Eveniment

Guvernul pregăteşte un site pentru investitorii străini

Autor: Adelina Mihai

13.05.2016, 00:04 325
Guvernul va lansa săptă­mâna viitoare site-ul www.in­vestro­mania.gov.ro, dezvoltat în cadrul Departamentului pentru Investiţii Străine şi Parteneriat Public-Privat, menit să ofere o imagine potenţialilor investitori străini asupra economiei româneşti.

„Ideea de la care a pornit acest proiect a fost aceea ca site-ul să reprezinte un portal de informaţii pentru investitorii străni, astfel încât aceştia să nu fie nevoiţi să sune pe nimeni dacă sunt interesaţi să vadă ce oportunităţi de investiţii ar avea în România. Înainte să cons­truim portalul, ne-am uitat la site-urile de prezentare pentru investitorii străini din Cehia, Polonia şi Germania“, a spus Manuel Cos­tescu, secretar de stat la Depar­tamentul pentru Investiţii Străine şi Parteneriat Public-Privat.

Deşi guvernul face eforturi pentru creşterea investiţiilor, datele oficiale arată că România nu reuşeşte să devină o ţară atractivă pentru noi investiţii străine masive: dacă în 2008 străinii au investit 9 miliarde de euro în economia locală, din 2009 încoace investiţiile străine s-au menţinut la un nivel foarte scăzut, ajungând anul trecut la doar 3 miliarde de euro.

Iar România pierde în continuare investitori străini, relevantă în acest sens fiind decizia Daimler de a investi 500 de milioane de euro într-o uzină de motoare Mercedes-Benz în Polonia, deşi oficialii de la Bucureşti au încercat să o aducă în România.

Costescu a precizat că site-uri de promovare a României dedicate potenţialilor investitori au mai existat, însă acestea erau centrate pe informaţii legate de structura administrativă a celor care se ocupau de departamentul pentru investiţii străine, pe când noul portal va fi centrat în jurul investitorului şi va conţine in-formaţii utile pentru cei care doresc să facă afaceri în Ro­mânia.

„Într-o primă fază, ne-am dorit să facem un site care să arate bine, să fie în limba engleză şi să răspundă la câteva întrebări, şi anume: de ce să investeşti în România, în ce să investeşti în România şi cum se trăieşte în România?”, a mai spus Costescu. Ulterior, a precizat el, site-ul va fi actualizat cu o bază de date despre toate parcurile industriale din România, dar şi cu informaţii despre investitorii existenţi din fiecare regiune, astfel încât, de exemplu, o firmă din Japonia care vrea să investească în industria lemnului în Covasna să ştie dacă mai există vreun alt investitor japonez în regiune.

„Scopul nostru este să aratăm că România este o destinaţie a calităţii şi nu o ţară ieftină. Discursul de atragere a investiţiilor prin promovarea unei forţe de muncă ieftine funcţiona poate în urmă cu 10 ani, dar acum nu este valabil, pentru că firmele prezente în România au demonstrat că produc bunuri şi servicii cu valoare adăugată mare”, a adăugat Costescu.

România nu a avut până în prezent un site actualizat în limba engleză destinat investitorilor străini, iar agenţia/ departamentul/ structura administrativă de promovare a ţării în faţa investitorilor străini a fost “plimbată” de-a lungul anilor în diferite ministere. În 2011, ZF atrăgea atenţia într-un articol asupra faptului că pe homepage-ul Centrului român pentru promovarea comerţului şi a investiţiilor străine (www.traderom.ro) elementul central era o galerie foto cu exteriorul şi interiorul instituţiei româneşti, după care în josul paginii sunt publicate diferite comunicate de presă. Pe site-ul traderom.ro exista, la acea vreme, un link spre o variantă în limba engleză, însă aceasta nu există în realitate, mesajul afişat în cazul unui click fiind "ROMANIAN CENTER FOR TRADE AND INVESTMENT. English Version. Updating... Please check back again soon".

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO