Media & Advertising

Initiative Media, crestere de 18%

13.12.2002, 00:00 16

Initiative Media (IM), agentie care intermediaza achizitia de spatiu media pentru clienti (media buying), a anuntat ca se asteapta la o crestere de 18% a cifrei de afaceri pentru anul 2002 pana la suma de aproximativ 14 milioane dolari. Agentia exista pe piata din Romania din anul 1994 iar din 1996 s-a afiliat la reteaua internationala Initiative Media care face parte din puternicul grup media Interpublic.
Dupa un mandat de trei ani ca director general al agentiei, Octavian Popescu va pleca la biroul IM din Toronto iar postul sau va fi preluat de actualul media director Dan Balotescu.
"A fost o alegere personala. Am avut ceva de facut in Romania, a mers, dar nu am timp sa astept pana se va dezvolta si piata de aici", spune Octavian Popescu despre decizia sa de a pleca in Canada. Optiunea lui pentru Canada este justificata de faptul ca in aceasta tara "stilul de viata este mai apropiat de cel european" insa ofera posibilitatea de a lucra in stil mare, la fel ca in SUA. "Totul se face la o alta scara. Acolo se fac jocurile", spune Popescu.
Ca agentie intr-o retea internationala IM Bucuresti facea parte din zona Europa Centrala si de Sud care era coordonata de la Varsovia. "Nu am vorbit niciodata cu seful mare de la New York pentru ca nu avem o relatie directa. Ma intalneam cu cel de la Varsovia de patru ori pe an la intalniri si conferinte regionale si vorbeam la telefon cel putin o data pe saptamana", povesteste Popescu.
Dupa  noua ani in domeniul media Octavian Popescu crede ca "principala cauza pentru suprematia televiziunii este gradul scazut de cultura". In Romania piata publicitatii este dominata de televiziuni care atrag 80% din investitiile in publicitate la rate-card si 55% la net, fata de o tara precum Suedia in care presa detine primul loc urmata de televiziuni si internet.
In ceea ce priveste structura pietei de publicitate Popescu crede ca acum asistam la "atomizarea pietei". "Daca la inceput conduceau detasat detergentii, produsele de intretinere a locuintei si serviciile de telefonie mobila, acum acestea au inceput sa scada si au aparut foarte multe produse noi. Locul lor nu a fost luat de alte produse insa s-a micsorat ponderea lor in total".
Conform lui cel mai mare castigator al ultimilor ani este berea.
La nivel global Octavian Popescu crede ca si in materie de media buying exista diferente considerabile intre Europa si America. "In europa agentiile se ocupa in principal de consultanta de media in timp ce in America se face "brokeraj" de media". In plus spatiul mare pe care se intinde continentul american impune o alta strategie in achizitia de spatiu media. "In America se cumpara pe piete. Clientul doreste sa atinga doar o anumita regiune", spune Popescu.
Reteaua internationala IM, care are 84 de birouri in lumea intreaga detine o cota de 20% in agentia din Romania, restul de 80% fiind in proprietatea lui Paul Radu si Veronica Savanciuc.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO