Info

Accenture Industry X sau cum poţi folosi inovaţia şi expertiza în inginerie pentru transformarea digitală a industriei

PUBLI-INTERVIU

György Birtolon, managing director al Accenture Industry X România

György Birtolon, managing director al Accenture Industry X România

Autor: Publicitate

19.02.2024, 12:06 129

Prin intermediul Industry X, Accenture pune în aplicare soluţii avansate, susţinute de tehnologii de vârf şi expertiză în inginerie, cu scopul de a transforma infrastructurile şi procesele industriale. Compania se concentrează asupra inovaţiei, integrând tehnologii emergente precum inteligenţa artificială, analiza avansată a datelor şi internetul industrial al lucrurilor, potrivit lui György Birtolon, managing director al Accenture Industry X România.

Ce înseamnă Industry X şi care este rolul său în contextul activităţii desfăşurate de Accenture în România?

Industry X reprezintă o iniţiativă inovatoare în cadrul Accenture, o companie recunoscută pentru consultanţă în afaceri, tehnologie şi operaţiuni comerciale. Această divizie este axată pe inginerie şi are un rol important în procesul de transformare digitală a diverselor industrii. Sectoarele principale de activitate acoperă producţia, industria auto, căile ferate şi bunurile de consum.

În România, avem birouri în Cluj-Napoca, Târgu Mureş şi Timişoara, unde combinăm competenţele digitale solide ale Accenture cu o vastă expertiză în inginerie şi producţie. Astfel, asistăm clienţii în transformarea produselor existente sau noi pentru a le lansa pe piaţă, contribuind simultan la creşterea eficienţei şi rezilienţei în domeniul producţiei.

Ce provocări întâmpinaţi în atragerea şi retenţia talentelor în cadrul companiei?

Suntem în proces de recrutare în două domenii, în cadrul business-ului şi consultanţei funcţionale, căutând profesionişti cu cunoştinţe specifice industriilor respective. De asemenea, suntem în căutarea inginerilor de software care se vor concentra pe toate aspectele ingineriei de produs şi soluţiilor de sistem asociate acestora.

În privinţa abilităţilor, suntem interesaţi practic de toate tehnologiile, deoarece ne ocupăm de transformarea sistemelor legacy, dar şi de cele mai recente tehnologii precum Gen AI.

În ceea ce priveşte găsirea de personal, găsim mai uşor oameni astăzi decât în anii precedenţi. Perioada 2021-2022 a fost marcată de o creştere a cererii pentru aceste abilităţi în inginerie, cu o angajare semnificativă din partea marilor companii de tehnologie. În prezent, găsim şi păstrăm oameni noi mult mai uşor.

Câţi angajaţi aveţi în prezent şi ce planuri aveţi pentru anii următori?

La încheierea anului fiscal din luna august, aveam peste 900 de angajaţi în România. Estimăm că acest număr va creşte în următorii ani, chiar în contextul incertitudinii şi ambiguităţii aduse de condiţiile macroeconomice şi geopolitice.

Există parteneriate sau colaborări cu instituţii academice pentru a asigura o sursă constantă de talente?

Colaborăm de mulţi ani cu universităţile din oraşele unde suntem prezenţi, cum ar fi Babeş-Bolyai, cu care facem echipă încă din 2007, şi cu Universitatea Tehnică din Cluj. Am extins aceste relaţii şi în Timişoara şi Târgu Mureş. Colaborările noastre se concentrează pe sprijinirea educaţiei prin prelegeri ale experţilor noştri, dar şi pe proiecte comune, proiecte de validare a ideilor şi scenariilor pe care le dezvoltăm pentru produs sau producţie. Expertiza din diverse domenii ne este de mare ajutor în aceste proiecte.

Spre exemplu, în domeniul robotică, avem o colaborare foarte bună cu Universitatea Tehnică pe partea de automatizare. Cu Babeş-Bolyai, avem o bună colaborare în domeniul matematicii şi datelor. Recent, am început o colaborare cu Facultatea de Ştiinţe Economice şi Gestiunea Afacerilor în zona de consultanţă, iar cu Facultatea de Administrare a Afacerilor am realizat două studii de industrie în domeniul căilor ferate şi al sectorului energetic.

Există programe de formare şi mentorat pentru a ajuta la creşterea profesională a angajaţilor?

Ne concentrăm asupra aspectelor care privesc abilităţile şi cariera angajaţilor noştri. Nu ne limităm la abilităţile tehnice (hard skills) în domeniul IT. Observăm o creştere a necesităţii de a deţine cunoştinţe specifice industriei, iar aceste abilităţi sunt dezvoltate în cadrul proiectelor în care angajaţii noştri sunt implicaţi. Înainte ca aceştia să înceapă proiectele propriu-zise, organizăm aşa-numitele academii interne, cu scopul de a furniza cunoştinţe solide despre industrie.

Un exemplu concret ar fi colaborarea noastră cu colegii din domeniul automatizărilor pentru căile ferate. Organizăm academii pentru a acoperi toate aspectele legate de acest subiect, inclusiv semnalizarea, controlul trenurilor şi regulile operaţionale specifice acestui domeniu. Aplicăm aceeaşi abordare şi în alte industrii, precum cea auto, unde adăugăm un strat de cunoştinţe specifice pentru colegii care vin deja cu abilităţi tehnice din domeniul IT.

De asemenea, acordăm o atenţie deosebită abilităţilor umane, cum ar fi etica, empatia şi inteligenţa emoţională. În contextul tehnologiilor precum Gen AI, machine learning şi gestionarea datelor şi a insight-urilor provenite din acestea, abilităţile de comunicare devin esenţiale pentru a traduce situaţii tehnice complexe în explicaţii accesibile şi inteligibile pentru oricine.

Dacă ne uităm la numărul de training-uri pe care le-am desfăşurat pentru dezvoltarea abilităţilor de relaţionare ale angajaţilor noştri în acest an, constatăm că am investit mai mult în dezvoltarea abilităţilor umane decât în cursuri de tehnologie sau domeniu industrial.

Cum se adaptează Accenture Industry X la tendinţele tehnologice precum inteligenţa artificială, realitatea augmentată, sau industria 5.0?

La nivel global Accenture investeşte 3 miliarde de dolari în inteligenţa artificială (AI), cu scopul de a dezvolta un portofoliu robust de servicii şi produse de Data şi AI. Obiectivul este de a furniza soluţii de inteligenţă artificială clienţilor noştri din toate industriile, în mod eficient şi responsabil.

Dacă privim la evoluţia din anul precedent, deja avem numeroase cazuri de studiu de transformare a produsele în entităţi mai inteligente, cu aplicaţii practice în domeniile automotive, căilor ferate, life science şi în alte sectoare. Din perspectiva aceasta, AI a avut o importanţă extraordinară, iar Gen AI adaugă un plus semnificativ.

Cum a evoluat sectorul Accenture Industry X în ultimul an şi care au fost principalele direcţii de creştere sau transformare?

Direcţiile noastre de creştere se concentrează pe domeniile de Data, AI şi Gen AI, iar un obiectiv important al acestei expansiuni este sustenabilitatea. Fiecare companie se confruntă cu termene tot mai strânse pentru a atinge obiectivele de emisii de carbon. Este esenţial să avem soluţii inovatoare şi ecologice, în special în sectorul Industrial.

Un alt segment de dezvoltare în cadrul Industry X este securitatea cibernetică. Pe măsură ce toate aspectele unei afaceri se digitalizează şi se mută în Cloud, securitatea devine esenţială, iar rezilienţa sistemelor reprezintă cheia succesului pentru multe afaceri. Avem nevoie de soluţii şi procese care să asigure această rezilienţă personalizată pentru fiecare client în parte.

Care sunt principalele modalităţi prin care Accenture abordează şi promovează sustenabilitatea?

La nivel global, Accenture are planuri ambiţioase. Ne-am angajat să atingem obiectivele de zero emisii nete până în 2025. Vizăm reducerea activă a emisiilor prin utilizarea exclusivă a energiei regenerabile, colaborarea cu furnizorii pentru a diminua emisiile lor şi încurajarea angajaţilor să facă alegeri de călătorie prietenoase cu mediul. Intenţionăm ca până în 2025, să reciclăm 100% din e-waste şi să renunţăm la plasticul de unică folosinţă.

Mai departe, portofoliul nostru de servicii – de la strategie la execuţie – este conceput pentru a ajuta clienţii noştri să facă faţă celor mai mari provocări privind sustenabilitatea. Organizaţiile se confruntă cu o presiune şi urgenţă tot mai mare de a-şi reimagina lanţurile de valoare cu impact durabil pe sustenabilitate fără să afecteze creşterea sau profitabilitatea afacerii. Noi contribuim la încorporarea sustenabilităţii în fiecare etapă a lanţului de valoare. Şi o facem colaborând cu o gamă variată de parteneri, de la cele mai mari companii de software şi cloud la companii inovatoare mici şi disruptive.

Mă bucur să văd că iniţiativele şi proiectele de sustenabilitate se răspândesc şi în România. Este încurajator să văd că cei mai implicaţi sunt tinerii din generaţia Z. Ei sunt mai conştienţi de importanţa protecţiei mediului şi sunt dispuşi să ia măsuri pentru a-l proteja.


 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO