• Leu / EUR4.9437
  • Leu / GBP5.5513
  • Leu / USD5.1379
Info

50 de companii şi ONG-uri au semnat Angajamentul pentru Mediu, primul demers al comunităţii de afaceri din România

50 de companii şi ONG-uri au semnat Angajamentul pentru Mediu, primul demers al comunităţii de afaceri din România
05.07.2022, 16:00 22

La doar o lună de la lansare, Angajamentul pentru Mediu, primul demers care reuneşte comunitatea de business din România în asumarea unui viitor sustenabil, a atras 50 de membri din toate industriile, de la bănci sau companii de construcţii sau retail, până la companii din domeniul farmaceutic sau sectorul alimentar.

Angajamentul pentru Mediu, proiect iniţiat de eMAG, alături de Fundaţia Conservation Carpathia şi GreenTech, are drept scop încurajarea companiilor de orice mărime, provenind din orice industrie în a-şi asuma obiective măsurabile şi a adopta măsuri concrete pentru protejarea mediului înconjurător şi prevenirea schimbărilor climatice şi reducerea amprentei de carbon a companiilor din România.

„Ne bucură interesul mare al comunităţii de business, care a răspuns foarte rapid la această iniţiativă, ceea ce ne arată că există o mare disponibilitate pentru colaborare în vederea identificării de soluţii la teme importante aflate pe agenda lumii în care trăim, precum încălzirea globală şi reducerea amprentei de carbon. Angajamentul pentru Mediu a fost adoptat atât de companii care au implementat deja practici şi standarde menite să contribuie la un mediu mai curat şi doresc ca astfel să inspire şi să participe la un efort comun, cât şi de companii tinere, care îşi propun să dezvolte business-uri responsabile” a declarat Tudor Manea, CEO eMAG.

Principiile Angajamentului pentru mediu au fost adoptate deja de 50 de membri: 11 microîntreprinderi, 13 întreprinderi mici, 7 întreprinderi mijlocii şi 17 companii mari, dar şi 2 ONG-uri. Organizaţiile partcipante la acest demers sunt active în domenii precum domeniul bancar, farmaceutic, retail, sau sectorul imobiliar, construcţii, marketing şi comunicare, alimentar, dar şi ONG-uri.

Prin aderare, companiile din comunitate parcurg următoarele etape: îşi calculează amprenta de carbon, iau măsuri pentru a reduce amprenta de carbon şi pentru a compensa emisiile care nu au putut fi evitate, în mod voluntar, dacă îşi doresc să ajungă mai repede la net zero, publică un raport de activitate nonfinanciar şi aderă la o iniţiativă globală cu un obiectiv similar.

Semnatarii sunt: Adline Supplies, Ascendis, Asociatia ENVIRON, AS Metal, Automotive Mobility Solutions, Autonom Services, Avaelgo, Banca Transilvania, BRD Groupe Societe Generale, BITSoftware, Carbon Expert, Chimica SA, CMD Dr. Adiaconitei, Concelex, CONSTRUCTII ERBASU SA, Conversion Marketing, Conviv Media, Corect 2000, CTE Solution, Delta Samitur, Depanero, Deplast SRL, eMAG, Filip&Company, Freshful, Fundaţia Conservation Carpathia, Globus Software Dev, Glovo, Green PC Ambalaje, GreenTech, ING Bank, June Communications, MultiMedia SRL, Network One Distribution, Orhideea Residence and SPA, Owithu Management SRL, PC Garage, Pehart, Raiffeisen Bank Romania, Restart Energy, Sameday, Salad Box SRL, SMART LIVING CYCLE SRL, SmartPoint, Foodify, Sport Gifts SRL, Tabara Telecom, Tazz by eMAG, Tema Energy SA, Zentiva.

Platforma Angajament pentru Mediu, www.angajamentpentrumediu.ro, poate fi accesată oricând, de către orice companie care îşi propune să definească un plan de acţiuni concrete pentru a diminua cantitatea de emisii de dioxid de carbon pe care le produce şi a beneficia de instrumente care să le susţină în acest demers.

AFACERI DE LA ZERO
Principalele valute BNR - ieri, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.9437
Diferență: 0,0202
Ieri: 4.9427
Azi: 5.1379
Diferență: 0,4772
Ieri: 5.1135
Azi: 5.5513
Diferență: 1,3177
Ieri: 5.4791
Azi: 5.1954
Diferență: 0,3457
Ieri: 5.1775