Info

Beatrice Chiş, Executive Marketing Director, ETi International: Continuăm strategia de creştere

PUBLI-INTERVIU

Beatrice Chiş, Executive Marketing Director, ETi...

Autor: Publicitate

20.12.2023, 07:00 226

Beatrice Chiş este Executive Marketing Director al producătorului de dulciuri ETi şi coordonează strategia de marketing a companiei la nivel internaţional în peste 40 de ţări.

Care sunt provocările cu care se confruntă piaţa dulciurilor la ora actuală şi cum le faceţi faţă?

Provocările sunt aceleaşi cu care se confruntă întreg mediul de business: instabilitate geo-politică, inflaţie, evoluţii nu întotdeauna favorabile la nivel macro-economic cu impact direct asupra afacerilor. Dacă ne raportăm strict la piaţa dulciurilor, vorbim despre o competiţie foarte mare şi mult dinamism. Consumatorii sunt, în general, fideli brandurilor pe care le cunosc şi le apreciază, iar în mod particular dacă analizăm segmentul dedicat biscuiţilor putem afirma că promoţiile se menţin în continuare la loc de cinste, în timp ce pe segmentul brandurilor private se observă un declin.  

Raportându-ne la experienţa ultimilor 3-4 ani, pot spune că am învăţat o lecţie extrem de valoroasă: lecţia adaptabilităţii. Ne-am dat seama că suntem mai puternici decât de imaginam, mai rezilienţi şi mult mai pregătiţi să facem faţă provocărilor de orice fel.

Ce trenduri aţi observat că se manifestă acum cu precădere?

Observăm o tot mai mare preocupare a oamenilor pentru o alimentaţie mai sănătoasă şi un stil de viaţă mai echilibrat. Ce înseamnă acest lucru pentru noi ca producător de dulciuri? Ne diversificăm oferta astfel încât să răspundem cât mai bine acestei tendinţe. Avem grijă ce ingrediente folosim şi la gramaje pentru un control mai eficient al porţiilor şi al aportului caloric, selectăm cu atenţie reţele şi includem materii prime de cea mai bună calitate, reducem conţinutul de grăsimi nesănătoase şi limităm adaosul de conservaţi şi coloranţi artificiali.

Ca să dau şi un exemplu: am lansat o întreagă gamă de biscuiţi ETi DARE cu fibre dietetice, cereale integrale şi ciocolată neagră sau cu lapte, fără adaos de conservanţi sau coloranţi artificiali. Rămâne o gamă care, prin ingredientele pe care le conţine, respectiv adaosul de fibre, ajută la susţinerea digestiei, element de bază  pentru un stil de viaţă echilibrat.

Un alt trend important este cel în direcţia sustenabilităţii. De mai mulţi ani, grupul ETi susţine un parteneriat cu WWF Turcia, creat cu scopul de a contribui la protejarea resurselor naturale de apă, implementarea unui sistem modern de irigaţii şi promovarea agriculturii sustenabile în rândul fermierilor, îndeosebi pentru cultivarea sustenabilă a grâului.

Câte unităţi de producţie deţine grupul ETi la ora actuală şi ce rol joacă fabrica din România?

În prezent, avem 9 unităţi de producţie, cea mai nouă şi de înaltă performanţă din cadrul grupului, fiind amplasată în România. Fabrica, situată în apropiere de Craiova, a fost inaugurată în urmă cu câţiva ani cu o investiţie de 50 de milioane de euro. Anul acesta am finalizat încă o investiţie în această fabrică, prin inaugurarea unei noi linii de producţie pentru batoanele de napolitană Dare, dar şi alte tipuri de napolitane, care ajung nu doar pe piaţa românească, ci sunt exportate şi către alte pieţe europene şi nu numai. De altfel, fabrica din România este un important hub de producţie şi prima investiţie de amploare a grupului ETi în Uniunea Europeană.

Care sunt atuurile pe care mizaţi în dezvoltarea brandurilor ETi la nivel internaţional?  

An de an, ne consolidăm poziţia prin inovaţie şi focus pe nevoile şi preferinţele consumatorilor. Ne-am diversificat gamele şi am avut grijă să folosim ingrediente de calitate, dar şi să creăm experienţe de consum care să ne susţină promisiunea de a le oferi oamenilor ”The Taste of Happiness”. Producem game variate, de la biscuiţi la napolitane, ciocolată, prăjituri ambalate, deserturi reci şi gustări sărate, precum şi deserturi speciale. Ne diversificăm gamele şi aducem inovaţii în piaţă, atât la nivel de produs, cât şi la nivel de ambalaje. Totodată, avem grijă să venim cu produse care să răspundă preocupării pentru o alimentaţie cât mai echilibrată. Nu în ultimul rând, avem în portofoliul internaţional şi produse pentru diete speciale, cum sunt biscuiţii gluten-free, foarte apreciaţi de cei care au nevoie de un astfel de regim alimentar. Pot concluziona că ne bazăm strategia de creştere pe un mix între inovaţie, investiţii în cele mai performante tehnologii de producţie în industria alimentară şi adaptabilitate la nevoile actuale ale consumatorilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO