Info

(P) Noemi Ritea, VELUX România: Renovarea energetică – soluţia optimă pentru clădirile consumatoare de energie

(P) Noemi Ritea, VELUX România: Renovarea energetică...

Autor: Publicitate

03.10.2019, 09:00 305

Noemi Ritea, Directorul General VELUX România - lider în domeniul ferestrelor de mansardă, consideră că piaţa locală este pe un trend ascendent, asemeni business-ului pe care îl conduce din 2012, dar din care face parte de 17 ani. Piaţa locală a ferestrelor de mansardă s-a maturizat, percepţia românilor cu privire la pod ca spaţiu de locuit s-a schimbat, astfel că, astăzi, provocările vin din domeniul legislativ şi al reglementărilor care să ne aducă tuturor bunăstare şi mai mult confort în locuinţe.

„Piaţa ferestrelor de mansardă este pe un trend ascendent încă de acum 23 de ani de când am intrat în România, iar dacă ne uităm mai concret la ultimii 5 ani cifrele noastre de afaceri raportate demonstrează acest lucru. De ce spunem asta? Ferestrele de mansardă aduc lumină naturală şi aer proaspăt oricăror încăperi, iar lumina naturală schimbă radical aspectul interior al încăperii de la mansardă, al spaţiului de sub acoperiş. Lumina naturală face ca o încăpere sa fie mai luminoasă, mai atractivă şi mai prietenoasă. Pe lângă efectul luminii naturale, un aspect important de luat în calcul este şi sănătatea familiei, fiind demonstrat ştiinţific că o casă luminoasă, bine ventilată contribuie la sănătatea celor care locuiesc în ea şi creşte capacitatea de învăţare a copiilor.”

Care este evoluţia business-ului VELUX Romania în prima parte a anului 2019? Anul 2019 este pentru noi este un an foarte bun, care a început promiţător, iar acest trend pozitiv s-a menţinut şi în următoarele luni. În acest moment suntem pregătiţi pentru sezonul de toamnă, cu stocurile pline şi cu campanii atractive, atât către reţeaua noastră de distribuţie, cat şi către clienţii noştri finali. Estimările noastre pentru finalul de an sunt pozitive şi categoric ne aşteptam să încheiem exerciţiul financiar cu o creştere frumoasă comparativ cu anul trecut. Mulţumim şi pe această cale partenerilor noştri şi specialiştilor care ne sunt alături şi ne ajută să dezvoltam acest business frumos pentru a aduce cât mai multă lumină naturală în casele românilor.

Care sunt provocările cele mai importante în domeniul în care activaţi?

Acum 23 de ani când am pornit businessul în România, cea mai mare provocare a fost să schimbăm percepţia românilor cu privire la pod ca spaţiu de locuit. Până atunci, podul era privit exclusiv ca spaţiu de depozitare. Acum lucrurile s-au schimbat foarte mult, iar provocările noastre sunt de a ne face cunoscute şi alte game de produse, de a promova către clienţii noştri o soluţie completă, care cuprinde tot ceea ce are nevoie clientul pentru a sta liniştit în următorii 25 de ani, fără probleme şi fără a fi nevoie sa mai investească.

Avem, în prezent, cea mai vastă gamă de produse VELUX, care răspunde tuturor tipologiilor de clienţi şi bugete. Pe lângă cunoscutele soluţii clasice de iluminat mansarda - ferestrele de mansardă - am dezvoltat portofoliul nostru de produse şi avem soluţii pentru orice tip de acoperiş, de la cel înclinat până la acoperişul tip terasă, ferestre şi tuneluri solare, ferestre pentru evacuarea fumului, toate sub brandul bine cunoscut şi apreciat de către toţi clienţii noştri, VELUX.

O altă provocare este legată de domeniu legislativ, mai exact de eficienţa energetică. Suntem cu un pas spre 2020, iar în România, aproape o treime din fondul total de locuinţe, mai ales din clădirile construite înainte de 1985, necesită reparaţii de amploare, de modernizare şi renovare. Clădirile sunt cele mai mari consumatoare de energie şi îmbătrânesc, deci este absolut vital să facem ceva, iar renovarea energetică este soluţia viabilă pe care o propunem. Mai mult, pe plan european, se fac demersuri pentru actualizarea legislaţiei cu privire la clădiri. Directiva Energy Performance of Building Directive (EPBD), se va transpune în ţările membre UE, deci şi în Romania. Suntem încrezători că această legislaţie va reglementa nivelul de bunăstare şi confort din locuinţe, unde este inclusă şi lumina naturală. Este foarte important acest lucru, pentru că noi suntem cei care trebuie să pregătim clădirile pentru generaţia următoare.

Ce strategie pe termen lung are VELUX pentru a tine pasul cu tehnologia şi noile cerinţe de consum? Cum credeţi că au evoluat/ vor evolua preferinţele consumatorilor in contextul digitalizării? 

Ferestrele noastre au făcut deja pasul în era digitalizări. Suntem unicul producător din domeniu care are o soluţie pentru case inteligente – kitul de control climatic VELUX Active. Acesta are grijă de climatul interior din mansardă. Dacă în mansardă este prea cald, prea multă umiditate sau prea puţin oxigen, ferestrele VELUX se deschid automat. Dacă plouă, senzorul de ploaie, le închide. Dacă prognoza anunţă o zi toridă, sistemul, fiind conectat la cea mai apropiată staţie meteo, va acţiona automat parasolarele. Dacă pleci de acasă, apeşi doar pe întrerupătorul de sistem şi toate ferestrele de mansardă se închid. Produsul vine cu o aplicaţie pentru smartphone şi are nevoie doar de o conexiune WiFi.

Este esenţial să înţelegem că lumina naturală şi calitatea aerului din interior sunt vitale pentru sănătatea noastră, atât timp cât suntem generaţia de interior, care petrece 90% din timp în spaţii închise, insuficient luminate şi ventilate.

Ce inovaţii aduce pe piaţă VELUX?

De mai bine de 75 de ani, VELUX a fost sinonim cu inovaţia în ceea ce priveşte ferestrele de mansardă. Este evident că nu ne vom opri aici, iar pentru 2020 pregătim câteva noutăţi.

www.velux.ro

facebook.com/VELUX

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO