În zilele noastre, este dificil să mai separi tehnologia, soluţiile software sau Inteligenţa Artificială de modul în care funcţionează şi se dezvoltă organizaţiile. Tocmai de aceea, în ultima vreme, companiile încearcă să profite la maxim de avantajele tehnologiei, iar digitalizarea proceselor de resurse umane a devenit o prioritate.
Un studiu realizat, în 2019, de PwC, arată că 74% dintre managerii de HR chestionaţi aveau ca obiectiv creşterea investiţiilor în tehnologii care optimizează procesele de resurse umane. Desigur, de beneficiile optimizării proceselor se bucură atât specialiştii HR, care îşi iau de pe cap sarcinile administrative repetitive şi se pot concentra mai mult pe bunăstarea angajaţilor, dar şi angajaţii, care preferă interacţiunile digitale, în special în contextul lucrului de acasă. Inteligenţa Artificială îi ajută să rezolve rapid task-uri, precum: pontajul, solicitarea şi aprobarea rapidă a zilelor de concediu sau a adeverinţelor de salariat, informări legate de salariu sau detalii despre joburile disponibile în companie. Digitalul este, de fapt, “noua realitate” a business-ului, în care roboţii învaţă să preia sarcini, devenind asistenţii virtuali ai companiei. Pentru că sunt disponibili non-stop şi îşi fac treaba rapid şi eficient, ei înlesnesc comunicarea companiei cu angajaţii, făcând mediul de lucru agil şi flexibil. Iar acest lucru se reflectă şi în rezultatele companiei, fiind considerat un puternic avantaj competitiv.
IRIS, un chatbot de HR cu multiple beneficii pentru angajati si angajatori
Dintre toate soluţiile software care automatizează procesele de resurse umane, chatboţii de HR sunt cei care simulează cel mai bine interacţiunea umană. Sunt un instrument de lucru cu o amprentă “human-touch”, care le creează angajaţilor confortul unui dialog cu specialistul HR şi care îi ajută să fie mai eficienţi şi mai independenţi. Datele unui studiu Gartner, arată că până în 2022, circa 70% dintre angajaţii white-collar vor lucra direct cu platforme de automatizare, precum chatboţii.
Beneficiile sunt şi de partea cealaltă, a experţilor în resurse umane, care sunt degrevaţi de o muncă repetitivă, şi care, datorită automatizării, se pot dedica unor proiecte strategice de resurse umane. Dar şi companiile au de câştigat de pe urma investiţiei în tehnologii inovatoare, pentru că devin un magnet pentru talentele care caută angajatori atenţi la nevoile angajaţilor şi spaţii de lucru digitale.
Un chatbot care automatizează munca experţilor HR şi care îmbunătăţeşte experienţa angajaţilor este IRIS, parte a platformei colorful.hr, creată de Romanian Software, companie care dezvoltă de aproape 20 de ani soft-uri pentru departamentele de resurse umane. IRIS are la bază Inteligenţa Artificială, comunică cu angajaţii prin mesaje-text şi poate fi antrenată să înveţe şi să se adapteze nevoilor salariaţilor şi organizaţiilor.
Asistentul virtual IRIS este disponibil 24/7, astfel că, în contextul lucrului de acasă, acesta este un beneficiu important. Salariaţii care fac solicitări şi primesc rapid informaţiile de care au nevoie, apreciază, cu siguranţă, colaborarea cu IRIS! Cu ajutorul asistentului virtual de HR, angajaţii pot solicita fluturaşul de salariu, pot verifica zilele de concediu efectuate sau planificate, soldul concediului de odihnă, pot adăuga sau anula o cerere de concediu şi îşi pot face singuri check in-ul şi check out-ul. De asemenea, managerii îi pot cere lui IRIS să le afişeze lista cu pontajul angajaţilor sau cererile lor de concediu, pe o dată exactă sau o perioadă limitată de timp.
Un beneficiu apreciat de companiile care lucrează cu echipe de angajaţi români şi străini, este că IRIS ştie să răspundă atât în limba română, cât şi în limba engleză şi se adaptează în funcţie de limba aleasă la autentificarea în platforma colorful.hr. Atunci când comunicarea e clară şi directă, este simplu pentru IRIS să înveţe obiceiurile şi preferinţele utilizatorului şi să îi ofere informaţii personalizate. În plus, chatbotul IRIS se integrează cu Facebook Messenger şi Microsoft Teams, oferind o experienţă mai bună de utilizare şi o comunicare mai dinamică.
În noul context hibrid de muncă, cu angajaţi care lucrează de acasă şi de la birou, IRIS este un instrument cu dublu beneficiu: pentru angajaţi, care pot obţine informaţiile de care au nevoie, fără să mai depindă de prezenţa fizică la birou; pentru specialiştii HR care, odată eliberaţi de munca birocratică, devin mai accesibili angajaţilor, în sensul că se pot implica proactiv în problemele lor mai complexe - de integrare şi motivare, mentorat profesional, învăţarea unor abilităţi şi competenţe noi.
În ultimii ani, nevoile angajaţilor au evoluat şi sunt tot mai concentrare pe a găsi soluţii pentru a-şi îmbunătăţi modul de lucru şi pentru a deveni mai eficienţi. Tehnologiile inovatoare, precum platforma colorful.hr şi chatbotul IRIS, au capacitatea de a transforma spaţiul de lucru într-unul interactiv şi creativ. Platforma pentru resurse umane, colorful.hr, disponibilă în cloud, oferă companiilor acces la aplicaţii de salarizare, administrare de personal, pontaj electronic, spaţiul personal al angajatului şi managementul documentelor. Accesul poate fi realizat de oriunde, platforma de resurse umane fiind perfect concepută pentru lucrul de acasă.
Dacă vrei să afli cum poţi automatiza munca specialiştilor HR şi cum poţi creşte performanţa angajaţilor, încearcă gratuit platforma colorful.hr sau solicită consultanţă pentru automatizarea proceselor de HR de la unul dintre experţii Romanian Software.