Eveniment

Fred Monteiro, director pentru Europa Centrală şi de Sud în cadrul BAT: În prima jumătate a anului 2022, aveam 20,4 milioane de consumatori glo, iar 300.000 de dispozitive sunt utilizate în România

Fred Monteiro, director pentru Europa Centrală şi de...

Autor: Florentina Niţu

06.12.2022, 20:04 235

Circa 1,5% din utilizatorii dispozitivelor de încălzit tutunul, marca glo, din lume se află în România, o piaţă aflată în creştere, potrivit lui Fred Monteiro, director pentru Europa Centrală şi de Sud în cadrul BAT. În prima jumătate a anului 2022, la nivel mondial erau 20,4 milioane de consumatori utilizau produsele glo şi ambiţia BAT este de a avea 50 de milioane de consumatori până în 2030. 

"În prima jumătate a anului 2022, 20,4 milioane de consumatori utilizau produsele noastre care nu implică arderea tutunului, o creştere de 2,1 milioane faţă de 2001. (..) În România am lansat glo în 2018, devenind una dintre primele ţări în care am lansat produsul pe piaţă. În prezent glo este prezent în peste 25 de pieţe şi ne bucurăm să spunem că peste 300.000 de dispozitive sunt utilizate de consumatori adulţi din România. Vorbim despre o piaţă cu o creştere rapidă la nivel mondial şi de aceea ambiţia BAT este de a avea 50 de milioane de consumatori ai produselor sale care nu implică arderea tutunului până în 2030 şi de a genera venituri de 5 miliarde de lire sterline din noile categorii de produse până în 2025", a spus Fred Monteiro, director pentru Europa Centrală şi de Sud în cadrul BAT.

Originar din Brazilia, Fred Monteiro s-a alăturat BAT în ţara sa natală în urmă cu circa 14 ani, iar de atunci, a avut un parcurs profesional de invidiat. El a lucrat pentru prima dată pentru BAT în urmă cu 24 de ani. Apoi a plecat pentru o vreme să lucreze la alte companii şi unul dintre motivele pentru care s-a întors a fost transformarea domeniului, susţine el. 

„În cei 25 de ani de activitate în România, BAT a investit peste 500 de milioane de euro în dezvoltarea fabricii din Ploieşti, a doua ca mărime din Europa şi printre primele cinci ale grupului din lume, iar o parte din această investiţie a susţinut o nouă hală de producţie dedicată producerii neo, consumabilele de tutun pentru glo, România fiind prima ţară din Uniunea Europeană care a produs aceste consumabile şi al treilea centru de producţie la nivel global. În total, au fost creaţi peste 7.000 de metri pătraţi de spaţiu nou de producţie, iar în prezent peste 1.000 de colegi lucrează în fabrica noastră din Ploieşti", a menţionat executivul. 

Însă, piaţa mondială a ţigărilor este în continuare una extrem de extinsă, însumând un număr de peste un miliard de fumatori adulţi, care le aduc companiilor producătoare de ţigări profituri de miliarde de euro. În România, în 2021 erau aproximativ 5 milioane de fumători, care au consumat un număr de 26,6 miliarde de ţigarete, potrivit unui studiu al KPMG. 

Conform Eurobarometrului realizat de Comisia Europeană, în România consumul de tutun 

se menţine încă relativ ridicat, cu o prevalenţă a fumatului de 28% în rândul celor cu vârsta peste 15 ani, aproape de media europeană (26%).

BAT, liderul pieţei, are aproximativ 300.000 de adulţi fumători au adoptat glo, iar Philip Moris are un număr similar de utizatori ai iQos.

"Sunt consumatori care cunosc deja produsul şi care urmăresc cum evoluează şi sunt alţii care continuă să fumeze şi vor să încerce glo pentru a vedea diferenţa dintre cele două categorii de produse", a explicat Fred Monteiro faptul că doar o parte din fumători renunţă la fumatul tradiţional după ce folosesc glo. 

În ceea ce priveşte produsele de vapat, cei mai mari jucători de pe piaţa românească - BAT, JTI şi PMI - nu au în prezent astfel de produse în România, însă sunt jucători mai mici care deţin şi numărul de utilizatori de ţigări electronice cu lichid este de circa 150.000 – 200.000, potrivit informaţiilor oferite de Alex Gogoana, preşedinte al Asociaţiei Consumatorilor de Produse Alternative cu Nicotină.

BAT, compania care are în portofoliu brandurile de ţigări Kent sau Vogue şi dispozitivele glo care încălzesc tutunul va face tranziţia la o companie de bunuri de larg consum, a spus Fred Monteiro, director pentru Europa Centrală şi de Sud în cadrul BAT. Primul pas în acest sens a fost investiţia în producţia de consumabilele de tutun încălzit.

„BAT-ul de mâine va fi o companie de bunuri de larg consum, cu o creştere globală, centrată pe consumatori, cu mai multe categorii de produse şi cu sustenabilitatea în centrul afacerii. Combinând capabilităţile existente şi noi, redefinim radical organizaţia noastră prin transformare digitală, tehnologie şi inovaţie care conduc această tranziţie”, a afirmat Fred Monteiro. 

El mai spune că în 2021, produsele din tutun au reprezentat aproape 50% din totalul exporturilor de produse alimentare, băuturi şi produse din tutun, cu o contribuţie pozitivă la balanţa comercială a României de aproximativ 1 miliard de euro, potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică. 

De altfel, a menţionat că aproape 95% din consumabilele pentru tutun încălzit produse la Ploieşti sunt exportate şi 60% din producţia totală merge spre export. El nu a precizat însă procentul producţiei de ţigarete tradiţionale vs. consumabile pentru tutun încălzit. 

"Am avut investiţii continue pe plan local, o dovadă clară a angajamentului nostru, şi suntem bucuroşi să spunem că BAT este unul dintre cei mai mari exportatori de produse agricole prelucrate în România. BAT este prezentă local cu 3 entităţi economice – unitatea de producţie, compania de distribuţie şi centrul de servicii integrate. Creăm peste 3.000 de locuri de muncă în mod direct şi generăm peste 30.000 de locuri de muncă în lanţul de distribuţie", a precizat el. 

Grupul BAT a realizat în 2021 în România o cifră de afaceri de 12 miliarde de lei şi un profit net de 153 de milioane de lei, conform datelor oferite anterior de reprezentanţii acestuia.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO