Media & Advertising

Consiliul Concurenţei investighează ProTV, privind un posibil abuz de poziţie dominantă

Consiliul Concurenţei investighează ProTV, privind un...

Autor: Cristina Cuncea, Diana Pârvulescu

04.10.2014, 13:10 249

Consiliul Concurenţei a declanşat o investigaţie privind posibila încălcare a regulilor de concurenţă naţionale şi comunitare de SC Pro TV SA, a anunţat, sâmbătă, preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu.

Investigaţia are ca obiect un posibil abuz de poziţie dominantă al Pro TV, manifestat prin modul prin care îşi comercializează canalele de televiziune începând cu luna iulie 2013, mai precis de la data emiterii ofertei generale a Pro TV pentru retransmiterea serviciilor de programe audiovizuale şi radio.

Investigaţia a fost declanşată ca urmare a unei plângeri, dar Consiliul Concurenţei nu a precizat cine a făcut sesizarea. Surse din piaţa media au declarat că sesizarea a fost făcută de UPC.

UPC a reclamat un preţ mai ridicat solicitat de ProTV pentru retransmiterea programelor faţă de cel cerut altor competitori.

Solicitaţi de agenţia de presă MEDIAFAX să precizeze care este punctul de vedere al Pro TV SA în legătură cu declanşarea investigaţiei de către Consiliul Concurenţei şi dacă consideră că este îndreptăţită plângerea făcută de UPC care, potrivit unor surse, ar fi reclamat un preţ mai ridicat solicitat UPC de către ProTV SA pentru retransmiterea programelor sale faţă de cel cerut altor competitori, reprezentanţii companiei au refuzat să comenteze aceste subiecte.

În cadrul investigaţiei declanşate, Consiliul Concurenţei a efectuat o inspecţie inopinată la sediul SC Pro TV SA. Documentele ridicate în cadrul acestei inspecţii se află în analiza autorităţii române de concurenţă, în cadrul procedurilor specifice investigaţiei.

Inspecţiile inopinate reprezintă o etapă preliminară în cadrul procedurilor de investigare a unui posibil comportament anticoncurenţial. Efectuarea acestor inspecţii nu reprezintă o antepronunţare a Consiliului Concurenţei nici în ceea ce priveşte vinovăţia întreprinderii investigate şi nici în ceea ce priveşte rezultatul final al investigaţiei declanşate.

Amenda pe care o riscă Pro TV este de 2 - 4% din cifra de afaceri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO