• Leu / EUR4.8909
  • Leu / GBP5.7696
  • Leu / USD4.7450
Eveniment

Ernst&Young spune ca neimpozitarea profitului reinvestit ar putea fi considerata ajutor de stat

Ernst&Young spune ca neimpozitarea profitului reinvestit ar putea fi considerata ajutor de stat

Alexander Milcev, tax partner la Ernst&Young: Din cate ne spun colegii de la birourile Ernst & Young din statele din regiune, Romania sta mai bine decat celelalte state la implementarea sistemului Intrastat. Sa vedem si cum vor arata primele statistici de comert exterior facute dupa noua raportare.

05.03.2007, 18:52 72

Anul acesta nu sunt previzibile modificari semnificative ale Codului fiscal, desi exista multe propuneri si discutii in acest sens, considera Alexander Milcev, tax partner la compania de consultanta si audit Ernst&Young.
Propunerea Parlamentului de scutire de impozit a profitului reinvestit ar putea intra in conflict cu legislatia europeana a ajutorului de stat, a declarat Milcev pentru ZF. "Neimpozitarea profitului reinvestit ar putea fi considerata ajutor de stat de catre autoritatile europene. Nu stim in acest moment daca ea va trece de Parlament sau daca este neconforma cu normele UE in materie de concurenta si ajutor de stat, dar este posibil ca unele firme interesate sa ridice aceasta problema", a adaugat el.
In prezent, profitul este impozitat cu cota unica de 16%, indiferent daca este distribuit actionarilor sau este reinvestit, in aceeasi afacere sau in alta. In schimb, Parlamentul discuta in aceasta perioada o propunere de neimpozitare a profitului reinvestit. Proiectul de act normativ a trecut deja de Senat si a ajuns pe masa Camerei Deputatilor.
Milcev explica avalansa de tranzactii private de la finele anului trecut, precum si intrarile masive de valuta din ultimele luni ale anului 2006, printr-o masura fiscala care a intrat in vigoare la 1 ianuarie 2007. La aceasta data, impozitul pe castigul obtinut din vanzarea de actiuni nelistate s-a majorat de la 1% la 16%, grabind astfel multe deal-uri sa se desfasoare inainte de data intrarii in vigoare a noului Cod fiscal.
Cat despre eventuale stimulente fiscale care mai pot fi acordate investitorilor straini pentru ca acestia sa fie atrasi in Romania, reprezentantul Ernst&Young spune ca doar impozitele si taxele locale au ramas "negociabile" intre autoritati si potentialii investitori straini, restul de facilitati fiscale acordate pana in prezent fiind de la 1 ianuarie neconforme cu legislatia europeana a ajutorului de stat.
El spune ca domeniul taxei pe valoarea adaugata va atrage anul acesta cele mai multe acte legate de legislatia fiscala secundara (ordine, norme), mai ales ca aderarea la UE a adus modificari profunde in comertul exterior in ceea ce priveste declararea, plata si restituirea TVA. De exemplu, 15 februarie a fost data limita pana la care companiile exportatoare si importatoare din statele membre UE erau obligate sa depuna declaratia Intrastat, care ia locul fostei declaratii vamale, aducand in acelasi timp noutati privind declararea si plata TVA. "Din cate ne spun colegii de la birourile Ernst& Young din statele din regiune, Romania sta mai bine decat celelalte state la implementarea sistemului Intrastat. Sa vedem si cum vor arata primele statistici de comert exterior facute dupa noua raportare", spune Milcev.
Concret, importatorii locali care au cumparat marfuri din UE sau din alte state in luna ianuarie 2007 au ca termen de plata a TVA data de 25 a lunii urmatoare, fata de plata pe loc la organul vamal practicata in 2006.
Comentand impozitul imobiliar, unul dintre cele mai controversate aflate in vigoare, Milcev considera ca noua grila de impozitare ar putea fi mai eficienta pentru bugetul de stat decat cea veche. In prezent, tranzactiile imobiliare in care vanzator este o persoana fizica sunt impozitate cu 2% sau 3% pe valoarea deal-ului (in functie de marimea acestuia), acest impozit inlocuindu-l pe cel vechi de 16%, aplicabil doar la eventualul castig din aceste tranzactii.
"Din moment ce multe astfel de tranzactii imobiliare aduc marje mai mari de 100%, noul impozit, calculat la valoarea tranzactiei, ar putea aduce mai multi bani la buget. Totusi, impozitul vechi ar fi fost probabil mai corect si mai compatibil cu filosofia fiscala a impozitarii tuturor castigurilor cu cota unica de 16%", a mai spus el.
"In 2007 nu vor exista modificari semnificative ale Codului fiscal, in schimb legislatia fiscala secundara se va imbogati cu o multime de acte legislative noi, care suplimenteaza sau clarifica unele prevederi din Codul fiscal", a concluzionat Milcev.

AFACERI DE LA ZERO
Principalele valute BNR - vineri, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.8909
Diferență: -0,3687
Ieri: 4.9090
Azi: 4.7450
Diferență: -0,0926
Ieri: 4.7494
Azi: 5.7696
Diferență: -0,5858
Ieri: 5.8036
Azi: 5.0380
Diferență: -0,1783
Ieri: 5.0470