Eveniment

Studiu MerchantPro: Numărul şi valoarea medie a comenzilor online au crescut în primele şase luni

Studiu MerchantPro: Numărul şi valoarea medie a...

Autor: Cosmin Pirv

24.08.2022, 12:23 123

Numărul de comenzi online plasate în primele şase luni ale anului a crescut cu peste 10%, iar valoarea medie a comenzilor a fost cu 8% mai mare faţă de cea înregistrată anul trecut, arată un studiu realizat de o platformă de eCommerce.

Potrivit unui comunicat al MerchantPro, impactul conflictului din Ucraina s-a reflectat mai întâi în achiziţiile clientului final, care au scăzut brusc, cu peste 20% în ultima săptămână din februarie. Chiar în aceste condiţii, la nivel de lună s-a înregistrat o creştere de aproape 15% în numărul tranzacţiilor încheiate şi o creştere de peste 30% în valoarea acestora.

Trendul ascendent a fost mai temperat în următoarele luni, însă s-a menţinut la o valoare medie de 11%. Cea mai redusă creştere s-a înregistrat în martie, pe fondul incertitudinilor geo-politice, iar cea mai mare în luna mai, când numărul comenzilor plasate la nivelul celor peste 1.500 de magazine ce folosesc platforma a crescut cu 24% comparativ cu mai 2021.

O creştere s-a observat şi în media comenzii, dar şi în valoarea totală a acestora, care a crescut cu peste 20% în februarie-august, comparativ cu perioada similară din 2021.

Valoarea medie a comenzilor a fost de 52 de euro, o creştere de 8% faţă de anul precedent.

„Era de aşteptat ca actualul context politico-economic să aibă un impact asupra economiei globale şi asupra eCommerce-ului din România, iar efectele s-au observat mai întâi la nivelul clientului final, care a încetinit brusc ritmul achiziţiilor, însă pentru o perioadă scurtă de timp. Apoi se poate observa impactul dinamicii preţurilor globale, scumpirile la transporturi, utilităţi, materii prime care se reflectă în valoarea totală a comenzilor, ce a crescut într-un ritm mai accentuat decât tranzacţiile. Este însă evident că românii rămân fideli comportamentului de consum digitalizat adoptat în ultimii doi ani, apelând tot mai des pentru achiziţii la magazinele online”, a declarat Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro.

La nivelul comercianţilor, mai ales în ultimele trei luni, marcate organic de o temporizare a comenzilor pe fondul perioadei de vacanţă, s-a remarcat o tendinţă de consolidare a prezenţei online în zona de backend, cu optimizări şi automatizări ce pregătesc magazinele pentru perioade de vârf – sezonul reducerilor, Black Friday şi sărbătorile de iarnă.

Astfel, la nivelul magazinelor de pe platformă s-au înregistrat tot mai multe solicitări de automatizare a proceselor, optimizarea fluxului de back-office, integrări ERP, creşterea vitezei de încărcare a site-ului, cu impact direct în economia business-ului, în conversie şi retenţie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO