Info

Ramona Bernic, UNIQA: Lucrăm constant pentru a le oferi soluţii personalizate şi experienţe unice clienţilor noştri corporate

Advertorial

Ramona Bernic, Membru Directorat UNIQA Asigurari

Ramona Bernic, Membru Directorat UNIQA Asigurari

20.09.2023, 10:00 154

Prin modelul de business Corporate & Affinity, care aduce soluţii inovatoare pentru piaţa de asigurări din România, UNIQA răspunde celor mai diverse nevoi de asigurare ale companiilor din ţara noastră şi pune la dispoziţie soluţii personalizate pentru organizaţii, angajaţii şi clienţii acestora. UNIQA Asigurări vine cu soluţii în premieră în zona de Affinity, fie că vorbim despre asigurarea pentru trotinete, instrumente optice sau panouri fotovoltaice pentru uz domestic, şi lansează programe inovatoare pentru industriile din zona Corporate.

Ramona Bernic, Membru Directorat UNIQA Asigurări, unul dintre cei mai importaţi jucători la nivelul pieţei de asigurări din România, a povestit pentru Ziarul Financiar despre strategia şi obiectivele UNIQA de a deservi clienţii Corporate şi Affinity, oferindu-le soluţii de asigurare personalizate şi sustenabile, pentru o viaţa mai bună şi un viitor mai sigur.

  1. Cum aţi defini aria de activitate dedicată asigurărilor Corporate & Affinity?

Pentru UNIQA, 2021 a fost un an de transformare majoră. Am trecut la o nouă etapă în evoluţia companiei, iar acest lucru s-a văzut la nivelul modului în care ne organizăm şi gândim strategia, poziţionând clientul în centrul tuturor acţiunilor. Noul nostru model de afaceri este organizat acum pe trei paliere, adresând nevoile specifice fiecărui segment de clienţi: Retail, Corporate & Affinity şi Bancassurance.

Astfel, strategia în aria Corporate & Affinity se conturează în jurul oferirii de soluţii adecvate pentru fiecare segment de clienţi corporate, fie că vorbim de microîntreprinderi, IMM-uri sau companii foarte mari, un mod uşor diferit de abordare, dacă privim în urmă cu câţiva ani.

Prin produsele şi serviciile pe care le oferim pe acest segment, preluăm riscurile importante la care sunt expuse afacerile clienţilor, legate de bunuri, oamenii din echipe şi răspunderile care derivă din specificul activităţii lor. În zona de infrastructură a afacerilor, vorbim despre acoperirea unor riscuri precum cele legate de incendii, explozii şi alte accidente, cutremur, inundaţii, până la furturi, vandalism asupra bunurilor, greve sau tulburări civile. Pentru protecţia echipelor, companiile au la dispoziţie asigurările de viaţă, sănătate şi cele de accidente, pe care le pot oferi ca beneficii pentru angajaţi. Totodată, asigurările de tip Affinity adăugate produselor şi serviciilor companiilor aduc valoare pentru clienţii finali şi cresc competitivitatea ofertelor acestor companii. Astfel, soluţiile de asigurări Corporate & Affinity de la UNIQA ajută şi oferă un plus de siguranţă, atât antreprenorilor, cât şi marilor companii să îşi dezvolte afacerile şi să devină mai atractive deopotrivă pentru angajaţi şi clienţi.

Dincolo de acest lucru, acţionăm pentru a fi mai mult decât un asigurător şi a sprijini astfel clienţii să îşi îndeplinească planurile, ceea ce se integrează perfect cu noua noastră poziţionare de brand, ”o viaţă mai bună împreună”.

Această repoziţionare se reflectă în produsele şi serviciile Corporate & Affinity, întrucât UNIQA acordă o atenţie deosebită dezvoltării sustenabile a afacerilor, precum şi bunăstării companiilor şi angajaţilor deopotrivă. Aşadar, acesta este un angajament pe care îl luăm faţă de clienţii noştri, dar şi faţă de parteneri şi de comunitatea în ansamblu, că împreună vom avea un trai mai bun, pentru că schimbarea începe cu fiecare dintre noi.

  1. Ce servicii pune la dispoziţie acest model de business?

În ciuda tuturor diferenţelor dintre micro, IMM-uri şi întreprinderile mari, organizaţiile, indiferent de mărimea lor, au interese similare: îşi doresc să-şi protejeze angajaţii,  infrastructura şi, în acest fel, să îşi asigure continuitatea activităţii. Iar noi suntem aici să preluăm aceste riscuri, să depăşim limitele clasice ale unei companii de asigurări, să le oferim consultanţă clienţilor şi să le punem la dispoziţie produse personalizate, în funcţie de industria în care activează şi, în acelaşi timp, să asigurăm soluţii care nu dăunează mediului înconjurător. Aşadar, în oferta UNQA dispunem de  asigurări împotriva incendiilor şi a altor riscuri aferente, asigurare în caz de întreruperea activităţii comerciale, alte avarii la instalaţii şi echipamente industriale, asigurări auto facultative, precum şi răspundere civilă pentru producători sau faţă de angajaţi. Toate acestea sunt incluse în cele trei tipuri de soluţii pe care le avem pe piaţă:

• Soluţiile pentru microîntreprinderile care caută asigurări simple şi gata de cumpărat. Aceste produse sunt configurate şi gata de utilizare, fără a fi necesară personalizarea, ceea ce le face incredibil de uşor de înţeles şi utilizat.

• Soluţiile care permit clienţilor IMM-uri să îşi personalizeze produsele de asigurare, astfel încât să se potrivească perfect nevoilor lor.

• Soluţiile personalizate – perfecte pentru corporaţiile mari, cu activitate la nivel internaţional sau chiar global, care necesită soluţii individualizate datorită structurii şi nevoilor complexe pe care le au.

Iar cifrele arată bine pe toate planurile, companiile arată din ce în ce mai multă responsabilitate atunci când vine vorba despre protejarea afacerilor. Astfel, pentru asigurările care acoperă riscurile de incendiu şi pierderile financiare din întreruperea afacerii, asigurările tehnice şi cele de răspunderi, în primele şase luni ale acestui an s-a observat o creştere de aproape 30% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Pe lângă acestea, gama de soluţii de protecţie de tip Affinity reprezintă o modalitate perfectă pentru fiecare companie de a se diferenţia în sectorul în care activează şi a îmbunătăţi oferta pentru a atrage şi fideliza cât mai mulţi clienţi, prin valoarea adăugată de asigurarea asociată bunurilor şi serviciilor comercializate.

Dacă ar fi să dăm o definiţie, aş spune că segmentul de Affinity le permite companiilor să-şi alăture produsele de bază cu soluţiile noastre specializate de asigurare. Oferim astfel companiilor o gamă largă de oportunităţi de a-şi îmbunătăţi produsele sau serviciile, fie că vorbim despre asigurarea echipamentelor electronice sau soluţii de asigurare oferite în premieră pe piaţa din România, cum ar fi asigurarea pentru ochelari, asigurările pentru biciclete şi trotinete electrice sau asigurarea panourilor fotovoltaice pentru uz domestic. Toate acestea sunt soluţii prin care UNIQA răspunde unor noi nevoi de protecţie, în pas cu tendinţele şi stilul de viaţă actuale.

Suntem flexibili şi deschişi să ascultăm nevoile companiilor şi să gândim produse care să adreseze nevoile pieţei, soluţii de asigurare care se traduc mai apoi în îmbunătăţirea calităţii vieţii oamenilor şi dezvoltării activităţii companiilor în mod durabil.  

  1. Care este strategia UNIQA pe segmentul Corporate & Affinity?

Procesul de transformare prin care a trecut aria de asigurări Corporate & Affinity reprezintă un pas important pentru atingerea obiectivului UNIQA de a deveni un partener de încredere şi de lungă durată pentru clienţii noştri companii.

Ne dorim să contribuim la consolidarea afacerilor clienţilor noştri, asigurând în acelaşi timp o experienţă unică pentru ei pe parcursul întregii călătorii alături de UNIQA, de la modul în care gândim si dezvoltam soluţiile şi serviciile de asigurare, la cum le punem la dispoziţia clienţilor, pentru a răspunde nevoilor acestora, şi până la modul în care intervenim în situaţia producerii unui eveniment şi despăgubim evenimentele asigurate pentru a susţine continuitatea afacerilor. De asemenea, este prioritar pentru noi să le oferim siguranţă şi încredere că se pot baza pe noi pentru dezvoltarea ideilor si planurilor pe care le au, respectând criteriile de sustenabilitate.

Programele de asigurare affinity se concentrează pe adăugarea de valoare produselor de bază ale clienţilor prin soluţii care le consolidează businessurile şi pot fi distribuite şi accesate simplu şi rapid, în format digital, protejând în acelaşi timp mediul înconjurător. Astfel, am lansat anul acesta noua platformă digitală affinity, o noutate absolută pe acest segment, la nivelul industriei. Aceasta le permite partenerilor de affinity ai UNIQA să emită certificatele de asigurare rapid, timpul mediu fiind de aproximativ un minut şi jumătate. În acelaşi timp, platforma digitală este o soluţie completă, care îi degrevează de efortul de a dezvolta propriile aplicaţii şi nu angrenează costuri suplimentare.

  1. Cum se dezvoltă partea de Affinity, un segment inovator pentru piaţa românească?

Ne mândrim cu faptul că, la nivel internaţional, UNIQA Affinity are peste 100 de parteneri în prezent şi aproximativ 1,6 milioane de poliţe sau certificate pentru clienţii finali până la sfârşitul anului 2023. Programele UNIQA Affinity există deja în 15 industrii diferite, cu 52 de produse unice, iar succesul acestui segment s-a reflectat în performanţa financiară a UNIQA.

Observăm că există o cerere tot mai mare de soluţii de asigurare specializate care adaugă valoare ofertelor de bază ale companiilor, de care beneficiază clienţii finali. Vorbim despre produse care schimbă în bine viaţa oamenilor şi ne bucurăm că putem contribui la acest lucru.

  1. Care sunt planurile de viitor în ceea ce priveşte segmentul Corporate & Affinity?

Dacă ne uităm la un orizont de câţiva ani, prioritatea noastră principală este alinierea şi dezvoltarea ofertelor la nevoile în continuă evoluţie ale clienţilor noştri. Observăm, desigur, că peisajul asigurărilor se schimbă în mod constant şi ne angajăm să depunem toate eforturile ca produsele şi serviciile noastre să rămână în continuare nu doar relevante pentru riscurile în continuă schimbare, ci şi un real sprijin pentru o viaţă mai bună.

În această sens, ne uităm constant şi cu atenţie la tendinţe şi ne dedicăm unei înţelegeri mai profunde a dinamicii pieţei. Făcând acest lucru, putem anticipa schimbările în ceea ce priveşte aşteptările clienţilor noştri şi riscurile emergente, permiţându-ne să dezvoltăm soluţii proactive şi inovatoare.

Dar viziunea noastră înseamnă mai mult decât adresarea cerinţelor pieţei; include, de asemenea, un angajament profund faţă de sustenabilitate. Înţelegem rolul critic pe care aceasta îl joacă în construirea unui viitor durabil, atât din punct de vedere ecologic, cât şi din punct de vedere economic. Angajamentul nostru faţă de sustenabilitate ne face să dezvoltăm produse şi servicii de asigurare care nu numai că ne protejează clienţii, ci şi contribuie pozitiv la bunăstarea planetei noastre.

În esenţă, planurile noastre gravitează în jurul mai multor piloni: centrarea pe nevoile  clienţilor, digitalizarea ofertelor şi sustenabilitate. Prin împletirea acestor valori în structura operaţiunilor noastre, ne propunem să creăm un viitor mai luminos, mai sigur şi mai durabil pentru toţi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO