Info

Cristian Suciu, Director General, Leier Rom: "În 2024, ne propunem să inovăm şi să diversificăm portofoliul nostru prin dezvoltarea şi producţia unor noi modele de produse. Intenţionăm să aducem pe piaţă tigla colorată, angobată, extinzând astfel gama noastră şi oferind clienţilor o varietate mai amplă de opţiuni.”

Publi-Interviu

Cristian Suciu, Director General, Leier Rom

Cristian Suciu, Director General, Leier Rom

Autor: Publicitate

20.02.2024, 07:00 239
  1. Cum a fost anul 2023 pentru businessul dumneavoastră? Ca rezultate financiare (cifră de afaceri, profit), dar şi ca atmosferă de business?

În anul 2023 am asistat la o volatilitate a pieţei construcţiilor aceasta fiind supusă la fluctuaţii mari date de condiţiile economice generale şi de politicile guvernamentale adoptate. Ne-am concentrat pe luarea unor decizii strategice care au contribuit la optimizarea operaţiunilor noastre şi la asigurarea unei poziţii stabile în cadrul pieţei.

Una dintre principalele decizii a fost gestionarea eficientă a stocurilor noastre. Am implementat strategii care au avut ca rezultat o reducere semnificativă a stocurilor, permiţându-ne să optimizăm costurile asociate depozitării şi să ne concentrăm asupra producerii de materiale în funcţie de cererea reală de pe piaţă.

Deşi am acceptat ca obiectiv o scădere a profitabilităţii, am avut grijă să menţinem o marjă suficientă pentru a acoperi costurile de producţie şi a asigura sustenabilitatea pe termen lung a afacerii noastre.

Referindu-ne exclusiv la gama noastră de vibropresate, am înregistrat o creştere de aproximativ 23% în ultimul an şi ne dorim să menţinem această tendinţă ascendentă prin dezvoltarea de noi produse şi extinderea canalelor de distribuţie.

 
  1. Cu câţi angajaţi aţi încheiat anul şi care este evoluţia faţă de anul anterior? Cât de dificilă este recrutarea de forţă de muncă pentru dumneavoastră?

În anul 2023, am avut ca obiectiv extinderea echipei TESA de la sediul central, având ca scop optimizarea proceselor pentru a atinge creşterea şi eficienţa dorită în cadrul companiei noastre. Procesul de recrutare s-a dovedit a fi un succes, bazat pe alegeri inspirate şi implementarea unor proceduri rapide şi eficiente.

Nu am întâmpinat situaţii de lipsă de personal în producţie, evitând astfel problemele legate de insuficienţa forţei de muncă. Mai mult, suntem într-o poziţie privilegiată, primind cereri de angajare din partea candidaţilor interesaţi.

 
  1. Ce investiţii aţi demarat/finalizat în 2023? Care este valoarea lor şi în ce constau?

În anul 2023, am marcat un moment semnificativ în expansiunea noastră prin inaugurarea fabricii de vibropresate în Iaşi şi achiziţionarea fabricii din Feldioara. Am efectuat investiţii masive pentru retehnologizare, modernizare şi dezvoltare, inclusiv prin construcţia de hale şi anexe noi.

De asemenea, am avansat în direcţia sustenabilităţii cu realizarea a patru parcuri fotovoltaice. Deşi investim substanţial, preferăm să ne concentrăm asupra rezultatelor concrete ale acestor iniţiative, întrucât suntem parte a unui grup de firme în România şi dorim să evităm interpretări eronate ale valorii acestor investiţii.

 
  1. Care au fost cele mai mari şi dificile provocări cu care v-aţi confruntat în 2023?

La fel ca majoritatea producătorilor de materiale de construcţii, am constatat că în prima jumătate a anului aveam un volum semnificativ de stocuri, situaţie care putea conduce la un blocaj în producţie. Existau riscuri de a fi nevoiţi să închidem capacităţile de producţie dacă păstram aceleaşi niveluri de producţie şi aceleaşi condiţii de vânzare.

După cum am menţionat anterior, am implementat măsuri eficiente pentru planificarea producţiei, adaptând strategiile de vânzare la contextul dat şi gestionarea resurselor umane.

 
  1. Ce planuri de dezvoltare aveţi pentru 2024?

Ne propunem să maximizăm potenţialul fabricii noastre din Feldioara, achiziţionată în 2023, şi să continuăm să investim în toate unităţile noastre de producţie. Acest demers are ca obiectiv consolidarea poziţiei noastre pe piaţă prin creşterea capacităţii de producţie şi extinderea gamei de produse.

Un alt obiectiv major pentru 2024 este dezvoltarea de produse noi şi să lansăm în producţie modele pe care, până acum, poate nu le-am produs la nivel regional. Planificăm să introducem pe piaţă ţigla colorată, angobată, extinzând astfel gama noastra de produse şi oferind clienţilor o diversitate mai mare de opţiuni.

În ceea ce priveşte partea comercială, ne propunem să intensificăm colaborarea cu specialiştii din domeniu, construind parteneriate solide care să ne permită să înţelegem mai bine cerinţele pieţei şi să răspundem eficient acestora.

 
  1. Cum estimaţi că va evolua piaţa pe care activaţi în 2024? Care sunt premisele? Care este contextul local şi internaţional?

În contextul geopolitic actual, estimăm că investiţiile guvernamentale şi finanţările destinate proiectelor de infrastructură vor conduce la o cerere sporită în sectorul construcţiilor. Această tendinţă pozitivă este susţinută de necesitatea îmbunătăţirii şi modernizării infrastructurii, în lumina schimbărilor globale şi a noilor standarde de sustenabilitate, care devin tot mai relevante la nivel mondial.

În mediul rezidenţial, construcţia de locuinţe poate înregistra creşteri datorate unor condiţii favorabile de creditare, acestea putând fi momentan previzionate.

Suntem optimişti că anul 2024 va fi un an dinamic, că întreaga industrie va fi pusă în mişcare.

 
  1. Ce aşteptări aveţi de la anul 2024?

În cadrul organizaţiei noastre, urmărim să consolidăm coeziunea şi să acţionăm în mod unitar la nivel de grup. Ne propunem să instaurăm o atmosferă de încredere pentru a ne focaliza eficient energia şi resursele către noi iniţiative şi obiective. Prin crearea unui mediu stabil şi favorabil, anticipăm construirea unei fundaţii solide pentru inovare, extindere şi progres.

 
  1. Ce aţi dori să se schimbe/ să se îmbunătăţească în mediul de business local pentru ca planurile dumneavoastră să mearga mai bine?

Ca orice alt business, dorim să beneficiem de predictibilitate în ceea ce priveşte mediul de afaceri, condiţiile şi întregul ansamblu în care ne desfăşurăm activitatea. Acest lucru ne ar permite să luăm măsuri ancorate într-o strategie evolutivă. Scopul nostru este să evităm luarea deciziilor într-un mod reactiv şi să adoptăm o abordare proactivă în gestionarea afacerii noastre. Prin anticiparea nevoilor pieţei şi implementarea unei strategii de evoluţie, ne propunem să navigăm cu încredere în mediul de afaceri, adaptându-ne schimbărilor şi maximizând oportunităţile.

 
  1. Care sunt cele mai mari temeri pe care le aveţi faţă de 2024? Dar cele mai mari oportunităţi pe care le vedeţi?

În ceea ce priveşte temerile pentru 2024, una dintre principalele îngrijorări ale noastre este legată de posibilele modificări legislative şi de contextul politic, fiind un an electoral. Noii lideri politici pot aduce schimbări în legislaţie şi reglementări, afectând astfel condiţiile de operare pentru întreprinderi.

Prin monitorizarea atentă a schimbărilor politice şi legislative, precum şi prin adoptarea unei abordări proactive în adaptarea la noile condiţii, ne propunem să gestionăm temerile şi să maximizăm oportunităţile care se vor ivi în cursul anului 2024.

De asemenea, considerăm că anul electoral poate aduce oportunităţi noi, prin susţinerea unor politici economice favorabile mediului de afaceri.

 
 

Grupul LEIER desfăşoară activităţi în 7 ţări europene, printre care Austria, Ungaria, Polonia, Slovacia, România, Croaţia şi Ucraina, într-o gamă diversificată de domenii. Aceste domenii includ producţia de materiale pentru construcţii, servicii de comercializare şi service pentru autovehicule premium, dezvoltare imobiliară, fabricarea de utilaje şi confecţii metalice, precum şi echipamente de inginerie mecanică.

Leier a început să-şi extindă prezenţa internaţională în 1970, odată cu fondarea primei fabrici de betoane la Horitschon, Austria, de către domnul Michael Leier, fondatorul brandului. Grupul este în proprietate exclusivă a familiei Leier, cu trei generaţii implicate în gestionarea afacerilor şi în evoluţia companiei.

Leier s-a afirmat ca un competitor de primă importanţă pe piaţa materialelor de construcţii în România, oferind o gamă completă de produse la cele mai înalte standarde de calitate şi bazându-se pe o echipă de angajaţi motivaţi şi profesionişti.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO