe în rândul antreprenorilor români este legată de faptul că aceştia nu au plecat în business bine capitalizaţi. Părinţii noştri nu ne-au lăsat moştenire o companie, nişte bani undeva. Atunci toată această dezvoltare a celor mai mari companii româneşti s-a făcut prin credit, iar a doua cauză a insolvenţelor ar fi lipsa de management;

  • Noi suntem condamnaţi să încercăm restructurări tocmai pentru a ţine nişte salariaţi înăuntru, a nu mai pierde bani şi a acoperi nişte costuri, fie ele minimale, de pază, de întreţinere, de conservare a bunurilor până vom vedea încotro o ia economia asta.

Răzvan Rughiniş, profesor la Facultatea de Automatică şi Calculatoare din Universitatea Politehnică: Mai puţin de 10% din absolvenţii de calculatoare pleacă anual din ţară

  • În România, toată lumea se chinuie să dezvolte un brand de ţară în jurul unor valori moştenite. Fie că e vorba de Delta Dunării sau de o simbolistică a vampirilor dezvoltată de-a lungul secolelor, nimeni nu se uită la pool-ul de resurse umane pentru care cu adevărat ar trebui să avem o apreciere mai mare. De-a lungul anilor, aceştia au reuşit să rămână în ţară şi să-şi creeze un anumit echilibru într-o situaţie economică dificilă. Aceşti oameni vin din universităţi şi din mediul economic şi trebuie puşi cumva în contact.

Constantin Degeratu, care deţine împreună cu un partener franciza pentru restaurantele Subway din Piaţa Victoriei şi din Cocor: Importăm pâinea de sandvişuri din Germania

  • Am dezvoltat afacerea împreună cu un partener. Nu sunt cel care deţine franciza Subway România, deţin doar două francize. Nu există o persoană care să deţină o franciză generală pentru România. Există un agent de dezvoltare care se ocupă de dezvoltarea în teritoriu. El alege locaţiile şi aprobă planurile de afaceri, dar nu deţine un master francishe (contract de franciză- n.red). Acesta se acordă direct din America;

  • Taxa pentru franciza Subway este 7.500 de euro;

  • Investiţia în spaţiul de la Victoriei a ajuns la 150.000 de euro; Nu pot să dau o cifră exactă pentru vânzări. În planurile noastre de afaceri, avem o perioadă de amortizare a investiţiei de 4-5 ani.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO