Antreprenorul Dragoş Petrescu, fondatorul şi acţionarul majoritar al grupului de restaurante City Grill, spune că un antreprenor aflat la început de drum trebuie să-şi seteze just aşteptările. Astfel, primul an va fi pe pierdere, al doilea pe breakeven şi abia al treilea pe profit.
El a intrat în clubul antreprenorilor acum circa două decenii, însă lanţul City Grill l-a fondat în 2005 şi apoi l-a extins la peste 15 localuri astăzi sub mai multe branduri. Grupul a raportat afaceri de 148 mil. lei în primele nouă luni din 2019, în creştere cu 13% faţă de perioada similară a anului trecut.
„Cea mai bună perioadă pentru businessul meu a fost intervalul 2009-2012, mai exact anii de criză şi imediat după. În această perioadă au apărut avantaje competitive deosebite, bazate pe viteza de reacţie scăzută a jucătorilor din piaţă, dar şi pe oportunităţile de cost din partea terţilor - inclusiv spaţii de închiriat - cumpărat (mai ieftine - n.red.), (şi preţuri mai bune de la - n.red.) - furnizorii de materii prime“, spune el. Afacerea a crescut şi după, ba chiar constant, însă el vorbeşte despre o bază pentru acest avans.
Petrescu este de părere că antreprenorii sunt cei care duc România mai departe, alături de guvernanţii gospodari pe de altă parte.