Info

(P) Una dintre cele mai moderne locomotive din lume, Smartron de la Siemens Mobility, a ajuns în România

(P) Una dintre cele mai moderne locomotive din lume,...

Autor: Publicitate

16.06.2020, 08:00 4991

Siemens Mobility livrează către compania privată dedicată transportului feroviar de mărfuri, E-P Rail, prima locomotivă electrică de înaltă performanţă – Smartron, îmbogăţind astfel peisajul feroviar din România. E-P Rail devine astfel primul operator feroviar din România care deţine în parcul de exploatare o locomotivă de ultimă generaţie, modernă şi eficientă, capabilă să răspundă celor mai exigente cerinţe de transport.

Conform contractului semnat anul trecut, Siemens Mobility va livra către E-P Rail 4 locomotive Smartron de ultimă generaţie, producţia şi livrarea primei locomotive realizându-se în mai puţin de un an. Contractul semnat, care depăşeşte 10 milioane de euro, include şi asigurarea mentenanţei vehiculelor pe o perioadă de opt ani de zile, dar şi şcolarizarea mecanicilor de locomotivă.

Locomotiva Smartron a companiei Siemens Mobility este disponibilă într-o versiune standard preconfigurată, care asigură un preţ de achiziţie scăzut, o funcţionare eficientă din punct de vedere al costurilor şi care prezintă o fiabilitate foarte ridicată pentru clienţi.

Locomotiva poate circula cu o viteză maximă de 160 km/h, pe orice tip de linie electrificată din România şi cântăreşte aproximativ 83 de tone. Este echipată cu sistemele de siguranţă specifice infrastructurii feroviare din România, corespunde în întregime noilor standarde de interoperabilitate la nivel European (TSI) şi poate remorca atât trenuri de marfă cât şi trenuri de călători, cu viteza maximă permisă de noile Coridoare Feroviare Europene modernizate din ţară.

Costurile de întreţinere sunt extrem de scăzute, ca urmare a utilizării celor mai noi soluţii de mentenanţă preventivă si predictivă şi a monitorizării funcţionării online în timp real, printr-un centru de monitorizare propriu Siemens Mobility, disponibil la nivel European. Un alt avantaj major pentru operator îl reprezintă posibilitatea de recuperare a energiei electrice de frânare, care se retrimite în reţeaua de alimentare, prin aceasta scăzând costurile cu energia electrică cu până la 25%, în funcţie de condiţiile de exploatare.

Smartron este disponibilă pe piaţa feroviară europeană de profil începând din martie 2018 şi se bazează pe componente dovedite în exploatare ale locomotivelor Vectron, care şi-au demonstrat deja fiabilitatea în peste 300 de milioane de kilometri de funcţionare.

Până la finalul anului vor fi livrate în România 6 locomotive de acest tip, un alt operator feroviar care va introduce în exploatare două astfel de locomotive fiind Unicom Tranzit.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO