Info

Mastercard Cybersecurity Summit: 44% din toate atacurile cibernetice care au loc în România sunt de tip malware, în timp ce 90% dintre aceste atacuri vizează sistemele companiilor

Articol cu conţinut Publicitar

Mastercard Cybersecurity Summit: 44% din toate atacurile...

Autor: Publicitate

16.02.2024, 09:30 140

În România, 44% din toate atacurile cibernetice sunt clasificate ca fiind malware, în timp ce 90% dintre aceste atacuri vizează sistemele companiilor[1]. Motivaţiile din spatele acestor atacuri sunt adesea câştigul financiar, dar motivele politice (hacktivismul) joacă şi ele un rol semnificativ. Sectoarele cele mai afectate includ administraţia publică, serviciile bancare, de telecomunicaţii, industria energetică şi sistemul de sănătate[2]. În contextul unui peisaj digital în evoluţie rapidă, Mastercard a încheiat anul trecut organizând primul său eveniment dedicat securităţii cibernetice în România – Mastercard Cybersecurity Summit.

Destinat instituţiilor financiare şi altor parteneri care colaborează cu Mastercard pentru a construi un ecosistem digital sigur şi de încredere, evenimentul a abordat subiecte şi practici legate de securitate cibernetică şi măsuri antifraudă. Pe parcursul zilei, experţii din echipa globală Mastercard au discutat cu participanţii despre provocările actuale, prezentând totodată soluţii şi tehnologii care îi pot ajuta să îşi consolideze apărarea şi să îşi îmbunătăţească rezistenţa şi performanţa operaţională.

„Pe măsură ce comerţul electronic, serviciile bancare la distanţă, digitalizarea şi apariţia inteligenţei artificiale generative continuă să crească, ameninţările cibernetice la sistemele tehnologice ale organizaţiilor publice şi private au devenit tot mai diverse. Această dinamică este strâns legată de evoluţia cadrului legislativ şi a reglementărilor în domeniul securităţii cibernetice, completată acum deActul legislativ privind rezilienţa operaţională digitală (DORA), cu impact direct asupra industriei financiare. În timp ce rolul Mastercard în prevenirea fraudei în domeniul plăţilor este bine cunoscut, competenţele şi soluţiile noastre se extind în prezent şi în domeniul securităţii cibernetice. Abordarea noastră în ceea ce priveşte securitatea se bazează pe informaţii şi servicii integrate, oferind clienţilor şi partenerilor noştri o vizibilitate sporită asupra riscurilor cibernetice şi instrumentele necesare pentru adaptabilitate şi rezilienţă”, a declarat Gabriel Ghiţă, Vice President, Customer Solutions Center, SEE, Mastercard.

Securitatea cibernetică, un proces complex şi continuu

Întrucât costurile globale asociate atacurilor cibernetice au fost estimate la 6 trilioane de dolari în 2022[3], securitatea cibernetică implică o abordare cuprinzătoare care include combinaţii de soluţii, dezvoltate mai degrabă sub forma unui proces continuu, decât a unor soluţii unice izolate. Dincolo de securizarea plăţilor, companiile trebuie să monitorizeze riscurile potenţiale în procesul de înrolare a clienţilor, riscurile la nivel  de reţea şi să recunoască faptul că şi comportamentul uman reprezintă o ameninţare semnificativă în cadrul politicilor corporative.

Democratizarea fraudei din ultimii ani, facilitată de dark web şi de utilizarea unor tehnologii avansate, cum ar fi inteligenţa artificială generativă, a făcut ca furtul de identitate să devină o problemă semnificativă –  în 2022, 1 din 10 europeni a căzut victimă, ceea ce a dus la pierderi în valoare totală de 6 miliarde de dolari[4].

Soluţiile Mastercard în domeniul securităţii cibernetice

Pe măsură ce interacţiunile digitale devin din ce în ce mai răspândite, criminalitatea informatică a devenit o preocupare globală, cu impact asupra consumatorilor, companiilor şi instituţiilor din întreaga lume. Mastercard sprijină companiile şi administraţia publică în consolidarea rezilienţei operaţionale în domeniul securităţii cibernetice prin soluţii care prioritizează acţiunile în funcţie de cheltuieli, timp şi impact.

Mai mult, în 2020, Mastercard a anunţat dezvoltarea Cyber Resilience Center cu sediul în Waterloo, Belgia. Misiunea acestuia este de a colabora cu autorităţile de reglementare, agenţiile de aplicare a legii, cum ar fi Europol, şi companiile din sectorul privat pentru a sprijini eforturile de rezilienţă în cadrul ecosistemului financiar european.

Mastercard a investit 7 miliarde de dolari în dezvoltarea competenţelor de inteligenţă cibernetică în ultimii 5 ani pentru a proteja întregul ecosistem digital, inclusiv miliardele de tranzacţii din reţeaua de plăţi.

Mai multe informaţii despre serviciile şi soluţiile Mastercard pot fi găsite aici: Cybersecurity and experience solutions Mastercard.

 

Despre Mastercard

Mastercard este o companie de tehnologie în industria globală de plăţi. Misiunea noastră este să generăm şi să dezvoltăm o economie digitală atotcuprinzătoare, care să ofere tranzacţii sigure, simple, inteligente şi accesibile, în beneficiul tuturor, de pretutindeni. Prin transfer de date sigur şi prin reţele impenetrabile, prin parteneriate şi cu pasiune, inovaţiile şi soluţiile noastre le permit persoanelor fizice, instituţiilor financiare, guvernelor şi companiilor să îşi atingă potenţialul maxim. Conexiunile noastre acoperă peste 210 ţări şi teritorii, astfel încât construim o lume sustenabilă care le oferă tuturor accesul la posibilităţi de nepreţuit.

 

[1] Mastercard Cyber Insights Data. Pe baza datelor din perioada ianuarie 2023 - noiembrie 2023.

[2] Mastercard Cyber Insights Data. Pe baza datelor din perioada ianuarie 2023 - noiembrie 2023.

[3] Cybersecurity Ventures, Cybercrime To Cost The World $10.5 Trillion Annually By 2025.

[4] GBG, The state of digital identity 2022.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO