Info

Ce beneficii au IMM-urile care investesc în sustenabilitate

Advertorial

Ce beneficii au IMM-urile care investesc în sustenabilitate

Autor: Publicitate

05.03.2024, 07:00 224

În 2022, la nivel global, se investeau 30.3 miliarde de dolari în sustenabilitate, iar în afara SUA investiţiile au crescut cu 20%, conform raportului GSIA 2022 (The Global Sustainable Investment Alliance). Iar în România, 71% dintre companii definesc responsabilitatea socială ca strategie sustenabilă de business şi 26% spun că bugetul alocat în 2023 a crescut cu 20-30% faţă de anul 2022.

Datele arată că sustenabilitatea devine un concept adoptat din ce în ce mai mult de mediul de business. Iar consumatorii devin tot mai interesaţi de impactul pe care o afacere îl are faţă de mediul înconjurător şi societatea în care trăiesc. Acest context face ca sutenabilitatea să fie oportunitatea momentului.

Ce au de câştigat IMM-urile care investesc în sustenabilitate?

Chiar dacă pe termen scurt sustenabilitatea poate reprezenta o investiţie în plus pe care antreprenorii trebuie să o facă, aceasta aduce profit pe termen lung şi o mai bună reputaţie şi poziţionare în piaţă. Conform unui studiu NielsenIQ din 2022, 78% dintre consumatori spun că un stil de viaţă sustenabil reflectat şi în brand este foarte important pentru ei – de aici pornind şi noul trend în care ownerul de business devine faţa şi reprezentarea sustenabilă a brandului.

Totodată, investiţiile în sustenabilitate aduc, cu siguranţă, o scădere a costurilor resurselor prin eficientizarea proceselor tehnologice şi de mentenanţă. Anumite schimbări, precum cele ale becurilor eficiente energetic şi introducerea de temporizatoare pentru fiecare sursă de apă din locaţii, sunt uşor de realizat şi nu implică investiţii mari. Iar acestea sunt doar nişte exemple mici dintr-o serie de schimbări ce pot fi implementate de toţi proprietarii de IMM-uri şi nu numai.

În ceea ce priveşte poziţionarea în piaţă, a fi sustenabil înseamnă a te adresa şi clienţilor care sunt atenţi la amprenta de carbon a companiilor de la care cumpără servicii şi produse. 87% dintre consumatori sunt mai dispuşi să facă achiziţii şi să devină loiali brandurilor care se aliniază trendului sustenabilităţii şi aduc schimbări reale în business-ul lor, conform unui studiu realizat de Cone Communications.

În 2024, avantajul şi mai mare pentru cei care decid să investească în sustenabilitate acum sunt sursele noi de finanţare, alternative – se oferă multe granturi, fonduri europene, dar şi direcţii de finanţare oferite de bănci.  

Grija pentru mediul înconjurător şi crearea unui viitor mai sustenabil pentru generaţiile următoare sunt priorităţile şi promisiunile BCR. De aceea, banca pune la dispoziţie pachete speciale de finanţari verzi care susţin IMM-urile în implementarea proiectelor şi în definirea unui viitor sustenabil.

Companiile care investesc în a deveni prosumatori pot obţine finanţare până la 85% din valoarea totală a proiectului, dar nu mai mult de 900.000 euro/MW instalat. Mai multe detalii despre finanţări verzi puteţi afla pe Academia de Sustenabilitate în cadrul modului educaţional pregătit împreună cu BCR. 

Antreprenorii care pot afla cum să investească în sustenabilitate

Platforma dezvoltată de Social Innovation Solutions oferă acces gratuit la cursuri tuturor proprietarilor de IMM-uri şi îi învaţă pe aceştia nu doar ce este sustenabilitatea, ci şi cum îşi pot crea o strategie de business şi accesa fonduri alternative de finanţare.

Este o resursă importantă pentru antreprenorii care fac o serie de schimbări în business-ul pe care îl deţin şi care vor să se alinieze la normele care impun raportarea transparentă a eforturilor sustenabile, raportare ce a devenit obligatorie pentru companiile mari în 2024.

GERARD BAKER la Gala ZF 2024 (Editor global, The Wall Street Journal)