Compania ProTV SA, liderul pieţei de televiziune locale, a raportat pentru anul trecut o cifră de afaceri de 134 milioane de dolari, cu un profit operaţional de 10,2 milioane de dolari.
În trimestrul al patrulea, cifra de afaceri a companiei, care include posturile ProTV, Acasă TV, Acasă Gold TV, ProCinema, Sport.ro, ProTV Internaţional, Pro TV Chişinău şi MTV România, a fost de 42 milioane de dolari cu un profit operaţional de 785.000 de dolari.
Rezultatele au fost anunţate miercuri dimineaţă de grupul american CME (Central Media European), acţionarul companiei.
CME este listată pe piaţa bursieră NASDAQ, la Bursa din Praga şi are operaţiuni în Europa Centrală şi de Est.
Cifra de afaceri raportată pentru tot grupul CME pentru anul trecut a fost de 772,1 milioane de dolari, cu un profit operaţional (OIBDA) de 125,4 milioane de dolari.
În trimestrul al patrulea cifra de afaceri a fost de 253,3 de milioane de dolari, cu un profit operaţional de 60,7 milioane de dolari.
"Aşa cum estimam şi în noiembrie, rezultatele noastre din acest an reflectă condiţiile dificile din piaţă în 2012. Perioadele dificile necesită măsuri curajoase: majorarea preţurilor pentru advertising şi pentru taxele pentru difuzare. Din poziţia de lider pe toate pieţele pe care activăm, fără datorii până în noiembrie 2015 şi cu sprijinul acţionarilor majoritari, privim cu încredere anul 2013 şi credem că putem să ne întărim poziţia şi să ne majorăm veniturile. Plănuim să ne restructurăm modelul operaţional, să ne reducem costurile şi să ne îmbunătăţim structura capitalului şi lichiditatea", a declarat Adrian Sârbu, preşedintele şi directorul executiv al CME.
CME este o companie de media şi entertainment integrată care opereazăîn şase ţări din Europa Centrală şi de Est acoperind o populaţie de 50 de milioane de persoane. Grupul are operaţiuniîn Cehia, România, Slovenia, Slovacia, Croaţia şi Bulgaria. Cehia şi România sunt principalele pieţe ale CME.
CME operează prin trei divizii - broadcasting (canalele de televiziune), conţinut prin Media Pro Entertainment şi New Media. Anul trecut, divizia de televiziune a avut venituri de 665,4 milioane de dolari, Media Pro Entertainment de 205 milioane de dolari, iar cea de New Media de 18,7 milioane de dolari.
Adrian Sârbu, preşedintele şi directorul executiv al grupului, este acţionar al CME şi deţineîn România mai multe active pe piaţa media, printre care Ziarul Financiar şi Mediafax.