Info

(P) 5 fapte interesante despre designerul Thierry Mugler şi brandul său Mugler - Provocarea sexuală extraterestră

Autor: Publicitate

04.03.2022, 14:02 122

De ce este marca Mugler relevantă astăzi? Răspunsul la această întrebare este simplu: moştenirea lui Mugler este una de inovaţie şi creativitate. Şi mai ales libertate. Designerul progresist a creat liber, a plonjat cu capul în lumea fanteziei şi a distrus canoanele general acceptate. Chiar şi Alexander McQueen a spus odată că Mugler a fost una dintre cele mai puternice influenţe asupra operei sale. Pe 23 ianuarie 2022, marele designer a încetat din viaţă. A murit la vârsta de 73 de ani. În onoarea legendarului designer de modă, am decis să vă spunem de ce Thierry Mugler şi brandul său sunt atât de iubiţi de publicul fashion.

Mugler s-a ocupat profesional de dansuri

Începând să danseze de la o vârstă fragedă, de la 14 ani, Thierry Mugler a devenit dansator de balet la Opera Naţională a Rinului din Strasbourg. În paralel, şi-a dezvoltat abilităţile în artă la Şcoala de Arte Decorative din Strasbourg, ceea ce i-a trezit dorinţa de a deveni designer vestimentar.

Profesorul său a fost legendarul Azzedine Alaya

La 20 de ani, Mugler s-a mutat la Paris, unde a proiectat boutique-ul Gudule. Doi ani mai târziu, a lucrat ca designer independent pentru mai multe case de modă din Paris, Londra, Milano şi Barcelona. În 1973, Mugler a lansat prima sa linie de îmbrăcăminte numită Café de Paris. Azzedine Alaya l-a susţinut pe Mugler şi a ajutat la dezvoltarea creaţiilor sale, lucrând pentru el până la sfârşitul anilor şaptezeci.

A devenit primul designer care a realizat o prezentare de modă virtuală

În 1974, Mugler şi-a creat propriul brand, iar deja în 1978 şi-a deschis primul butic la Paris, unde a prezentat o colecţie unică pentru bărbaţi. Ulterior, în următorii doi ani acesta a reuşit să deschidă mai multe buticuri. În 1998, Thierry a devenit primul designer care a creat o prezentare de modă virtuală pe un computer. 

Parfumurile de la Mugler au devenit o caracteristică a mărcii

Este demn de remarcat realizările mărcii nu numai în designul modei, ci şi în parfumerie https://makeup.ro/brand/28387/. Anii 1990 au fost un deceniu de succes pentru brand, iar în 1992 Mugler a lansat un parfum numit Angel. A fost considerat revoluţionar datorită notelor sale excesiv de sexy şi dulci, în timp ce unisexul domnea pe piaţă. Este de remarcat faptul că parfumul nu conţine nici o notă florală. Astfel, designerul a vrut să recreeze mirosul copturilor mamei sale. Angel a fost lansat într-o sticlă în formă de stea albastră, ceea ce a uimit publicul, pentru că înainte de Mugler nimeni nu făcuse asta. Parfumul a devenit un fenomen şi chiar a reuşit să împingă de pe pedestal celebrul Chanel №5.

În 1997 în magazinele brandului îşi face apariţia primul parfum bărbătesc A*MEN. În 2005 designerul deschide Thierry Mugler Perfume Workshops - cu scopul de a preda meşteşugul parfumeriei. În 2007, Mugler a lansat o colecţie de încă cinci parfumuri bazate pe ideea de „înşelătorie de parfum”.

Provocare şi pariu pe spectacol

Când începeţi să faceţi cunoştinţă cu hainele Mugler, merită să vă amintiţi trei cuvinte care descriu clar designul acestui brand: provocare sexuală extraterestră. Casa legendară a lui Thierry Mugler poate fi comparată cu ceva aflat la limita dintre modă şi mit. Pilonul esteticii lui Mugler poate fi considerat un fetiş sexual, iar modelele sale seamănă adesea cu o dominatrie datorită cizmelor peste genunchi din piele lăcuită şi corsetelor sculpturale purtate pe ele. Printre cele mai faimoase creaţii ale mărcii se numără un costum de cowboy roşu aprins format dintr-o pălărie, corset, şepci şi bustieră, inspirat de stilul industriei auto din SUA din anii 1950. Mugler a cusut adesea haine revelatoare din piele şi cauciuc. Timp de mai bine de două decenii, Mugler a dominat industria ca un revoluţionar care a provocat societatea burgheză cu strălucirea şi splendoarea ei.

„Întotdeauna am fost fascinat de cel mai frumos animal de pe pământ - omul”, a spus odată Mugler.

Această pasiune l-a determinat să creeze haine care îşi transformă purtătorii în femei fatale futuriste ale căror superputeri erau seducţia şi încrederea în sine. Prezentările sale de modă semănau mai mult cu spectacolele de teatru, chiar înainte de a deveni o caracteristică a lui Alexander McQueen sau Vivienne Westwood.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO