Info

Auchan România îşi reconfirmă titlul de „Angajator de top” şi în 2024

Auchan România îşi reconfirmă titlul de „Angajator...

Autor: Publicitate

19.01.2024, 10:00 203

Auchan România a fost desemnat Top Employer şi pentru anul 2024, certificare oferită de organizaţia independentă Top Employers Institute din Olanda. Cu peste 7200 de angajaţi, compania este unul dintre cei mai mari angajatori din ţară şi oferă un mediu de lucru incluziv, cu numeroase oportunităţi de promovare şi programe de dezvoltare. Conform unei cercetări interne, aproape 90% dintre angajaţi recomandă Auchan în calitate de angajator, din proprie iniţiativă, un procent care depăşeşte media pieţei de retail, potrivit IPSOS.

Şi în acest an, institutul independent Top Employers a acordat distincţia în urma unei analize riguroase a proceselor de resurse umane din interiorul companiei, a facilităţilor acordate şi a posibilităţilor de dezvoltare pe care le au angajaţii de pe toate nivelurile. Analiza are la bază 20 de criterii de evaluare, structurate în 6 categorii, precum managementul resurselor umane, mediul de lucru, procesul de recrutare, oportunităţile de dezvoltare oferite angajaţilor, bunăstarea angajaţilor şi diversitatea & incluziunea la locul de muncă. Distincţia dobândită este acordată anual, institutul Top Employers certificând cei mai buni angajatori din lume analizând companiile pe baza informaţiilor pe care acestea le furnizează în chestionarul privind cele mai bune practici în domeniul resurselor umane.

Printre categoriile în cadrul cărora Auchan România a obţinut cele mai mari scoruri raportat la alte companii active pe plan local, se numără Valorile & Misiunea companiei, Mediul de lucru, Employer Branding şi practicile de sustenabilitate remarcate la nivelul resurselor umane.

„Certificarea Top Employer 2024 este o bucurie şi o onoare pentru noi, fiind rezultatul firesc al eforturilor continue pe care le depunem de peste 17 ani pentru a construi un mediu de lucru incluziv şi cu oportunităţi de dezvoltare modelate în funcţie de nevoile şi abilităţile fiecărui angajat. Suntem o companie centrată pe angajat, inspirată de oameni, pentru oameni. Ei sunt resursa noastră cea mai valoroasă şi parte a acestei aventuri, iar lor li se datorează fiecare rezultat”, a declarat Adina Nanu, Director Resurse Umane şi Transformare Auchan Retail România.

Proiectul Uman Auchan, Auchan StarTalents şi Auchan Refresh sunt conceptele pilon ale strategiei de capital uman, care exprimă aşteptările şi aspiraţiile a peste 50 de meserii şi 250 de funcţii, dar şi atragerea de noi talente şi menţinerea acestora prin parcursuri de formare şi dezvoltare personalizate.

De asemenea, un alt segment la care compania a performat în obţinerea certificării Top Employer 2024 este sustenabilitatea, care este integrată în fiecare segment al strategiei de business, iar oamenii sunt o componentă esenţială a eforturilor majore pentru protejarea mediului înconjurător şi al planetei. Auchan s-a angajat în formarea tuturor angajaţilor prin „Ateliere de Climate Fresque”, respectiv formări specifice pentru perimetre de maxim impact precum Departamentele Produs, Tehnic, Logistică, Finanţe, dar şi Top management.

Gradul de angajament al angajaţilor Auchan depăşeşte 90%

Ca parte a atenţiei constante pe care retailerul o acordă angajaţilor, încurajând exprimarea deschisă a acestora, Auchan organizează un sondaj anual alături de Ipsos. Astfel, Barometrul de Angajament şi Satisfacţie a devenit un instrument-cheie pentru o diagnoză umană, socială şi managerială a companiei. Potrivit celui mai recent sondaj, 91% dintre angajaţi se declară mândri că lucrează în Auchan, iar 88% dintre aceştia recomandă Auchan ca angajator, din proprie iniţiativă. Mai mult, 95% dintre angajaţi le recomandă cu plăcere celor apropiaţi să îşi facă cumpărăturile la Auchan. Conform celui mai recent sondaj, gradul de angajament al echipelor Auchan este la un nivel foarte ridicat raportat la piaţă, respectiv 91%, ceea ce se datorează atenţiei pe care compania o acordă fiecărui angajat în parte.

Alţi factori importanţi care contribuie la un grad înalt de angajament şi la obţinerea certificării Top Employer sunt grilele salariale relevante în piaţă, pachetele de beneficii atractive, precum şi oportunităţile de dezvoltare a carierei, indiferent de rolul pe care un angajat îl are în companie. Auchan se asigură că grilele salariale şi oferta de beneficii sunt corecte, iar analizele privind competitivitatea externă şi echitatea internă reprezintă o preocupare constantă. Aşadar, pentru analiza competitivităţii externe, compania participă anual la două sondaje salariale, Paywell de la PwC, şi Mercer, acordând foarte multă atenţie politicilor de remuneraţie, pentru a rămâne unul dintre cei mai competitivi angajatori.  În plus, retailerul oferă o asigurare medicală şi de viaţă care acoperă cele mai multe servicii, conform brokerului de asigurări, inclusiv servicii de stomatologie. Totodată, se preocupă de wellbeing-ul angajaţilor, iar asigurarea medicală conţine şi consiliere psihologică pentru fiecare angajat.

Despre Auchan România

Auchan România are în portofoliu peste 430 de magazine, cuprinzând 33 de hipermarketuri, 7 supermarketuri şi aproape 400 de magazine de ultra-proximitate MyAuchan, din care majoritatea în staţiile Petrom, cât şi magazinul online auchan.ro. Cu o cifră de afaceri cu taxe în 2023 de peste 1,6 miliarde de Euro, Auchan propune locuitorilor din oraşele în care sunt prezente magazinele sale un comerţ modern, de calitate, cu cele mai largi game de produse şi un concept de discount responsabil, cu toate preţurile mici, în fiecare zi. Auchan România a primit certificarea Top Employer 2024, pentru al doilea an consecutiv, şi a fost desemnat câştigător la categoria Best People Development Strategy în cadrul galei  Employer Branding Awards ediţia 2023, pentru centrul de excelenţă profesională Auchan Refresh, prin care susţine eficient carierele, planurile şi obiectivele angajaţilor. De asemenea, compania a primit locul al doilea la categoria Best Use of Employee Generated Content in an Employer Branding Campaign pentru campania Meseria Mea în Auchan, Enciclopedia Video a Meseriilor din Retail, un demers de promovare a multitudinii de oportunităţi în carieră pe care Auchan le oferă în peste 50 de meserii distincte.

 

 

 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO