Info

Auchan România, desemnat şi în 2023 Brandul Anului în Sustenabilitate în cadrul galei Sustainability in Business

ADVERTORIAL

Auchan România, desemnat şi în 2023 Brandul Anului în...

Autor: Publicitate

25.09.2023, 10:32 155

Auchan Retail România a primit pentru al doilea an consecutiv recunoaşterea „Brandul Anului în Sustenabilitate” în cadrul galei Sustainaibility in Business, organizată de The Diplomat-Bucharest. Premiul vine ca o recunoaştere a eforturilor constante de protejare a planetei şi a politicilor de dezvoltare durabilă pe care compania le-a implementat, precum şi a proiectelor de mediu, unele dintre acestea în premieră pe plan local.

Pentru acordarea premiului, printre criteriile de selecţie la nivel de companie s-au regăsit: dezvoltarea şi promovarea unor proiecte durabile în companie şi industrie, alături de perseverenţă în susţinerea lor, implicarea puternică şi angajamentul din partea conducerii în această direcţie, crearea de valoare cuantificabilă prin performanţele durabile implementate.

„Ne bucurăm că eforturile noastre constante sunt apreciate, în primul rând de către clienţii şi partenerii noştri, şi suntem onoraţi atunci când acestea sunt recunoscute şi la nivel de industrie. Prin integrarea sustenabilităţii în modelul nostru de afaceri am dezvoltat o multitudine de proiecte, unele dintre acestea în premieră pe plan local, ce au drept scop încurajarea unui consum şi a unui comportament mai responsabile, dar şi prevenirea schimbărilor climatice, ale căror efecte le resimţim din ce în ce mai mult. Aceste premii ne onorează şi ne motivează să continuăm. Ne dorim ca împreună să contribuim la un viitor mai sustenabil, un viitor în armonie cu planeta mai bun pentru noi toţi” a declarat Corina Dospinoiu, Director Sustenabilitate Auchan Retail România.

Sustenabilitatea face parte din toate deciziile de business, cât şi din operaţiunile Auchan, iar compania continuă să îşi adapteze modul de afaceri pentru a integra sustenabilitatea pe termen lung, astfel generând valoare adăugată pentru clienţi, comunităţi, şi reducând impactul asupra mediului. Prin Proiectul Climat 2030, compania a conturat un plan de acţiune amplu prin care integrează în fiecare segment al strategiei de business obiective clare, menite să contribuie la un viitor sustenabil, prezervând resursele planetei. Acesta este construit ca o completare a demersurilor deja existente desfăşurate în cadrul companiei sub umbrela sustenabilităţii, Auchan derulând o serie de proiecte strategice care vizează alimentaţia sănătoasă, reducerea risipei alimentare, diminuarea amprentei de carbon, reciclarea şi politicile de eliminare a plasticului pe întreg lanţul valoric, încurajarea unui stil de viaţă responsabil.

În cadrul aceleiaşi ceremonii, la categoria „Proiectul anului de management al deşeurilor şi al resurselor”, proiectul PETcolectezi şi câştigi, dezvoltat în parteneriat cu Coca-Cola HBC Romania, GreenPoint Management si ONG-ul Viitor Plus, a fost desemnat câştigător

Proiectul PETcolectezi şi câştigi, derulat în perioada 19 ianuarie – 18 mai 2022 şi dezvoltat în parteneriat cu Coca-Cola HBC Romania, GreenPoint Management si ONG-ul Viitor Plus, a câştigat premiul „Proiectul anului de management al deşeurilor şi al resurselor”, şi este una dintre iniţiativele prin care Auchan a contribuit la reducerea utilizării excesive a plasticului şi promovarea importanţei colectării separate a deşeurilor, astfel construind un program de educare premergător Sistemului de Garantie Returnare (SGR). Prin această campanie, consumatorii au fost motivaţi să colecteze şi să recicleze recipientele din PET, implicându-se în număr mare. Astfel, peste 85.000 de ambalaje de plastic de tip PET au fost strânse pentru reciclare în mai puţin de 4 luni, în spaţiile special amenajate din hipermarketurile şi supermarketurile Auchan din toată ţara.

Auchan a dezvoltat de-a lungul timpului o politică amplă de combatere a poluării cu plastic, care reprezintă un set comun de reguli si obiective, aplicabil în toate ţările în care Auchan este prezent. Odată cu Planul Climat, compania a început şi un proces accelerat de decarbonizare atât a operaţiunilor din magazine, cât şi a produselor, ce vor presupune o transformare profundă a modelului de afaceri, printr-un angajament asumat ce se va realiza împreună cu toţi furnizorii. În acelaşi timp, compania are în plan să continue lupta împotriva risipei alimentare şi s-a angajat în tranzitia  către energia verde, făcând paşi în a produce energie verde în magazine în anii următori, dar si achiziţionând energie verde.

Despre Auchan România

Auchan România are în portofoliu peste 420 de magazine, cuprinzând 33 de hipermarketuri, 6 supermarketuri şi 382 de magazine de ultra-proximitate MyAuchan, din care peste 370 în staţiile Petrom, cât şi magazinul online auchan.ro. Cu o cifră de afaceri cu taxe în 2022 de peste 1,2 miliarde de Euro, Auchan propune locuitorilor din oraşele în care sunt prezente magazinele sale un comerţ modern, de calitate, cu cele mai largi game de produse şi un concept de discount responsabil, cu toate preţurile mici, în fiecare zi. Auchan România este certificat Customers’ Friend şi a primit statutul Customers’ Friend - Superior Excellence, precum şi certificarea Top Employer în 2023.

Auchan România realizează o serie de acţiuni importante pentru promovarea activităţilor de responsabilitate socială şi integrare a tinerilor, dar şi programe pentru protejarea mediului înconjurător care au drept scop gestionarea deşeurilor, economisirea resurselor etc. Printre proiectele pe care compania le-a desfăşurat se numără plantarea a 100.000 de copaci prin proiectul Mobilizatron, realizarea filmului “România neîmblânzită”, primul documentar despre natura României, precum şi amenajarea a două unităţi de suport medical pentru pacienţii cu forme noncritice de Covid-19. În prezent, Auchan are mai multe proiecte active: Zero Risipă (prin care au fost salvate peste 6 milioane de produse în 2022 şi peste 5 milioane de mese complete), Programul naţional de colectare a uleiului uzat (prin care a colectat şi reciclat peste o jumătate de milion de litri de ulei), Programul de Sustenabilitate Personală, precum şi multe alte acţiuni menite să ajute mediul înconjurător şi societatea.

Mai mult, în faţa marii provocări climatice, compania va integra în fiecare segment al strategiei de business obiective clare, menite să contribuie la un viitor mai sustenabil, prezervând planeta. Strategia de climat, parte din umbrela #nuepreatarziu, va reprezenta piatra de temelie a proiectului de companie, retailerul concentrându-se pe toate cele 3 scopuri: echipamente frigorifice, energie, transporturi şi produse.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO