Eveniment

Preşedintele ANAF: Vom implementa un sistem de supraveghere a debitorilor de către organele fiscale

Preşedintele ANAF: Vom implementa un sistem de...

Autor: Departamentul Economic

05.07.2019, 15:37 1373

Printre obiectivele ANAF se numără reducerea numărului de formulare şi a frecvenţei de depunere a declaraţiilor fiscale pentru persoanele juridice, concomitent cu facilitarea depunerii electronice, a declarat vineri, Mirela Călugăreanu, preşedintele ANAF.  

„De asemenea, bunii plătitori vor beneficia de facilităţi la plata obligaţiilor fiscale. În ceea ce priveşte procedurile de eşalonare la plată, ANAF are în vedere simplificarea procedurilor, precum şi reglementarea restructurării obligaţiilor bugetare restante. Vom implementa un sistem de supraveghere a debitorilor de către organele fiscale, cu privire la respectarea planului de restructurare fiscală”, a declarat Mirela Călugăreanu, preşedinte ANAF, care s-a întâlnit la Constanţa cu reprezentanţi ai mediului de afaceri.

La eveniment au fost discutate două pachete de măsuri pentru restructurarea financiară şi îmbunătăţirea administrării fiscale. 15% dintre contribuabilii activi înregistraţi fiscal în România, adică 251.000 de entităţi publice şi private, care angrenează aproximativ 500.000 angajaţi, datorau aproximativ 29,6 miliarde lei către buget, la finalul anului trecut. Deoarece în primele 4 luni din 2019 s-a recuperat doar aproximativ 2% din totalul acestor creanţe, există două categorii de facilităţi pentru a creşte gradul de colectare a creanţelor: restructurarea obligaţiilor bugetare restante la 31 decembrie 2018 pentru debitorii cu datorii mai mari de un milion de lei, precum şi anularea dobânzilor, penalităţilor şi majorărilor de întârziere datorate de cei care achită obligaţiile bugetare principale până la 30 noiembrie 2019, pentru datoriile mai mici de un milion de lei, sau mai mari de un milion de lei, dacă nu se încadrează la restructurare.

“Astăzi au fost prezentate acţiunile cu rol de prevenire a evaziunii fiscale pentru activităţile economice specifice sezonului estival. În ceea ce priveşte activităţile de control, avem în vedere armonizarea riscurilor identificate la nivelul activităţii de administrare fiscală, al activităţii de inspecţie fiscală, respectiv al activităţii antifraudei fiscale cu scopul creării unui profil unic de risc al contribuabilului, care va sta la baza direcţiilor de acţiune ale fiecărei structuri din cadrul ANAF. Vom extinde şi îmbunătăţi tehnicile de control electronic, iar la nivelul Direcţiei Generale de Administrare a Marilor Contribuabili se va implementa un sistem pilot “standard audit file for tax” (SAF-T)”, a declarat Daniel Mihai Tudor, vicepreşedinte ANAF, coordonator al activităţii de control.

La întâlnirea cu mediul de afaceri constănţean au mai participat Lilian Onescu, secretar general al ANAF şi Mihai Daraban, preşedintele CCIR.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO