Info

(P) Florin Porojan, Director General Franke România: „Ne propunem ca în 3 ani să avem o creştere a cifrei de afaceri cu cel puţin 30%”

Autor: Publicitate

31.05.2023, 14:38 99

A dezvolta o afacere şi a rămâne, an după an, relevant în ochii publicului nu este deloc simplu, mai ales când caracteristica principală a industriei este competitivitatea.

Pe o nişă precum cea pe care operează Franke România, companie prezentă de un sfert de secol pe piaţa locală, capacitatea de adaptare la cele mai actuale nevoi şi dorinţe ale clienţilor este un diferenţiator adesea greu de înfăptuit, mai ales când evoluţia economică este volatilă.
Florin Porojan, directorul general Franke, a acceptat să ne vorbească despre întregul parcurs al companiei pe care o reprezintă în România, punctând totodată câteva din planurile şi perspectivele de viitor.

Franke a împlinit de curând 25 de ani de activitate în România. Cum apreciaţi evoluţia companiei în acest moment?

Franke România a avut o evoluţie surprinzător de bună, în conformitate cu prognozele pentru anul 2023, depăşind chiar cu 10% bugetarea în primul trimestru. Începând cu luna aprilie, cererea a înregistrat o stagnare, iar mai apoi o scădere, aspecte care pot conduce spre o revizuire a bugetului curent între 5%-7%. Depindem foarte mult de evoluţia sectorului real estate, care acum este afectat de inflaţie, înăsprirea condiţiilor de creditare şi, bineînţeles, de contextul geopolitic, care impactează gradul de încredere al populaţiei şi influenţează revenirea cererii.

Brandul Franke are peste 110 ani, dintre care 25 în România, împliniţi de curând. Secretul longevităţii este dat, în primul rând, de calitatea înaltă a produselor şi serviciilor oferite, de preocuparea permanentă pentru inovaţie, de grija şi respectul faţă de clienţi, precum şi de construirea unor parteneriate de încredere pe termen lung. Grupul Franke acordă o atenţie sporită dezvoltării şi creşterii sustenabile, ţinând seama de toate implicaţiile asupra mediului înconjurător, oamenilor şi Planetei.

În România, am putea spune că succesul a fost determinat şi de implicarea unei echipe inimoase, de portofoliul de produse diversificat şi, desigur, de „soluţia completă”, aşa-zisul sistem de 5 produse Franke (baterie, chiuvetă, hotă, plită, cuptor). Acesta din urmă a fost gândit să se armonizeze cu aproape orice stil de mobilier, de la vintage, la modern sau minimalist, aducând în prim-plan produse perfect aliniate din mai multe puncte de vedere, precum culoare, finisaj, stil sau funcţionalitate.

Care au fost cele mai importante inovaţii aduse de Franke anul acesta?

Colecţia Mythos Masterpiece, special concepută de Franke, include cuve din inox realizate manual, baterii şi dozatoare de săpun. Cuvele beneficiază de inovaţia exclusivă F-Inox, care evidenţiază expertiza Franke pe segmentele materiale şi durabilitatea produselor. Acestea sunt uşor de curăţat şi uscat, dar şi foarte rezistente la căldură datorită tehnologiei utilizate. În plus, deţin proprietăţi hidrofobe şi oleofobe, fiind rezistente la amprente sau urme.
Colecţia Mythos Masterpiece a fost recompensată cu premiul „Kitchen Innovation Award 2023” la criteriile „Funcţionalitate, Inovaţie, Beneficiul produsului, Design, Calitatea materialului”, un simbol al celei mai înalte recunoaşteri pentru performanţa superioară a produsului şi concentrarea deosebită asupra clienţilor.

De pe lista inovaţiilor nu pot lipsi hotele Mythos Air Hub, care elimină mai mult decât mirosul persistent al alimentelor. Acest sistem integrat combină o hotă puternică cu un sistem de igienizare a aerului de ultimă generaţie. Luminile UV-C dedicate atenuează dezvoltarea a 99,99% dintre virusurile şi bacteriile din bucătărie, fără producere de ozon şi în siguranţă totală, oferind cel mai pur aer cu putinţă. Poate suna ca o magie, însă este vorba de tehnologie avansată.

Cum reuşeşte compania să îmbine funcţionalităţile de ultimă generaţie cu grija faţă de mediu?

Grupul Franke a adăugat strategiei organizaţionale politica „O Planetă”, un element important de sustenabilitate. Astfel, se urmăreşte ca producţia Franke proprie să devină neutră din punct de vedere climatic până în 2030, iar întregul lanţ valoric Franke să fie neutru din punct de vedere climatic până în 2040. Emisiile CO2 sunt un subiect esenţial. Cele mai multe emisii nu sunt generate de producţia Franke însăşi, ci de lanţul de aprovizionare. În conformitate cu estimările curente, în jur de 10% dintre emisii provin din producţie; 90% sunt rezultatul operaţiunilor în amonte sau în aval. Acest fapt ne indică un aspect esenţial: efectuând modificări în lanţul de aprovizionare putem realiza un progres semnificativ.

Anul acesta, în România, am lansat o campanie intitulată „Save with Franke”, prin care promovăm produsele ce au consum redus de energie. Oferta include cuptoare, plite, frigidere, hote sau maşini de spălat (care pot facilita economisirea resurselor de energie electrică cu până la 20%), dar şi bateria Vital cu filtrare a apei (care poate ajuta consumatorul să economisească până la 400 EUR pe an şi să reducă semnificativ impactul deşeurilor din plastic asupra mediului).

Cu ocazia aniversării, clienţii Franke au avut parte de numeroase reduceri. Care au fost cele mai achiziţionate echipamente pentru bucătărie în această perioadă?

Clienţii au achiziţionat preponderent produsele menţionate anterior, componente ale campaniei Save with Franke, iniţiativă ce a suscitat destul de mult interesul, dat fiind şi contextul inflaţionist actual, în care încă răsună ecourile crizei energetice din 2021- 2022. La fel de accesate însă au fost şi noile noastre colecţii, Maris, Mythos şi Smart, în linii unice de design, destinate diferitelor categorii de consumatori, devenite în scurt timp foarte apreciate de publicul român.

Mythos şi Maris sunt două game foarte populare, fiind totodată vedetele promoţiei ce marchează 25 de ani de activitate. Care sunt caracteristicile ce le fac să fie atât de apreciate şi dorite de consumatori?

Mythos şi Maris sunt doar două dintre colecţiile pe care Franke le oferă, colecţii cu  tehnologii de ultimă generaţie şi design unitar. Permit asortarea cuptorului, cuptorului cu microunde, maşinii de cafea, vitrinei de vin, plitei, hotei, chiuvetei şi bateriei în acelaşi finisaj, în funcţie de mobilierul ales de client.

Consumul redus de energie şi apă, gătitul sănătos (prin aburi), reţelele presetate ce fac mai plăcut timpul petrecut în bucătărie sau igienizarea aerului sunt doar câteva dintre caracteristicile pentru care consumatorii apreciază şi aleg aceste game.

Cum s-au conturat rezultatele campaniei aniversare din 2023?

Rezultate campaniei aniversare Franke 25 au fost unele îmbucurătoare. După cum am amintit, a fost depăşit bugetul prognozat cu aproximativ 10% în primul trimestru din 2023. Consider că acest fapt constituie o dovadă a aprecierii şi implicării clienţilor noştri.

S-a remarcat o creştere a veniturilor comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut?

Faţă de anul trecut nu este o creştere. Însă trebuie să ţinem cont că în primul trimestru din 2022 nu ne confruntaserăm cu o mare criză geopolitică la nivel mondial. Aşadar, putem spune că lucrurile nu sunt comparabile. Lumea s-a schimbat după 24 februarie 2022 şi se schimbă în continuare, iar noi nu putem trece această realitate cu vederea.

Pentru promovarea campaniei aniversare a fost utilizat un mix media consistent. Care canal a fost cel mai eficient şi a generat cele mai bune vânzări? 

Mixul media a fost într-adevăr consistent, dar şi eficient. În alte cuvinte, toate canalele utilizate, atât offline, cât şi online, au avut o importanţă majoră şi au potenţat nivelul vânzărilor. Suntem foarte mulţumiţi de modul în care publicul român reacţionează la mesajele noastre din mediul virtual, întrucât indică gradul înalt de penetrare al acestui tip de comunicare pe piaţa noastră.

După o prezenţă de 25 de ani pe piaţa românească, mai are parte Franke de provocări în activitate? Dacă da, care sunt acestea?

Provocările pot apărea întotdeauna şi la un drum scurt, darămite la unul lung şi serios, aşa cum ni-l dorim noi. Din perspectiva mea, urmează alţi 25 de ani cel puţin la fel de fructuoşi şi frumoşi pentru Franke, partenerii şi clienţii finali ai brandului. Ne propunem ca în 3 ani să avem o creştere a cifrei afaceri cu cel puţin 30% comparativ cu nivelul din 2022, dar şi să orientăm consumatorul român către echipamente cât mai ecologice, care să promoveze economia de resurse şi sustenabilitatea.

Am fost, suntem şi rămânem un brand serios şi de încredere, un brand care inovează şi propune permanent lucruri noi, care îmbunătăţeşte şi înfrumuseţează vieţile clienţilor, dar care aduce simultan satisfacţie şi partenerilor săi. Aceasta este provocarea noastră cea mai mare: să rămânem ceea ce am fost întotdeauna pentru clienţii şi partenerii noştri, un brand capabil să aducă un plus de bucurie şi împlinire zilnic prin întreaga sa activitate.

Ce surprize îi aşteaptă pe clienţi în următoarea perioadă şi ce noi proiecte plănuieşte Franke?

Pregătim surprize legate de produsele cele mai premiate la nivel internaţional (de Red Dot Design Award, iF International Forum Design GmbH sau Kitchen Innovation Award, de exemplu).
Numai în luna mai a acestui an au fost premiate 3 produse ale Grupului Franke de Red Dot Award: colecţia Mythos Masterpiece, bateria de bucătărie Icon Semi-Pro şi hota Faber Beat XL, recunoscute pentru designul lor remarcabil.
Anul acesta vom lansa în România gama de hote Faber, un alt brand deţinut de Grupul Franke. Din 1958 Faber oferă hote şi soluţii pentru tratarea aerului, ce răspund nevoilor consumatorului şi respectă mediul înconjurător, având o expertiză solidă în acest sector, fiind unul dintre producătorii de top de hote la nivel mondial. Din 2005, Faber este parte din Grupul Franke, iar din 2021, mărcile Franke şi Faber au devenit ambele parte din Divizia Franke Home Solutions, pentru a face posibilă oferirea unei experienţe complete, unice şi fără egal clienţilor noştri.
În portofoliul Faber se regăsesc peste 300 de produse, din care intenţionăm să aducem în România în jur de 150. Ne dorim să întărim astfel avantajul unic pe care îl avem pe piaţa românească, anume de a avea cea mai diversificată gamă de produse cu design inedit şi calitate superioară.

Mai multe despre Franke

Franke Home Solutions este o divizie a grupului Franke şi cel mai important furnizor mondial de sisteme şi soluţii inteligente pentru bucătăria personală. Divizia este activă la nivel mondial şi are aproximativ 5.000 de angajaţi în aproape 40 de ţări, generând vânzări de peste 1 miliard CHF. Gama de produse acoperă toate domeniile din bucătărie – de la prepararea şi gătirea alimentelor până la evacuarea, curăţarea şi tratarea aerului. Soluţiile complete ale Franke Home Solutions oferă consumatorului o experienţă nelimitată în bucătărie – simplă, igienică şi ecologică.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO