Info

Cum rescrie AI viitorul performanţei executiei la raft în retailerii din România: o muncă de cinci săptămâni, gata în câteva minute

ADVERTORIAL

Cum rescrie AI viitorul performanţei executiei la raft...

Autor: Publicitate

30.10.2023, 14:46 297

Vorbim despre transformarea pe care inteligenţa artificială o aduce asupra măsurării performanţei execuţiei la raft în retailerii din România. Soluţia care ar transforma săptămâni întregi de muncă manuală în câteva minute de lucru, cu o precizie de aproximativ 97%, este implementată de Market Vector, companie de market research lansată în România în 2013, care astăzi activează la nivel global.

„AI a devenit un tool extrem de important la nivel global în ceea ce priveşte eficientizarea deciziilor de business, aşa că, în mod firesc, şi noi ne-am dorit să explorăm domeniul şi să vedem cum  inovaţia tehnologică poate contribui la redefinirea experienţei de cumpărături într-una mai rapidă şi mai confortabilă pentru clienţi: în definitiv, acesta este obiectivul fiecărui retailer şi producător FMCG.” explică Marina Caluian, Chief Operations Officer CEE Market Vector.

Astăzi, soluţia care poartă numele de Product Recognition este adaptată şi implementată pentru specificul lanţurilor de comerţ modern din România. Product Recognition utilizează o aplicaţie dezvoltata de o companie americană, lider global în domeniu, şi identifică în timp real dacă standardele de mercantizare agreate de fiecare retailer sunt respectate,  care sunt preţurile produselor afişate pe etichetele de la raft sau dacă există situaţii de out-of-stock.

28 de specialişti din trei continente diferite au lucrat la soluţia pe care noi, la Market Vector, o implementăm în România. Eficienţa este incontestabilă, fie că vorbim despre creşterea vânzărilor prin eliminarea situaţiilor de out of stock,  fie de reducerea costurilor generate de resursele umane implicate.”, completează Marina Caluian.

Concret, aplicaţia de Product Recognition integrează o cameră foto prin care se realizează fotografii ale raftului de produse dintr-un magazin. Softul este „învăţat să citească” această fotografie şi să identifice produsele prezente pe raft, precizând dacă standardele de mercantizare sunt respectate, dar şi dacă preţurile de pe etichete corespund produselor afişate sau dacă sunt situaţii de OOS (out of stock) pentru un produs anume.

Ne bucurăm să putem oferi clienţilor noştri soluţii unice, care să răspundă unor nevoi încă insuficient adresate în această industrie. Ne dorim să fim întotdeauna un partener de încredere pentru ei, un partener care îi ajută să îşi dezvolte business-ul şi să aibă, la rândul lor, clienţi mulţumiţi”, încheie Marina Caluian.

Cu o experienţă amplă în sectoarele retail, FMCG, cosmetice premium sau bricolaj, Market Vector este una dintre cele mai dinamice companii de cercetare de piaţă din România, dar şi la nivel global. Cu operaţiuni în Europa Centrală şi de Est şi în SUA, Market Vector este un pionier în includerea soluţiilor de data viualization, care ajută companiile din România să înţeleagă şi să folosească mai eficient Big Data, astfel încât să creeze strategii de creştere organică a unui business.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO