Info

(P) SCRISOARE DESCHISA DE LA BLUE AIR

(P) SCRISOARE DESCHISA DE LA BLUE AIR

Autor: Publicitate

26.10.2020, 13:55 3240

Blue Air multumeşte Guvernului Romaniei şi acelor reprezentanţi ai Statului Român care au înteles importanţa aviaţiei române pentru viitorul acestei ţări, confirmă primirea primei tranşe din creditul de 300.775.000 LEI si se pregateste pentru o iarnă complicată şi pentru redresare începând cu primavara anului 2021.

Ne bucurăm să anunţăm pasagerii şi partenerii noştri comerciali că, dupa 6 luni de la adoptarea de catre Guvernul Romaniei a Memorandum-ului prin care s-a decis sprijinirea companiilor TAROM si Blue Air pentru a compensa efectele deciziei de suspendare a zborurilor de catre statul roman, vineri, 23 Octombrie 2020, au fost finalizate toate demersurile de operaţionalizare a creditului de 300.775.000 milioane LEI acordat de Eximbank cu garantie de stat. Pentru referinţă, este vorba de un credit pe 6 ani, cu dobânda ROBOR + 4% + comision pentru fondul de risc de 2% pe an, garantat cu o serie de active, inclusiv 75% din acţiunile Blue Air Aviation S.A. si ale acţionarului principal, Airline Invest S.A.  

Precizam faptul ca obţinerea acestei finanţări a stat la baza deciziei Blue Air de reluare a zborurilor regulate începând din luna Iulie 2020 - făcând posibilă acoperirea pierderilor şi deficitului de lichiditate generate de situaţia de oprirea zborurilor pe perioadă stării de urgenţă.

Mulţumim pe aceasta cale Prim-Ministrului României, Ministrului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, si tuturor acelor specialişti din cadrul acestui minister, ai Cancelariei Prim-Ministrului, Consiliul Concurenţei, EximBank, precum şi acelor reprezentanţi ai Ministerul Finanţelor Publice care au înţeles importanţa aviaţiei române pentru viitorul acestei ţări, atât din punct de vedere al conectivităţii strategice, cât şi ca sursa de venituri la bugetul de stat şi factor de multiplicare în economie - şi care ne-au susţinut să depăşim multiplele obstacole birocratice întâmpinate în ultimele 7 luni.

În acelaşi timp, profităm de ocazie să mulţumim pasagerilor noştri care au înţeles dificultăţile majore pe care le-am avut în ultimele luni şi au continuat să aibă încredere în noi şi să călătorească cu Blue Air.

La fel, mulţumim partenerilor noştri comerciali care au acceptat intrarea noastră în procedura de concordat preventiv şi au continuat să ne ofere credit furnizor chiar şi în momentul în care, din cauza amânării absolut de neînţeles a finalizării masurii de ajutor de stat, nu ne-am putut onora angajamentele pentru lunile septembrie şi octombrie 2020. 

Nu în ultimul rând, mulţumim tuturor colegilor nostri care, deşi mare parte din aceasta perioadă au fost în şomaj tehnic, în scurtele intervale în care au fost solicitaţi au răspuns întotdeauna cu promptitudine şi profesionalism. Echipa Blue Air s-a asigurat permanent că aeronavele noastre sunt bine îngrijite, că pasagerii călătoresc în siguranţă şi că primesc informaţiile disponibile pentru a-şi putea planifica cât mai bine călătoriile, în pofida incertitudinilor.

Sprijinul pe care Guvernul României a decis să îl acorde Blue Air ne onoreaza şi ne crează o responsabilitate în plus - aceea de a continua să susţinem aviaţia româneasca în această perioadă dificilă pentru noi toţi. Mai mult, acest sprijin vine ca o confirmare a faptului că suntem o companie de importanţă strategică în România şi putem fi un important motor de relansare economică.  

Obţinerea garanţiei de stat pentru acordarea împrumutului de 300.775.000 LEI a reprezentat un proces extraordinar de complicat, mult întârziat faţă de previziunile anterioare, pe parcursul căruia am fost nevoiţi să facem multe ajustări faţă de planul iniţial prezentat autorităţilor române şi europene, dar şi creditorilor concordatari.  

Astfel, ca urmare a condiţiilor, considerate de noi abuzive, impuse de Ministerul Finanţelor Publice, primele trageri din imprumut, au fost folosite pentru plata integrală a datoriilor către Statul Român (ANAF, AACR şi Romatsa) deşi aproximativ 80% din sumele achitate catre ANAF nu erau scadente iar achitarea lor împiedică societatea să beneficieze de facilităţile fiscale acordate tuturor contribuabililor de către acelaşi Stat Român.

Din păcate, ştiind ca urmează o iarna şi mai grea decât  cele cu care am fost obişnuiţi, iar nivelul cererii de zbor se reduce de la o saptămână la alta, suntem foarte dezamăgiţi că a trebuit să renunţăm la reeşalonarea agreată de către ANAF în Iunie 2020, ceea ce pune o presiune suplimentară asupra organizaţiei în următoarele luni.

În acest context, suntem nevoiţi să revizuim încă o data planul de redresare şi oferta de concordat. Fiecare leu din cei rămaşi trebuie bine drămuit până la primăvara când, odata cu atenuarea pandemiei, suntem pregătiţi să ne redresăm.  Garanţia primită de la Statul Român reprezintă un vot de încredere în capacitatea echipei Blue Air de a trece cu bine prin aceasta perioadă complicată şi de a continua să zburăm, să plătim taxe Statului Român şi să rambursăm creditul.

Avem în continuare în prim plan nevoile pasagerilor. Astfel, desi cererea de zbor este de sub 20% fata de aceeasi perioada a anului trecut, vom continua să operam zboruri spre destinatiile cele mai solicitate de pasagerii nostri.  În plus, cu ajutorul acestui credit vom putea începe să rambursăm sumele datorate pasagerilor care au decis că nu mai doresc să călătorească în următoarele 24 de luni şi care au facut deja cerere pentru rambursarea sumelor în numerar. Ne bucurăm ca pasagerii nostri, in marea lor majoritate, au decis sa ne sustină prin utilizarea portofelului electronic pentru achiziţionarea de bilete sau servicii Blue Air în urmatorii 2 ani.  Le mulţumim pentru încredere - acest lucru ne ajută să fim încă şi mai pregătiţi pentru redresare anul viitor, astfel încat să putem să le oferim soluţii de călătorie din ce în ce mai bune, atât ca nivel al serviciilor, cât şi ca preţ.

La Blue Air, suntem hotarâţi să continuam să luptăm pentru aceasta companie, pentru aviaţia românească, pentru echipa şi pasagerii noştri - oameni antreprenori, care muncesc pentru o viaţă mai bună şi aduc bani în România.  Suntem hotărâţi să construim împreună o companie şi mai solidă, care să continue să concureze de la egal la egal cu marile companii de low-cost europene. Ştim ce avem de făcut, şi am demonstrat până acum ca reuşim să facem ceea ce ne propunem.

Ne bazăm şi în continuare pe sprijinul pasagerilor, partenerilor şi colegilor noştri şi vom continua să facem tot ceea ce ţine de noi şi este omeneşte posibil ca, în pofida dificultăţilor birocratice neaşteptate, să depăşim împreună această situaţie dificilă pentru Blue Air şi pentru întreaga industrie de aviaţie şi turism.

Existenţa unor companii româneşti solide în domeniile strategice pentru ţara reprezintă singura garanţie pentru protejarea intereselor strategice româneşti. Blue Air este una dintre aceste companii. Vă puteţi baza pe noi.

Oana Petrescu, Director General

In numele întregii echipe Blue Air

 
 

Despre Blue Air:

Blue Air este cea mai mare companie aeriană românească după numărul de pasageri transportaţi, in plin proces de implementare a unui model de business bazat pe reducerea complexităţii, respectiv Low Cost - Low Complexity şi cu abordare centrată pe nevoile pasagerilor.

Cu o echipa formată din peste 1.000 de profesionişti, pasionaţi de aviaţie, Blue Air are un istoric impecabil în siguranţa zborului. Compania operează avioane tip Boeing 737. În cei 15 ani de activitate, Blue Air a transportat peste 30 de milioane de pasageri şi a zburat peste 340 milioane de kilometri. Compania este certificată IATA Operaţional Safety Audit (IOSA) de către Internaţional Air Transport Association (IATA) pentru standarde excepţionale de operare şi este membră cu drepturi depline IATA.

Echipa Blue Air a construit în ultimii 15 o companie solidă, de încredere, respectată de partenerii săi, care serveşte peste 4 milioane de pasageri pe an şi reprezintă principalul transportator aerian al micului antreprenoriat şi al diasporei româneşti.În ultimii trei ani, Blue Air a plătit către statul român impozite, taxe şi contribuţii plătite care au depăşit în mod constant 100 milioane lei/an şi a devenit o companie esentială pentru aviaţia românească.După trei ani de investiţii masive în rute şi sloturi pe marile aeroporturi europene, compania a devenit profitabilă anul trecut, înregistrând un profit net de 72 milioane Ron.  

 
AFACERI DE LA ZERO