Eveniment

Romanii vor croaziere in Alaska, safari in Africa si circuite pe urmele lui Harry Potter

02.04.2007, 18:32 39

In timp ce agentiile de turism continua sa puna la bataie oferte pentru destinatii ieftine, ca Bulgaria sau Grecia, turistii romani ar prefera sa cheltuiasca mai mult si sa-si petreaca vacantele in locatii mai deosebite, ca Alaska, Africa sau Australia.
La Targul National de Turism (TNT), care s-a desfasurat in perioada 29-31 martie, cele mai bine vandute destinatii au fost cele devenite deja "clasice" pentru turistul roman, cele mai variate oferte existente vizand Bulgaria, Grecia sau Turica.
Preturile pentru un sejur se o saptamana in una dintre aceste tari pleaca de la 200 de euro fara taxe si poate ajunge la 600 in functie de clasificarea hotelului, dar ele pot scadea pana la circa 100 de euro pentru un sejur in Bulgaria datorita ofertelor din perioada targului.
De altfel, delegatia Bulgariei a numarat nu mai putin de 30 de companii din industria ospitaliera, si a fost condusa de Autoritatea Bulgara din Turism.
"Suntem aici pentru ca romanilor le place Bulgaria. 2006 a adus Bulgariei 370.000 de turisti romani, dublu fata de 2005, iar pentru acest an ne asteptam de asemenea la o crestere sustinuta din acest punct de vedere", a declarat pentru ZF Krasimir Balev, responsabilul de marketing, promovare si informare al Autoritatii Bulgare din Turism.
Un numar mare de vizitatori au cautat insa oferte deosebile ca si destinatie sau tematica, precum circuitul "Pe urmele lui Harry Potter", propus de J'info Tours, dar si croazierele sau safari.
"Cererea foarte mare pentru sezonul urmator a fost pentru croaziere in Alaska. Raman in continuare foarte cerute croazierele in Caraibe si bineinteles Europa de Nord, Rusia, Norvegia, Olanda si asa mai departe. Surprinzator, am fost contactati chiar dupa prima zi de targ pentru rezervari. Ni s-au cerut mult mai multe oferte. Lucrurile se misca mult mai bine decat in perioada de dinaintea targului", spune Cristina Oncescu, directorul departamentului de croaziere al agentiei World Travel, care este agentul exclusiv pentru Romania al operatorului de croaziere Royal Caribbean Cruises, unul dintre cei mai importanti operatori de acest gen din lume. Preturile pentru o croaziera pornesc de la circa 800 de euro de persoana pentru un sejur de sapte nopti si cresc proportional cu gradul serviciilor solicitate si cu durata excursiei, ajungand la circa 30.000 euro pentru o croaziera de 12 zile in Scandinavia si Rusia, pe unul dintre cele mai luxoase vase de croaziera.
Prezent la targ, Florin M., 40 ani, care lucreaza in sectorul financiar, spune ca oferta agentiilor este buna, insa foarte concentrata pe destinatiile clasice (Bulgaria, Grecia si Turcia - n. r.) alte optiuni fiind mult mai slab reprezentate. "Vin in fiecare an la Targul National de Turism. De aceasta data, caut un circuit pentru Spania sau Franta, in care sa mergem cu masina proprie, insa nu am prea gasit ce doream eu", spune Florin. Aceeasi este situatia si in cazul reducerilor si ofertelor, care evident vizeaza doar extrasezonul si mai putin lunile iulie si august. " Insa preturile sunt bune. Nu mi se pare scump 500 de euro de persoana pentru o excursie", a completat el.
La mare cautare a fost insa si litoralul roman, iar operatorii si-au invatat lectia de anul trecut si au venit cu acelasi nivel de preturi ca si in 2006, uneori chiar cu oferte.
"Noi vrem sa mergem la mare in Romania anul acesta. Ofertele sunt bune, insa nu ne-am hotarat exact la o destinatie", spune Cristian C., 45 ani, din Bucuresti.
"Caut o destinatie unde sa imi petrec cateva zile din vacanta de Pasti. Fiindca timpul e scurt, m-am gandit la un weekend intr-un oras din Europa. Preturile sunt bune, desi nu mai prea sunt oferte pentru perioada Pastilor. Nu am venit pentru reducerile din perioada targului, dar desigur, ele sunt binevenite", spune Corina D, 22 ani, studenta la A.S.E in Bucuresti.
Iar ca urmare a faptului ca acum incep sa se vada investitiile pe care proprietarii le-au facut in bazele de turism balnear, in renovare, schimbarea echipamentelor si a faptului ca au inceput sa inteleaga ca au nevoie de promovare ca sa atraga turisti, turismul balnear a mers foarte bine la aceasta editie a targului de turism, apreciaza Rodica Pencea. Ca si pret, un sejur intr-o statiune balneara ca Baile Felix, Sovata, Tusnad, Covasna sau Ocna Sibiului, poate varia de la 270 de lei la un hotel de doua stele cu sapte nopti de cazare si doua proceduri medicale si pot ajunge la 1.100 ron pentru un sejur la patru stele plus.
"A fost neasteptat de bine pentru cei mai multi dintre expozanti. In primele doua zile, care au fost destinate specialistilor, a existat o cerere foarte mare. Sambata de la ora 12 pana la 17 a fost nebunie. Foarte multi si-au si terminat materialele publicitare, fiindca nu se asteptau la un flux de vizitatori atat de mare", spune Rodica Georgeta Pencea, secretar general al Organizatiei Patronale a Turismului Balnear din Romania (OPTBR).
Expozantii au venit cu oferte ale caror preturi au fost cu pana la 5-7% mai mici decat anul trecut, cu tombole si reduceri de 5% pana la 20% pentru cei care au facut rezervari pentru excursii chiar in perioada targului.
"Avem reduceri de 10% pentru orice pachete turistice rezervate pe perioada targului si niste cupoane de reducere de 5% pentru cei care se inscriu pana la sfarsitul lunii aprilie. Sunt mult mai multe rezervari decat anul trecut, chiar si in ceea ce priveste numarul de persoane care se inscriu chiar aici. Putem spune ca numarul de rezervari s-a dublat, dupa primele estimari", declara Cornel Ciocanau, manager de proiect la agentia de turism Aerotravel Lufthansa City Center. Numerosi expozanti au pus numarul mare de vizitatori de la targ pe seama faptului ca in acest an Targul National de Turism a avut loc in aceeasi perioada cu Targl International de Bunuri de Larg Consum (TIBCO).
"E mai multa lume pentru ca este si TIBCO in pavilionul central,iar lumea care a venit pentru unul dintre targuri ajunge sa mearga la amandoua", spune Ciocanau, de la Aerotravel Lufthansa City Center.
"Cred ca a fost important si faptul ca expozantii au fost organizati pe teme, iar cei interesati au mers fiecare in pavilioanele care ii interesau", completeaza Rodica Pencea, reprezentanta Organizatiei Patronale a Turismului Balnear din Romania.

300 de companii din 20 de tari
La Targul de Turism al Romaniei au participat ca expozanti peste 300 de firme din 20 de tari, structurate pe trei sectiuni. Una dintre acestea a fost destinata ofertelor turoperatorilor si agentiilor de turism din Romania, o alta - celor cu activitati in acest domeniu precum hotelieri si agentii judetene si o a treia sectiune a fost destinata firmelor din strainatate. Potrivit Romexpo, editia precedenta a targului a inregistrat peste 30.000 de vizitatori, iar primele estimari pentru editia din acest an vorbesc despre un numar mult mai mare de vizitatori. "Cred ca aproape toata lumea a inregistrat cresteri comparativ cu anul trecut in ceea ce priveste cererea de contacte, de informatii sau chiar rezervari", apreciaza Rodica Pencea, secretar general al Organizatiei Patronale a Turismului Balnear din Romania (OPTBR).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO