Info

(P) Şcoala din România unde elevii construiesc de la zero maşini de Formula 1 şi automobile electrice

Autor: Publicitate

30.07.2019, 16:33 684

La British School of Bucharest (BSB), prima şcoală britanică din România, funcţionează un atelier unde elevii sunt încurajaţi să descopere într-un mod inedit lumea tehnologiei. La centrul Innovation Hub, elevii de la BSB construiesc singuri, de la zero, maşini de Formula 1 şi maşini electrice total funcţionale. Într-un interviu pentru Ziarul Financiar.ro, Tudor Atanasiu, coordonatorul şi creatorul Innovation Hub, vorbeşte despre proiectele impresionante derulate de copiii de la BSB.

1.Când a fost înfiinţat Innovation Hub? Povesteşte-ne puţin despre evoluţia acestui proiect, cum era atunci şi cum este acum? De ce este un loc unic printre şcolile din România?

Am început proiectul Innovation Hub în Septembrie 2016. A pornit cu multe visuri şi câteva unelte clasice, cum ar fi o piatră de măcinat, fierăstrău, o maşină de frezat. La început am avut amenajat un spaţiu de câţiva metri la intrarea în sediul British School of Bucharest (BSB). Acum, la aproape trei ani de atunci, Innovation Hub este un loc unic, nu doar în România, este ceva ce nu vezi des oriunde pe glob. Folosim în continuare câteva dintre uneltele clasice, dar tehnologia modernă prezentă acum în centru ne ajută să ducem la un alt nivel proiectele. Este locul unde elevii BSB pot să încerce şi să facă aproape orice atunci când vine vorba de inovaţie. Este o oportunitate nepreţuită pe care tinerii de la BSB o au.

2.Care sunt activităţile pe care elevii British School of Bucharest le pot practica acum în cadrul Innovation Hub?

Ne place să glumim şi spunem că dacă este un lucru legal şi dacă încape pe uşă, atunci se poate face la Innovation Hub. Studentul BSB care are voinţă, care doreşte să investească timpul şi efort într-un proiect, este sprijinit pentru a-şi duce la îndeplinire visul. Avem în derulare proiectul Zephyr, un proiect de care suntem mândri. În cadrul lui, elevii construiesc maşini electrice de la zero, de dimensiuni complete, pe care apoi le conduc.  Când spun de la zero, mă refer la faptul că tinerii sunt încurajaţi şi reuşesc să realizeze prin puterile lor, de la schiţa pe hârtie până la maşina funcţională, maşina pe care apoi o testează pe pistă.  Vehiculele electrice sunt duse pe pistă şi li se testează– viteza, performanţa generală şi design-ul. Rezultatele obţinute sunt uimitoare. Imagini de la aceste testări, imagini video cu maşinile electrice făcute de elevi, pot fi găsite pe site-ul şcolii, dar şi pe canalul de Youtube. Îi sprijinim pe copii în a-şi dezvolta abilităţile în design auto, iar proiectul Zephyr arată că se face treabă bună.

F 1 în şcoli este un alt proiect din care facem parte, prin centrul de inovare, şi de care suntem mândri. Este vorba despre competiţia internaţională F1 in Schools, organizată la nivel mondial, unde de câţiva ani din partea României s-au calificat şi au obţinut rezultate elevii de la BSB. Innovation Hub este locul unde elevii sunt încurajaţi şi reuşesc proiectarea, construcţia unei maşini miniaturale de Formula 1, precum şi realizarea unei strategii complete de marketing, financiare şi de identitate vizuală. Mai exact, tot ei se ocupă şi de găsirea sponsorilor, de promovare. În 2018, echipa BSB a obţinut cea mai bună calificare de când participă, clasându-se pe locul 10 din 50 la viteza maşinii.

Pe lângă toate acestea, dacă elevul are o idee de proiect, noi îl sprijinim să îl realizeze.

3.De la înfiinţare, ce rezultate remarcabile au fost obţinute prin intermediul acestui atelier?

Fiecare proiect în parte ne-a bucurat şi ne bucură. Este minunat că elevii au reuşit, cu succes, prin forţele şi ideile lor, să creeze un vehicul electric total funcţional. Acum, în 2019, au proiectat şi creat caroserii reale de automobile, un lucru fantastic ţinând cont de faptul că sunt copii. De asemenea, îmi vine aici în minte şi colaboarea pe care o elevă din cadrul Innovation Hub a avut-o cu departamentul de Artă al şcolii, colaborare în urma căreia ea a reuşit să obţină calificativul A* la examenul de Artă A-Level, un lucru remarcabil având în vedere că la nivel internaţional aceste cazuri sunt incredibil de rare, acest rezultat se vede rar chiar şi la 5 ani.

4.De ce ai considerat că e nevoie de un astfel de loc pentru elevi? Cât de importantă este existenţa lui?

Este foarte important pentru elevi să simtă că acţiunile lor au un scop, un efect, un fel de utilizare viitoare. Cred cu tărie că scopul studiului trebuie să fie mai mare decât acela de a promova un examen. Innovation Hub a fost creat pentru cei care văd imaginea completă, cei care vor să obţină mai mult decât o notă bună la test.  Aici integrăm noţiuni şi lucruri practice din mai multe domenii, nu doar învăţăm lucruri despre ştiinţele exacte, dar le şi practicăm. Aici, elevii văd cum teoria pe care au învăţat-o în clasă are impact asupra vieţii reale. Au ocazia să aprofundeze lucrurile în practică şi astfel reţin mai uşor informaţia. Au şansa să fie provocaţi chiar de ei prin abordarea unor probleme complexe. Această abordare a problemelor complexe le dă oportunitatea să observe şi să conştientizeze cum se comportă psihicul lor când se confruntă cu asemenea situaţii. Această conştientizare este esenţială pentru dezvoltarea fiecărui om atât pe plan personal cât şi profesional.

5.Activităţile elevilor diferă funcţie de vârstă? De la ce vârstă se pot înscrie la Innovation Hub?

Da şi nu. Vârsta are un impact redus de la un anumit punct încolo. Am observat că aptitudinile elevilor în ceea ce priveşte creativitatea şi ingeniozitatea nu sunt neapărat afectate de vârstă. Ceea ce contează este modul în care studenţii se exprimă, cei mai mari se pot exprima mai bine şi pot solicita mai multe informaţii, în timp ce aceia mai tineri au încă ideea în capul lor şi totuşi au dificultăţi puţin mai mari să o transmită. Depinde de noi, îndrumatorii lor, să interpretăm corect acest lucru şi să oferim fiecărui student activităţi care vor continua să-i provoace şi să-i ajute să se dezvolte. În cadrul Innovation Hub, activităţile care au loc aici sunt pentru elevii din Şcoala Secundară, adică de la anul 7 în sus.

6.Cine îi învaţă pe elevi să lucreze cu respectivele materiale?

Elevii sunt supravegheaţi de personalul Innovation Hub. Sunt însă ocazii în care profesionişti din afara şcolii, din alte domenii de activitate, vin şi ţin workshopuri.

7.Cum sunt încurajaţi elevii care frecventează Innovation Hub?

Am încercat să  formăm pentru ei un mediu cât mai relaxat în care să lucreze, să creeze, iar eforturile să se vadă prin rezultate.  Să crezi că vei reuşi, să vezi că ai reuşit – sunt lucruri după care noi îi ghidăm. Îi îndrumăm în direcţia asta. Pe de altă parte, avem grijă ca elevii care înregistrează un eşec să nu rămână împovăraţi cu asta. Comunicarea cu elevii este o regulă a noastră. De asemenea, este foarte important pentru noi că elevii ştiu că pot pleca oricând dacă nu le mai place proiectul, sau dacă vor să se implice în alte activităţi. Dacă un peşte află că este pasăre şi nu mai are chef de înot, trebuie să iasă din mare spre cer cât mai rapid. În acelaşi timp, este esenţial pentru un student să termine ce a început, dacă te obişnuieşti să laşi proiectele neterminate, te va afecta în toate planurile vieţii.

8.Aţi urmărit parcursul elevilor după Innovation Hub? Au fost cazuri când au urmat acest traseu?

Majoritatea studenţilor care se înscriu la cluburile de la Innovation Hub sunt pasionaţi de acest domeniu şi doresc să urmeze acest drum, ajungând să studieze inginerie la Universitate. Din cei 5 studenţi care au ajuns la vârsta universităţii, toţi 5 au ales studii tehnice şi ştiinţifice. 

Tudor Atanasiu Carte de vizită

Tudor este pilot de Karting, a reprezentat România în mai multe campionate internaţionale. Are diploma de licenţă în inginerie, obţinută la University of Southampton (2013-2016). Din septembrie 2016 este profesor şi coordonează Innovation Hub la British School of Bucharest.

Despre British School of Bucharest:

British School of Bucharest este şcoală internaţională privată de top, înfiinţată în anul 2000, ce oferă posibilitatea elevilor, cu vârste cuprinse între 2 şi 18 ani, să studieze după curriculum britanic. Unicitatea BSB faţă de oricare altă şcoală din Bucureşti o reprezintă echipa de profesori, toţi vorbitori nativi de limba engleză, cu experienţă în predarea curriculumului britanic. BSB este singura şcoală britanică din România care a fost apreciată cu calificativul ”excelent” pentru calitatea procesului de învăţare şi a rezultatelor elevilor, dar şi pentru calitatea dezvoltării personale a elevilor, de către Inspectoratul Şcolilor Independente din Marea Britanie.

Video-uri

https://www.youtube.com/watch?v=BEAqyW-c9Gg&t=2s

https://www.britishschool.ro/curriculum/science-and-technology/f1-in-schools

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO