• Leu / EUR4.9297
  • Leu / GBP5.7419
  • Leu / USD4.6851
Info

(P) Ce aşteptări au companiile de la noile sedii de birouri în 2022

(P) Ce aşteptări au companiile de la noile sedii de birouri în 2022

Autor: Publicitate

29.09.2022, 08:00 57

Pentru companiile din întreaga lume, anul 2022 este marcat de o serie de schimbări ale modului de lucru, reflectate în nevoile şi aşteptările managementului şi echipelor de la spaţiul în care îşi desfăşoară activitatea. Vorbim astăzi de un program de lucru hibrid sau chiar de munca de acasă, într-un context socio-economic ce a recalibrat atitudinea angajaţilor faţă de locul de muncă.

„În această perioadă de adaptare şi de reconfigurare, echipa Project1 a prioritizat serviciile de consultanţă pentru clienţii existenţi sau posibilele proiecte viitoare, fiindcă am înţeles provocările prin care trece orice companie astăzi. Ne-am dorit să le punem la dispoziţie expertiza şi soluţiile noastre pentru a descoperi reţeta personalizată optimă pentru nevoile pe care le au în prezent şi pe care le anticipăm în următorii 2 sau 3 ani.” spune Corina Obretin, Head of Sales Project1.

Discutăm în special de două tipuri de companii, ale căror abordări constituie majoritatea. Avem, pe de o parte, companiile care şi-au propus să revină la programul de lucru anterior pandemiei şi care au fost nevoite să analizeze motivele care îi aduc pe angajaţi înapoi în birou în timp ce departamentele lor de HR se confruntă cu refuzuri, negocieri complexe şi chiar demisii. Pe de cealaltă parte, avem companiile care au ales schimbarea către un mod de lucru hibrid sau care au permis unor departamente întregi să continue pe termen lung munca de acasă. În ambele cazuri, sediile au trecut deja sau urmează să treacă prin o serie de schimbări de reducere a spaţiului, recompartimentări sau schimbări de mobilier.

„Cel mai frecvent scenariu pe care l-am întâlnit în ultimele luni a fost cel în care companiile se mută într-un sediu nou sau îşi reconfigurează sediul existent şi observăm, în cadrul solicitărilor oficiale, că pun un accent substanţial pe modul în care este configurat şi mobilat spaţiul. Pare că am depăşit etapa în care un open office cu şiruri paralele de birouri este planul standard de etaj, şi ne îndreptăm către un birou gândit ca un ecosistem – unde lucrăm, unde ne relaxăm, unde socializăm, ce atracţii putem include, de cât spaţiu beneficiază fiecare angajat”, explică Lucian Borascu, Chief Operating Officer Project1.

Principala tendinţă pe care o îmbrăţişează aproape toate companiile care lucrează în prezent la un nou spaţiu de birouri este integrarea zonelor cu funcţiuni mixte, potrivite pentru diferite scenarii de lucru şi pentru echipe în continuă schimbare. Un astfel de spaţiu integrează zone pentru muncă fără întreruperi precum birouri individuale, zone pentru colaborare precum săli de şedinţe, dar mai ales zone deschise, cu mobilier uşor de mutat şi modificat, ce încurajează timpul petrecut împreună, sesiuni de brainstorming, workshopuri, evenimente interne.

„Confortul angajatului nu mai este oferit doar de un scaun ergonomic, un birou şi un laptop performant, fiindcă multe persoane au beneficiat de aceste lucruri şi atunci când au lucrat de acasă. Astăzi venim la birou pentru a ne conecta între noi, pentru a simţi că aparţinem unui grup sau unei culturi organizaţionale, pentru a schimba idei. De aici vine marea schimbare ce atrage cu ea o nouă perspectivă asupra definiţiei unui spaţiu relevant şi eficient. Mai ales atunci când ţintim către un nivel ridicat de performanţă şi eficienţă a echipei.” adaugă Corina Obretin, Head of Sales Project1

Din dorinţa de a redeveni atractive pentru angajaţi, companiile fac eforturi creative şi financiare în procesul de reconfigurare a spaţiilor. „Începem sa observăm o deschidere către costuri mai ridicate pe aspecte ce până acum erau lăsate într-un plan secundar în defavoarea eficientizării spaţiului disponibil şi bugetului proiectului – arhitectura şi designul spaţiului, corpuri de iluminat, mobilier plăcut estetic, mobilier pentru relaxare, panouri interactive, purificarea aerului, plante vii, etc. Mai mult, devin din ce în ce mai atractive clădirile ce oferă mai mult decât strictul necesar şi le permit angajaţilor să combine orele petrecute la birou cu activităţi de ordin personal.” spune Lucian Borascu, Chief Operating Officer Project1. Sunt apreciate restaurantele, staţiile de încărcare pentru maşini electrice, săli de sport în incintă sau apropiere, acestea fiind doar câteva exemple de facilităţi vizate de companii în căutarea unor noi spaţii de birouri.

 
 
 
AFACERI DE LA ZERO
Principalele valute BNR - ieri, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.9297
Diferență: 0,2297
Ieri:
Azi: 4.6851
Diferență: -1,1228
Ieri:
Azi: 5.7419
Diferență: 0,8536
Ieri:
Azi: 5.0142
Diferență: 0,5051
Ieri: