Info

Oracle România: Orice companie, indiferent de dimensiune, are acces la cele mai avansate soluţii digitale prin intermediul serviciilor cloud

Articol cu conţinut publicitar

Oracle România:  Orice companie, indiferent de dimensiune, are acces la cele mai avansate soluţii digitale prin intermediul serviciilor cloud

Autor: Publicitate

23.11.2020, 12:22 1231

Transformarea digitală este astăzi mai mult ca niciodată pe agenda tuturor companiilor, indiferent de dimensiune şi de industria în care activează, fiind o necesitate pentru a-şi păstra relevanţa şi competitivitatea pe piaţă. Tehnologia face adaptarea la noile condiţii mult mai uşoară pentru că oferă o performanţă ridicată la costuri accesibile. Cloud-computing-ul este una dintre tehnologiile care le permite companiile să îşi atingă cu uşurinţă obiectivele în procesul lor de transformare digitală.  

„Aplicaţiile de gestiune financiară, platformele de raportare şi analiza de date, soluţiile de administrare a documentelor, instrumentele de securizare a datelor, sunt doar câteva din soluţiile IT ce pot fi integrate de companii în efortul de transfomare digitală sub forma unor servicii cloud. Adopţia unui asemenea model prezintă multiple avantaje: scăderea costurilor, îmbunătăţirea securităţii datelor, scalabilitatea şi flexibilitatea serviciilor şi o eficientizare per total a modului în care companiile operează”, a declarat Alexandru Neagu, Solution Engineering Manager în cadrul Oracle România. El a adăugat că unul dintre cele mai importante avantaje ale tehnologiei cloud îl reprezintă faptul că soluţiile informatice avansate, ce în trecut necesitau echipe dedicate de specialişti, pot fi utilizate în prezent cu uşurinţă şi la costuri accesibile.

„Serviciile cloud oferă aceleaşi funcţionalităţi tuturor clienţilor, indiferent de dimensiunea acestora. Practic, puteţi dispune de aceleaşi mijloace tehnologice ca orice gigant din industrie.”

Tehnologia cloud reprezintă fundaţia care face posibilă ca alte tehnologii disruptive precum inteligenţa artificială sau RPA (Robotic Process Automation) să fie folosite în cadrul diferitelor departamente ale companiilor.

Mai multe detalii despre soluţiile cloud de ultimă generaţie şi despre cum se pot pregăti companiile pentru provocările de mâine regăsiţi în interviul de mai jos:

1.         Trăim într-o lume în care soluţiile digitale capătă o importanţă din ce în ce mai mare în vieţile noastre, atât pe plan profesional cât şi în viaţă de zi cu zi. În această situaţie, cloud computing-ul este un termen întâlnit din ce în ce mai des. Ne poţi explica despre ce este vorba?

Alexandru Neagu, Oracle: În termeni simpli, discutăm despre un concept ce descrie modul în care se utilizează resurse IT, software sau hardware, oferite de furnizor sub forma unui serviciu. Nu trebuie să privim mai departe de propriul smartphone pentru a identifica astfel de exemple, de la reţelele sociale şi servicii de streaming, până la stocare de documente sau jocuri online, marea majoritate se subscriu acestui model. Utilizatorul este beneficiarul unui serviciu a  cărui bună funcţionare este asigurată de către furnizor. Foloseşti Zoom pentru a organiza şi participă în conferinţe, fără a te preocupa de complexitatea din spatele aplicaţiei. De exemplu, Zoom apelează la infrastructura Oracle Cloud pentru a putea răspunde numărului din ce în ce mai mare de utilizatori.

Ai aşteptarea ca serviciul să fie disponibil şi funcţional, fără a conta modul în care acest lucru este posibil.  Am folosit exemple ce sunt la îndemână fiecăruia, dar în mod similar putem discuta despre soluţii adresate companiilor, ce vizează în mod direct modul în care acestea îşi desfăşoară activitatea.

Aplicaţiile de gestiune financiară, platformele de raportare şi analiza de date, soluţiile de administrare a documentelor, instrumentele de securizare a datelor, sunt doar câteva din soluţiile IT ce pot fi integrate de companii în efortul de transfomare digitală sub forma unor servicii cloud.

Adopţia unui asemenea model prezintă multiple avantaje: scăderea costurilor, îmbunătăţirea securităţii datelor, scalabilitatea şi flexibilitatea serviciilor şi o eficientizare per total a modului în care companiile operează. Poate cel mai important, din punctul meu de vedere, îl reprezintă accesul facil la cele mai noi tehnologii. Dispare nevoia de a avea o echipă de specialişti care să opereze sisteme informatice complexe. Serviciile cloud oferă aceleaşi funcţionalităţi tuturor clienţilor, indiferent de dimensiunea acestora. Practic, puteţi dispune de aceleaşi mijloace tehnologice ca orice gigant din industrie.

2.         Tehnologia Oracle reprezintă alegerea a sute de mii de clienţi la nivel global. În condiţiile în care companiile adoptă într-un ritm alert soluţii digitale, cum răspunde Oracle nevoilor acestora prin intermediul serviciilor cloud?

Alexandru Neagu, Oracle: Viziunea Oracle Cloud este una simplă: să punem la dispoziţia clienţilor, alături de întreaga noastră expertiză, cele mai avansate tehnologii sub forma unor servicii cloud accesibile. Iar această viziune a devenit realitate. Atât global, dar şi în România, putem menţiona numeroşi clienţi ce au selectat Oracle Cloud ca fiind platforma optimă în efortul de digitalizare. Clienţi care au adoptat soluţii avansate de analiză a datelor sau parteneri ce au optat să îşi ofere aplicaţiile prin intermediul Oracle Cloud, beneficiază de un portofoliu de servicii extrem de variat, de la infrastructură la servicii de administrare a datelor, analytics, integrare, dezvoltare şi multe altele. De exemplu, soluţia de analiză a traficului pentru centre de date a celor de la Cisco, Tetration, reprezintă una din platformele ce rulează în Oracle Cloud.

Întorcându-mă la întrebare, Oracle oferă clienţilor un portofoliu de servicii cloud accesibile caracterizate prin cel mai înalt nivel de performanţă, funcţionalitate şi securitate. Tarifarea acestora se face într-un mod flexibil şi transparent. Spre deosebire de alţi furnizori, costul total asociat unor soluţii este uşor de calculat mulţumită metricilor de consum simplificate pe care le folosim. Am eliminat costurile adiţionale, ce duc adesea la un cost total semnificativ mai mare.

3.         Piaţa serviciile cloud înregistrează o dezvoltare semnificativă, iar clienţii pot opta pentru servicii similare oferite de diferiţi furnizori. Ce este diferit la serviciile oferite de Oracle şi de ce ar trebui să fie alese de către utilizatori?

Alexandru Neagu, Oracle: Nu toate serviciile cloud sunt construite la fel. Există o similaritate la nivel conceptual, dar dacă ar fi să intrăm în detalii veţi observa diferenţe considerabile între diferiţii furnizori. Istoric, clienţii au ales siguranţa şi performanţa oferită de tehnologia noastră. Acestea au fost principiile dezvoltării celei de-a doua generaţii de servicii cloud.

Propunem cel mai variat portofoliu, Oracle este recunoscut ca lider în gestionarea datelor, în special prin prisma bazelor de date şi a componentelor de tehnologie. Aceste servicii vă sunt puse la dispoziţie cu doar câteva click-uri. Într-un timp foarte scurt puteţi experimenta platforma noastră de integrare a aplicaţiilor, serviciul de analytics, platforma de monitorizare a întregului spectru informatic şi multe alte instrumente, în funcţie de necesităţile dumneavoastră. Diversitatea proiectelor pe care le putem aborda este unul din motivele pentru care suntem alegerea unui număr tot mai mare de clienţi.

Având controlul asupra întregii stive tehnologice, de la hardware la sistemul de operare şi software, am integrat mecanisme de securitate la fiecare nivel. Acelaşi suport tehnic oferit companiilor TOP 50 îţi stă la dispoziţie, indiferent de consumul lunar.

Spre surprinderea multora, costul redus reprezintă unul din principalii diferenţiatori în raport cu alţi furnizori. Din aceste considerente, Oracle Cloud devine mediul în care din ce în ce mai mulţi parteneri şi clienţi aleg să migreze sau să dezvolte noi aplicaţii şi soluţii software.

4.         Serviciile cloud revoluţionează modul în care privim resursele informatice, dar adopţia poate fi anevoiasă. Cum veniţi în sprijinul clienţilor? Ce schimbări implică în cadrul organizaţiilor?

Alexandru Neagu, Oracle: Într-adevăr, schimbarea modului în care ne desfăşurăm activitatea poate fi privită cu o oarecare reticenţă. Cred totuşi că ar trebui să privim lucrurile într-un mod diferit.

Printr-o mai apropiată colaborare între diferite departamente, se pot identifica utilizări ale tehnologiei ce pot avea rezultate spectaculoase. Inteligenţa artificială sau automatizarea în general pot fi aplicate la nivelul oricărui departament. Aceasta este cu adevărat oportunitatea, iar companiile care sunt interesate astăzi de adopţia tehnologiilor disruptive vor fi pregătite să răspundă provocărilor zilei de mâine. Atingerea unor obiective ambiţioase este posibilă prin tehnologie, iar Oracle vă este alături pe întreg procesul.

Avem întotdeauna o abordare consultativă. Dispunem de o echipă locală extrem de talentată compusă din ingineri şi arhitecţi pregătiţi să vina în ajutorul clienţilor pentru a înţelege şi a propune soluţia optimă. Hai să luăm un exemplu concret, des întâlnit în cazul companiilor din România. Indiferent de profilul sau dimensiunea societăţii, există sisteme informatice ce sunt utilizate în activitatea de zi cu zi: email, partajare documentelor sau sisteme specializate, fiecare răspunde unei anumite nevoi. De cele mai multe ori aceste sisteme lucrează independent, iar lipsa integrării se transpune într-un efort manual de a îndeplini anumite sarcini ce ar putea fi automatizate. Autentificare cu o parola unică, sincronizarea datelor între sisteme, crearea unui nou proces şi interfeţe pentru utilizatori interni sau externi, obţinerea informaţiilor relevante prin consultarea unor rapoarte şi grafice detaliate, toate acestea pot fi implementate cu ajutorul serviciilor cloud.

Înainte de a demara orice proiect sau de a presupune costuri pentru clienţi, venim în sprijinul clienţilor prin sesiuni demonstrative sau chiar prin construirea unei soluţii minim viabile. Mai toate proiectele în care am fost implicat s-au dovedit de succes datorită acestei abordări: lucrăm împreună cu clientul, pe mediile noastre de testare şi dezvoltare, pentru a construi o soluţie tehnică cât mai apropiată de varianta finală. Putem astfel să identificam din faza incipientă potenţiale probleme sau moduri în care putem îmbunătăţi un anumit comportament, iar clientul are garanţia că proiectul se vă desfăşura conform aşteptărilor sale.

5.         Ai menţionat faptul că oferiţi un portofoliu extrem de vast şi probabil o astfel de alegere este dificilă, dar dacă ar trebui să nominalizezi un singur serviciu care este cu adevărat disruptiv, care ar fi acela?

Alexandru Neagu, Oracle: Baza de date autonomă, fără doar şi poate. Dar nu datorită faptului că reprezintă unul din cele mai importante şi de succes servicii, ci datorită avansului tehnologic pe care baza de date autonomă îl are în raport cu orice alta soluţie existentă. Dezvoltarea tehnologiei de administrare a informaţiei în ultimii 20 de ani se concretizează sub forma bazei de date autonome. Folosind cea mai puternică platformă de calcul, platforma Exadata, şi încorporând mecanisme de inteligenţă artificială, baza de date autonomă este un produs 100% administrat de către Oracle. Ca utilizator, nu iţi rămâne decât să o foloseşti. Caracterul autonom este dat de faptul că activitatea bazei este optimizată în mod automat, permiţând specialiştilor ce aveau în sarcină administrarea acesteia să se concentreze pe exploatarea informaţiilor preţioase din datele colectate. Dacă în trecut era nevoie de intervenţia unui profesionist cu competenţă tehnică pentru asigurarea unei operări optime, clienţii scapă în prezent de această grijă. Poţi începe prin a utiliza cantitatea minimă de resurse, un nucleu de procesare, a unei platforme pregătite să răspundă oricărui ritm de creştere, oricărei cerinţe de performanţă şi securitate.

6.         În încheiere, ai un sfat pentru companiile ce iau în calcul adopţia serviciilor cloud ca parte a strategiei digitale?

 

Alexandru Neagu, Oracle: Soluţiile cloud ar trebui să reprezinte prima opţiune în efortul de transformare digitală. Capacitatea companiilor de a răspunde rapid schimbărilor devine esenţială, iar serviciile cloud prezintă flexibilitatea, funcţionalitatea, siguranţa şi performanţa de care aveţi nevoie pentru o fundaţie digitală solidă.

AFACERI DE LA ZERO