Media & Advertising

CME a încheiat prima jumătate a anului cu venituri de 317,3 milioane de dolari

CME a încheiat prima jumătate a anului cu venituri de...

Autor: Mediafax

31.07.2013, 19:29 160

CME a anunţat a anunţat rezultatele financiare pentru trimestrul al doilea şi primele şase luni ale anului, perioade de raportare încheiate la 30 iunie 2013.

Veniturile nete pentru trimestrul al doilea, încheiat la 30 iunie 2013, au fost de 180,2 milioane de dolari, faţă de 211,2 milioane de dolari pentru al doilea trimestru din 2012.

OIBDA (profitul operaţional înainte de depreciere şi amortizare) pentru trimestrul încheiat la 30 iunie 2013 a fost de 7 milioane de dolari, faţă de 47,1 milioane de dolari pentru perioada de trei luni încheiată la 30 iunie 2012.

Pierderea netă pentru perioada de trei luni încheiată la 30 iunie 2013 a fost de 41,1 milioane de dolari, faţă de un profit net de 3,1 milioane de dolari pentru aceeaşi perioadă din 2012.

Veniturile nete pentru perioada de şase luni încheiată la 30 iunie 2013 au fost de 317,3 milioane de dolari, faţă de 378,7 milioane de dolari pentru aceeaşi perioadă din 2012.

OIBDA pentru perioada de şase luni încheiată la 30 iunie 2013 a constituit un rezultat negativ de 13,6 milioane de dolari, faţă de un rezultat pozitiv de 61,2 milioane de dolari pentru aceeaşi perioadă din 2012.

Pierderea netă pentru prima jumătate a anului 2013 a fost de 150,1 milioane de dolari, faţă de 10,7 milioane de dolari pentru aceeaşi perioadă din 2012.

Adrian Sârbu, Preşedinte şi Director General Executiv al CME, a declarat: “În prima jumătate a anului 2013 am continuat cu fermitate executarea strategiei noastre. Am reuşit să obţinem creşteri de două cifre ale preţurilor publicităţii TV în Cehia şi creşteri de o cifră în alte ţări, pe baza angajamentelor semnate. Am majorat taxele de retransmisie a programelor în România şi Bulgaria, aşteptate să crească de peste două ori în următorii ani faţă de 2012. De asemenea, am răscumpărat datorii de 206 milioane euro cu fondurile obţinute din ofertele de capital derulate cu succes în trimestrul al doilea. Produsele noastre au performanţe mai bune decât anul trecut. În viitor, anticipăm că trendul de scădere a cheltuielilor pentru publicitate TV se va inversa în toamna anului 2013, pe fondul iniţiativelor noastre în ceea ce priveşte preţurile. Credem că executarea  cu succes a strategiei noastre readuce compania pe drumul către creştere în 2014”.

Veniturile nete înregistrate de companie în România au crescut în primul semestru la 96,06 milioane de dolari, faţă de 95,12 milioane de dolari în perioada corespunzătoare a anului trecut. Profitul OIBDA a variat în aceeaşi perioadă de la 10,62 milioane de dolari la 8,91 milioane de dolari.

Pentru trimestrul al doilea, CME a raportat venituri de 54,03 milioane de dolari în România, în urcare de la 51,77 milioane de dolari în aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce rezultatul OIBDA a fost de 7,95 milioane de dolari, faţă de 9,47 milioane de dolari anterior.

CME este o companie de media şi divertisment care operează pe şase pieţe majore din Europa Centrală şi de Est, care au o populaţie agregată de aproximativ 50 de milioane.

CME deţine staţii TV în Bulgaria (bTV, bTV Cinema, bTV Comedy, bTV Action, bTV Lady şi Ring.bg), Croaţia (Nova TV, Doma, Nova World şi MiniTV), Republica Cehă (TV Nova, Nova Cinema, Nova Sport, Fanda, Smichov, Telka şi MTV Czech), România (PRO TV, PRO TV International, Acasă, Acasă Gold, PRO Cinema, Sport.ro, MTV Romania, PRO TV Chişinău şi Acasă Moldova), Slovacia (TV Markíza, Doma, Dajto şi Fooor) şi Slovenia (POP TV, Kanal A, BRIO, OTO şi KINO). Tot în portofoliul CME se regăseşte şi platforma Voyo, un serviciu pan regional de video-on-demand.

Acţiunile CME se tranzacţionează pe NASDAQ Global Select Market şi Bursa de la Praga.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO