Eveniment

Probleme pentru gigantul Netflix: Compania înregistrează prima pierdere de abonaţi dintr-un deceniu

Probleme pentru gigantul Netflix: Compania...

Autor: Dorin Oancea

20.04.2022, 09:09 72

Netflix a declarat că inflaţia, războiul din Ucraina şi concurenţa acerbă au contribuit la pierderea de abonaţi, pentru prima dată în mai mult de un deceniu, şi a prezis pierderi mai mari în viitor, marcând o schimbare bruscă pentru o companie de streaming care a prosperat în timpul pandemiei.

Conform Reuters, compania a declarat că a pierdut 200.000 de abonaţi în primul trimestru, fiind departe de previziunile sale de a adăuga 2,5 milioane de abonaţi. Suspendarea serviciului în Rusia după invazia din Ucraina a avut un impact, ducând la pierderea a 700.000 de membri.

Pe Wall Street acţiunile Netflix s-au prăbuşit marţi cu 26%, compania pierzând aproximativ 40 de miliarde de dolari din valoarea sa bursieră. De când a avertizat în ianuarie cu privire la creşterea redusă a numărului de abonaţi, compania a pierdut aproape jumătate din valoarea sa.

Evoluţia numărului de abonaţi determină Netflix să ia în considerare posibilitatea de a oferi o versiune mai ieftină a serviciului, cu publicitate, citând succesul unor oferte similare ale rivalilor HBO Max şi Disney+.

"Cei care au urmărit Netflix ştiu că am fost împotriva complexităţii publicităţii şi un mare fan al simplităţii abonamentului", a declarat directorul general al Netflix, Reed Hastings. "Dar, oricât de mult aş fi un fan al acestui lucru, sunt un fan şi mai mare al alegerii consumatorilor".

Netflix a oferit o previziune sumbră pentru trimestrul de primăvară, estimând că va pierde 2 milioane de abonaţi, în ciuda revenirii unor seriale foarte aşteptate precum "Stranger Things" şi "Ozark" şi a debutului filmului "The Grey Man", cu Chris Evans şi Ryan Gosling. Wall Street a vizat 227 de milioane pentru al doilea trimestru, potrivit datelor Refinitiv.

Scăderea a cuprins şi alte acţiuni legate de streamingul video, Roku scăzând cu peste 6%, Walt Disney cu 5% şi Warner Bros Discovery cu 3,5%.

Veniturile Netflix în primul trimestru au crescut cu 10%, la 7,87 miliarde de dolari, uşor sub previziunile Wall Street. Compania a raportat un profit net pe acţiune de 3,53 dolari, depăşind consensul Wall Street de 2,89 dolari.

În timp ce compania rămâne optimistă în ceea ce priveşte viitorul streaming-ului, a pus încetinirea creşterii sale pe seama mai multor factori, cum ar fi ritmul în care consumatorii adoptă serviciile la cerere, numărul tot mai mare de concurenţi şi o economie slabă.

Această confluenţă de factori a dus la faptul că Netflix a raportat pierderea de clienţi pentru prima dată din octombrie 2011, luând Wall Street prin surprindere.

Serviciile de streaming au cheltuit anul trecut 50 de miliarde de dolari pe conţinut nou, în încercarea de a atrage sau de a păstra abonaţii, potrivit cercetătorului Ampere Analysis. Aceasta reprezintă o creştere de 50% faţă de 2019, când s-au lansat multe dintre cele mai noi servicii de streaming, semnalând escaladarea rapidă a aşa-numitelor "războaie de streaming".

Serviciile de streaming nu sunt singura formă de divertisment care îşi dispută timpul consumatorilor. Cel mai recent sondaj Digital Media Trends realizat de Deloitte, publicat la sfârşitul lunii martie, a arătat că generaţia Z, acei consumatori cu vârste cuprinse între 14 şi 25 de ani, petrec mai mult timp jucând jocuri decât vizionând filme sau seriale de televiziune acasă, sau chiar ascultând muzică.

Majoritatea consumatorilor din Generaţia Z şi Millennials chestionaţi au declarat că petrec mai mult timp vizionând videoclipuri create de utilizatori, precum cele de pe TikTok şi YouTube, decât vizionând filme sau emisiuni pe un serviciu de streaming.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO